Gereformeerde gemeente en televisie.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Marieke1984 » 01 jun 2011 15:49

schaapje schreef:Wat vreemd is dat want daar heb ik geen last van, misschien ligt dat naar welk net je kijkt.
geen gtst hoop ik :mrgreen:

Niet iedereen heeft van dezelfde dingen last, is het dan gelijk vreemd?
Tuurlijk ligt er aan wat je kijkt, maar onverwacht hoor je toch weer gevloek of wat, in onschuldige programma's.
Dat was ik gewoon zat!

Ik vind het jammer dat je dit schrijft want hier proef ik het wettisme in, je wilt toch niet
zeggen dat mensen die wel tv hebben niet tot Gods eer leven?
Ik hoop dat je hierover eens nadenkt. Net wat ik zeg als je uit liefde voor God geen tv
hebt en helemaal uit vrije wil dan is dat prima, maar als je het doet omdat het door
anderen min of meer gedwongen wordt dan heeft het geen waarde voor God.

Het is toch waar!
Dat heeft niks met wetticisme te maken.
Als ik iets niet zeg, dan bedoel ik het ook niet!
Het zin ehm ook niet in het toestel zelf, maar meer wat er uitgezonden word!
Omdat ik iets zo voel beteken dat niet dat dat ook voor iedereen geldt, niet alle mensen denken of voelen hetzelfde!
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

LandmachtGirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LandmachtGirl » 01 jun 2011 15:53

Ik zit ook in de gergem, maar ik weet wel dat de mensen er geen probleem mee hebben als je een tv hebt.

In welke plaats kerk jij dan, forumopener?
11 LMB: 'Nec temere, nec timide'
(Niet roekeloos, noch vreesachtig)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 jun 2011 15:58

LandmachtGirl schreef:Ik zit ook in de gergem, maar ik weet wel dat de mensen er geen probleem mee hebben als je een tv hebt.

In welke plaats kerk jij dan, forumopener?

MissVis heeft gezegd dat ze belijdend lid is in de ger gem :wink:
Ze had in eerste instantie de woonplaats onder haar avatar gezet, maar heeft dat bij nader inzien weggehaald.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 01 jun 2011 16:14

schelpje3 schreef:Thuisvoelen, mmm, volgens mij hapert er dan iets denk ik.
Ofwel je onderschrijft de leer helemaal, maar heb je moeite met deze regel, klopt er m.i. iets niet om je thuis te voelen.
En waar gaat het nu om ? De leer toch ? Die wordt gelukkig niet alleen daar verkondigt !

Ik wil niet vervelend doen, maar dit is nou precies wat ik zo fout vind, dat het om de leer gaat in veel kerken.
Het gaat om Jezus! Als we daar met z'n allen eens meer aan dachten gingen we niet op de vuist om bijzaken.
1 Kor.2:2 want ik had mij voorgenomen niets anders onder u te weten dan Jezus Christus, en Die gekruisigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 jun 2011 16:17

1a2b3c schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar dit is nou precies wat ik zo fout vind, dat het om de leer gaat in veel kerken.
Het gaat om Jezus! Als we daar met z'n allen eens meer aan dachten gingen we niet op de vuist om bijzaken.
1 Kor.2:2 want ik had mij voorgenomen niets anders onder u te weten dan Jezus Christus, en Die gekruisigd.

Ja maar dat bedoel ik ook !!
Het gaat er toch niet om of we ons thuis voelen ? Dat zou betekenen dat er naar onze mond gepraat moet worden. Maar als ik in een kerk lid wil worden en ik moet eerst aan allerlei eisen voldoen, dus dat dit niet naar mijn eigen geweten kan gaan, zou het voor mij geen zin hebben. Als ik de tv het huis uit moet gooien omdat meneer X dit zegt, omdat hij voor een periode van 4 jaar gekozen is tot ouderling, heeft het toch geen waarde ?
Ik moet ZELF vinden dat het niet langer kan.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 01 jun 2011 16:44

schelpje3 schreef:Ja maar dat bedoel ik ook !!
Het gaat er toch niet om of we ons thuis voelen ? Dat zou betekenen dat er naar onze mond gepraat moet worden. Maar als ik in een kerk lid wil worden en ik moet eerst aan allerlei eisen voldoen, dus dat dit niet naar mijn eigen geweten kan gaan, zou het voor mij geen zin hebben. Als ik de tv het huis uit moet gooien omdat meneer X dit zegt, omdat hij voor een periode van 4 jaar gekozen is tot ouderling, heeft het toch geen waarde ?
Ik moet ZELF vinden dat het niet langer kan.

Eens! :wink:

LandmachtGirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LandmachtGirl » 01 jun 2011 19:38

MissVis heeft gezegd dat ze belijdend lid is in de ger gem :wink:
Ze had in eerste instantie de woonplaats onder haar avatar gezet, maar heeft dat bij nader inzien weggehaald.

Dat begrijp ik best idd.
Toch ook best vreemd dat daar zoveel verschil in is binnen 1 kerkverband. Maarja, dat zie je bij alle kerkverbanden wel, denk 'k

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 jun 2011 22:55

Zullen we het gaan hebben over leggings.. :mrgreen: dat is voor Sommige Gereformeerde toch wel de uitgelezen kans om er een heel kort rokje bij aan te doen , dat ik bijna denk van... mens trek een broek aan... Als het mijn dochter was.... kreeg ze accuut een broek, je kijkt soms echt bijna tussen de benen in... maar goed dat terzijde...

het is wel frapant dat er binnen 1 kerkgemeenschap dan zoveel verdeeldheid is over dit onderwerp, ooit heb ik de oorsponkelijke regels gevonden op Internet en die hield verband met de TV .. nou dan kan dit forum volgens de regels van de Synode ook wel opdoeken... het is ter onzer vermaak he... en dat mag niet ...

Overigens weet iemand de oorspronkelijke regels met betrekking tot TV en Internet te vinden ?

LandmachtGirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LandmachtGirl » 02 jun 2011 15:32

Spons schreef:Zullen we het gaan hebben over leggings.. :mrgreen: dat is voor Sommige Gereformeerde toch wel de uitgelezen kans om er een heel kort rokje bij aan te doen , dat ik bijna denk van... mens trek een broek aan... Als het mijn dochter was.... kreeg ze accuut een broek, je kijkt soms echt bijna tussen de benen in... maar goed dat terzijde...

het is wel frapant dat er binnen 1 kerkgemeenschap dan zoveel verdeeldheid is over dit onderwerp, ooit heb ik de oorsponkelijke regels gevonden op Internet en die hield verband met de TV .. nou dan kan dit forum volgens de regels van de Synode ook wel opdoeken... het is ter onzer vermaak he... en dat mag niet ...

Overigens weet iemand de oorspronkelijke regels met betrekking tot TV en Internet te vinden ?

Je mag je best vermaken, maar niet in 'wereldse dingen', ofwel, je kan helemaal niks en moet op je stoel blijven zitten. Zo denken sommige gergems er iig wel over. Gelukkig bij ons niet.

En over die kleding: klopt, daarom draag ik altijd lang genoege rokken. Broeken vindt m'n moeder niet zo'n probleem en ik ook niet. Mooi geregeld toch? Ik vind minirokjes ook lelijk. Ik denk dat sommige meiden zich zo toch 'hip' gevonden willen worden. Ik weet uit ervaring dat je beter jezelf kunt blijven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2011 16:09

LandmachtGirl schreef:

Je mag je best vermaken, maar niet in 'wereldse dingen', ofwel, je kan helemaal niks en moet op je stoel blijven zitten. Zo denken sommige gergems er iig wel over. Gelukkig bij ons niet.

En over die kleding: klopt, daarom draag ik altijd lang genoege rokken. Broeken vindt m'n moeder niet zo'n probleem en ik ook niet. Mooi geregeld toch? Ik vind minirokjes ook lelijk. Ik denk dat sommige meiden zich zo toch 'hip' gevonden willen worden. Ik weet uit ervaring dat je beter jezelf kunt blijven.

L.m.g., mijn tenen krommen zich vanwege jouw zin: lang genoege rokken :ddd
Je draagt rokken die lang genoeg zijn.
Enniewee :wink: veel gerokte dames zouden eens wat kritischer in de spiegel mogen kijken. Want soms kan het echt niet. Jonge slanke meiden, mits het nog een aanvaardbare lengte is, maar dames "op leeftijd" please not :-&

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 02 jun 2011 16:13

schelpje3 schreef:maar dames "op leeftijd" please not :-&
Wat versta je onder 'op leeftijd'? Er zijn namelijk nog best veertigers die nog hele mooie benen hebben!

Overigens vind ik een té kort rokje ook níet kunnen. Als ik in de metro loop, dan zie je soms vrouwen die zo'n kort rokje hebben dat als ze bovenaan de roltrap staan en jij wat lager dat je deels hun achterwerk kunt zien - naar mijn mening getuige dat van weinig zelfrespect.
Laatst gewijzigd door Flavius op 02 jun 2011 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

LandmachtGirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LandmachtGirl » 02 jun 2011 16:14

ik ben ook een jonge slanke dame, maar liever eentje die in wat langere rokken loopt dan rokken waarin je niet kan voetballen vanwege de niet lang-genoegheid (om maar weer even een grove nederlandse fout te maken :), 'k moet doen waar ik goed in ben hé.)

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 02 jun 2011 16:15

Jah idd het oog wil ook wat, ik heb geen moeite met in gedachten zondigen. :wink:
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

LandmachtGirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LandmachtGirl » 02 jun 2011 16:16

RogierV schreef:Jah idd het oog wil ook wat, ik heb geen moeite met in gedachten zondigen. :wink:

Haha, nou precies. Ik moet ook geen aanstoot geven (A) :D

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 02 jun 2011 16:17

Nou je moet er geen misbruik van willen maken denk ik. Want het is niet eerlijk :lol:
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Terug naar “[Religie] - Open forum”