Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
blompje schreef:Waarom moet de creche vanuit de scheppingsorde een noodoplossing zijn en geen gemeengoed? Zie niet in waarom een kdv bijbels niet verantwoord is?!
Galateia schreef:@schelpje3: waarom kan papa niet met de kinderen naar de speeltuin? Waarom gaan de meesten er toch altijd maar van uit, dat de zorg doordeweeks bij de mama ligt. Ik vind nog steeds, dat papa's ook verantwoordelijkheid hebben om tijd - echt tijd - met hun kinderen door te brengen.
meribel schreef:wat is nu precies het probleem met het feit dat je als vrouw je man moet dienen en als man goed voor je vrouw moet zorgen?
en is het kinderdagverblijf-item niet iets voor een ander topic? ( alhoewel ik niet denk dat mensen het daarover eens worden, hoogstens over het feit dat ieder voor zijn eigen kind de juiste afweging moet maken daarin )
Galateia schreef:
Niet in elk topic hoef je het perse eens te worden. Dit zijn gewoon leuke en interessante discussies en ik vind het heel erg fijn om eens van anderen te horen, hoe ze er over denken. Dat vind ik namelijk interessant.
Over het dienen van je man en goed voor je vrouw zorgen: ja, dat vind ik echt een probleem. Omdat als je spreekt over 'dienen' de een dus meer is dan de ander. Dat heeft allemaal niets te maken met een maatschappij gericht op het individu, etc. Maar het principe is gewoon in mijn ogen zo verkeerd. Je moet gewoon allebei goed voor elkaar zorgen. En de stem van de een is niet zwaarwegender dan die van de ander.
Over het dienen van je man en goed voor je vrouw zorgen: ja, dat vind ik echt een probleem. Omdat als je spreekt over 'dienen' de een dus meer is dan de ander. Dat heeft allemaal niets te maken met een maatschappij gericht op het individu, etc. Maar het principe is gewoon in mijn ogen zo verkeerd. Je moet gewoon allebei goed voor elkaar zorgen. En de stem van de een is niet zwaarwegender dan die van de ander.
meribel schreef:wat is nu precies het probleem met het feit dat je als vrouw je man moet dienen en als man goed voor je vrouw moet zorgen?
Gelukkig ziet God dat anders - en dát is wat telt!esli schreef:Nee die sluit dat niet uit, dat ben ik met je eens. Maar mi. wordt gelijkwaardigheid hiermee wel uitgesloten.
esli schreef:Nee die sluit dat niet uit, dat ben ik met je eens. Maar mi. wordt gelijkwaardigheid hiermee wel uitgesloten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten