Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Maar wie weet, zijn deze omgekomen mensen nu vele malen gelukkiger, bevrijd van dit aardse liefdeloze tranendal.
Oei, dit zou een argument kunnen zijn om massamoord te gaan plegen...
Flauw
Wij redeneren altijd van onze kant, we kunnen immers niet anders, dus God moet deze tsunami voorkomen ?
Het zou toch wat zijn als God al het leed zou gaan voorkomen. Hij zou nergens anders meer aan toekomen.
O jawel hoor, Hij spreekt en het is er, Hij gebiedt en het staat er.Er is wel eens meer een zondvloed geweest, toen waren de mensen ook gewaarschuwd.
Dan vraag ik me toch af waarom de mensen in dat gebied zondiger waren dan wij. Waarom de mensen die in een tornado-gebied wonen zondiger zijn dan wij. Waarom de mensen in Zeeland in 1953 zondiger waren dan wij. Het is, lijkt mij, een weg die je niet op wilt gaan omdat je er binnen de kortste keren helemaal in vastloopt.
De ene mens is niet zondiger dan de andere ! Waarom moet de ene mens veel meer tegenspoed meemaken dan de andere ? Denk aan Job. Hij verloor ALLES ! Wat is het een Wonder als wij dan mogen zeggen: we hebben alles verloren, maar ik hou de Heere over. Na de overstroming in Zeeland kwamen er veel verhalen. Uitgerekend het meest godsdienstige dorpje in Zeeland, is het ergste getroffen, dacht ik. (Het eiland Tholen, corrigeer me, Zeeuwen, als dit niet waar is )
Wat wij op aarde meemaken, is maar tijdelijk !