Jezus en Allah

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Rachid van Mourik

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Rachid van Mourik » 08 nov 2009 21:54

Niet zo simpel dus!

De vragen die zich nu dan opwerpen zijn: “Aangezien God rechtvaardig is en Hij vrede heeft gesloten met de mens door Jezus voor onze zonden te laten sterven, waarom zetten de straffen die in Genesis 3:14 door de zondeval de wereld in zouden zijn gekomende zich dan nog steeds voort? Waarom lijdt de christenvrouw nog steeds onder de last van zwangerschap en bevalling? Waarom verlangt de vrouw nog steeds naar een man? Waarom zet de vijandigheid zich nog steeds voort tussen de vrouw en de slang kruipt hij nog steeds over diens buik? Waarom moeten de christenen nog steeds zwoegen voor hun kost?”

Jezus heeft dit toch in zijn offer weggenomen? Kun je een andere conclusie trekken dan dat deze leer vals is?

MVG
Laatst gewijzigd door Rachid van Mourik op 08 nov 2009 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Jerommel » 08 nov 2009 21:54

Nog in reaktie op Esther's laatste:

Ik vond zelf wel dat ik het aardig verwoordde 2 berichten van mij terug. 8-[
In Christus is de mens vrijgekocht, pardon verleend, geheiligd, herenigbaar met God.
Dat is volbracht aan het kruis.
"Ga heen en zondig niet meer". Bekeren dus. Herboren worden in Christus, want Hij is de Weg tot de Vader, de enige weg.
Ga je dan nog een lammetje offeren? Of een zoenoffer doen?
Dat heeft Jezus Christus dus gedaan !!

Is toch duidelijk zo?

Rachid van Mourik

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Rachid van Mourik » 08 nov 2009 21:55

Rachid van Mourik schreef:Niet zo simpel dus!

De vragen die zich nu dan opwerpen zijn: “Aangezien God rechtvaardig is en Hij vrede heeft gesloten met de mens door Jezus voor onze zonden te laten sterven, waarom zetten de straffen die in Genesis 3:14 door de zondeval de wereld in zouden zijn gekomende zich dan nog steeds voort? Waarom lijdt de christenvrouw nog steeds onder de last van zwangerschap en bevalling? Waarom verlangt de vrouw nog steeds naar een man? Waarom zet de vijandigheid zich nog steeds voort tussen de vrouw en de slang kruipt hij nog steeds over diens buik? Waarom moeten de christenen nog steeds zwoegen voor hun kost?”

Jezus heeft dit toch in zijn offer weggenomen? Kun je een andere conclusie trekken dan dat deze leer vals is?

MVG


Jerommel, heb jij dan een antwoord op deze post van mij? :D

Luck
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 mar 2009 20:16

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Luck » 08 nov 2009 22:00

esthervanbuuren schreef:luck, je verteld mij iets nieuws.
waar lees je dat Paulus na zijn bekering nog een offer brengt?


groetjes esther.


In handelingen 21, daar staat '26 Daarop nam Paulus de vier mannen met zich mee. De volgende dag liet hij zich samen met hen reinigen en ging de tempel binnen, waar hij bekendmaakte wanneer de reinigingsperiode zou aflopen, zodat daarna voor ieder van hen het offer gebracht kon worden. '

De Thora is niet afgeschaft. Veel succes verder met het vinden van wat jij als waarheid beschouwt :) (of misschien heb je dat al gevonden?).

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Familie Bos » 08 nov 2009 22:14

Rachid van Mourik schreef:Niet zo simpel dus!

De vragen die zich nu dan opwerpen zijn: “Aangezien God rechtvaardig is en Hij vrede heeft gesloten met de mens door Jezus voor onze zonden te laten sterven, waarom zetten de straffen die in Genesis 3:14 door de zondeval de wereld in zouden zijn gekomende zich dan nog steeds voort? Waarom lijdt de christenvrouw nog steeds onder de last van zwangerschap en bevalling? Waarom verlangt de vrouw nog steeds naar een man? Waarom zet de vijandigheid zich nog steeds voort tussen de vrouw en de slang kruipt hij nog steeds over diens buik? Waarom moeten de christenen nog steeds zwoegen voor hun kost?”

Jezus heeft dit toch in zijn offer weggenomen? Kun je een andere conclusie trekken dan dat deze leer vals is?

MVG

Allereerst wil ik je eens vragen wat je van ons wilt ? Kennelijk ben je het niet eens met wat de bijbel ons leert en zie je de bijbel dus neit als waarheid ?

Uitleg : (ik ga het niet helemaal onderbouwen met bijbelverwijzingen, want dan ben ik volgende week nog bezig, als het goed is weet iedereen al dat onderstaande dingen in de bijbel staan)

Door de zondeval is de satan in het leven van de mensen gekomen.
De satan mag zich vrij uitleven in deze wereld, je zou dus kunnen zeggen dat hij deze wereld in zijn macht heeft.
God heeft de mens een vrije wil gegeven en een vrije keus gegeven om voor God te kiezen, of voor de satan te kiezen.
De satan probeert zoveel mogelijk mensen tot zonde en valse leer te verleiden om zo de mensen van God vandaan te houden.
God heeft om ons te redden Jezus naar de aarde gestuurd zodat door het offer van Jezus onze zonden vergeven kunnen worden als wij onze zonde belijden.
Dat wil dus niet zeggen dat er geen satan, zonde en verleidingen meer zijn in de wereld, maar dat wil zeggen dat als wij (door onze eigen vrije keus en wil) ervoor kiezen om te zondigen (net als adam & eva), dat er dan vergeving is in Jezus waardoor we niet voor eeuwig verloren gaan, maar alsnog dankzij Jezus gered mogen zijn (als we Jezus geloven en onze zonde belijden) en in de hemel kunnen komen (ondanks dat wij dat door onze zonden niet verdienen).

Jezus heeft niet alle gevolgen van onze zonden weg genomen, Hij heeft de door onze zonde veroorzaakte veroordeling van ons weggenomen. Dankzij de vergeving in Jezus worden wij niet meer (door onze zonden) tot de hel veroordeeld, maar mogen wij alsnog tot God komen.

De zonde, ellende, verleiding, en alles van de satan is er dus nog steeds. Alleen is er nu vergeving voor ons. :jaknikken: :yahoooo: ::))
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Rachid van Mourik

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Rachid van Mourik » 08 nov 2009 22:29

Familie Bos schreef:Jezus heeft niet alle gevolgen van onze zonden weg genomen, Hij heeft de door onze zonde veroorzaakte veroordeling van ons weggenomen. Dankzij de vergeving in Jezus worden wij niet meer (door onze zonden) tot de hel veroordeeld, maar mogen wij alsnog tot God komen.


Dus als ik Christen ben, dan kan ik vrijuit vrouwen verkrachten, omatjes beroven, kinderen doden en banken beroven. Want al mijn zonden zijn vergeven in het offer van Christus?

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Jerommel » 08 nov 2009 22:36

Rachid van Mourik schreef:
Jezus heeft niet alle gevolgen van onze zonden weg genomen, Hij heeft de door onze zonde veroorzaakte veroordeling van ons weggenomen. Dankzij de vergeving in Jezus worden wij niet meer (door onze zonden) tot de hel veroordeeld, maar mogen wij alsnog tot God komen.


Dus als ik Christen ben, dan kan ik vrijuit vrouwen verkrachten, omatjes beroven, kinderen doden en banken beroven. Want al mijn zonden zijn vergeven in het offer van Christus?
Nee, 'tuurlijk niet, ook niet als het doel de middelen zou heiligen, zoals in de koraan liegen en moorden wordt goedgepraat als het ten behoeve van de islam-staat (soort utopia) zou zijn.

Rachid van Mourik

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Rachid van Mourik » 08 nov 2009 22:38

Bewijs wat je zegt jerommel.
Verder is dat wel wat familie Bos zei.
Door het offer van Jezus kun je niet meer door eigen zonde naar de hel gaan :D
Grappig he?

Ik verzin het niet hoor, dat is nu eenmaal de leer..

En ja ik zelf ben het er ook niet mee eens, net als jij!

Faramir

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Faramir » 08 nov 2009 22:42

Rachid van Mourik schreef:Ik verzin het niet hoor, dat is nu eenmaal de leer..

Even voor de duidelijkheid; het is de persoonlijke visie van Familie Bos.
Dat wil niet per definitie zeggen dat het ook geleerd wordt in bepaalde kerken/gemeenten.
Net zoals in de islam heb je ook in het christendom verschillende stromingen die erg verschillend over bepaalde zaken kunnen denken.

Rachid van Mourik

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Rachid van Mourik » 08 nov 2009 22:45

Hallo Faramir,

Dat realiseer ik me. En wil dan ook zo vriendelijk zijn om andere hun visie op mijn post laten geven.
Lees mijn post hieronder (die ik eerder had gepost) en geef ook jou antwoord erop.

Rachid van Mourik schreef:Niet zo simpel dus!

De vragen die zich nu dan opwerpen zijn: “Aangezien God rechtvaardig is en Hij vrede heeft gesloten met de mens door Jezus voor onze zonden te laten sterven, waarom zetten de straffen die in Genesis 3:14 door de zondeval de wereld in zouden zijn gekomende zich dan nog steeds voort? Waarom lijdt de christenvrouw nog steeds onder de last van zwangerschap en bevalling? Waarom verlangt de vrouw nog steeds naar een man? Waarom zet de vijandigheid zich nog steeds voort tussen de vrouw en de slang kruipt hij nog steeds over diens buik? Waarom moeten de christenen nog steeds zwoegen voor hun kost?”

Jezus heeft dit toch in zijn offer weggenomen? Kun je een andere conclusie trekken dan dat deze leer vals is?

MVG

Faramir

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Faramir » 08 nov 2009 22:48

Rachid van Mourik schreef:Hallo Faramir,

Dat realiseer ik me.

Gelukkig.

Verder had ik al aangegeven er verder geen energie in te willen steken.

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Familie Bos » 08 nov 2009 22:50

Rachid van Mourik schreef:
Familie Bos schreef:Jezus heeft niet alle gevolgen van onze zonden weg genomen, Hij heeft de door onze zonde veroorzaakte veroordeling van ons weggenomen. Dankzij de vergeving in Jezus worden wij niet meer (door onze zonden) tot de hel veroordeeld, maar mogen wij alsnog tot God komen.


Dus als ik Christen ben, dan kan ik vrijuit vrouwen verkrachten, omatjes beroven, kinderen doden en banken beroven. Want al mijn zonden zijn vergeven in het offer van Christus?


Tjonge jonge, wat een laag niveau...
Je weet best dat als je een christen bent dat je die dingen dan niet doet.
Een christen probeert naar de tien geboden te leven, anders ben je ook geen christen.
Als een "christen" dat soort dingen wel volledig opzettelijk en bewust zou doen omdat ze toch wel vergeven zouden worden door het offer van Jezus, dan maakt zoiemand het offer van Jezus ten schande. Dan zondigt zoiemand tegen de Heilige Geest, en dat kan nooit meer vergeven worden, zelfs niet door Jezus.

Het offer van Jezus is dus geen vrijbrief om er maar op los te leven, het is pure genade en liefde van God naar ons toe dat wij vergeving mogen ontvangen terwijl we het niet verdienen.
Maar je kunt er ook miscbruik van maken en het op die manier verpesten voor jezelf, je vergeving heb je dan verkwanseld met de eeuwige dood tot gevolg.

P.S. Als je van mening bent dat de bijbel een valse leer is, dan ben je hier volgens mij aan het verkeerde adres.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Faramir

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Faramir » 08 nov 2009 22:54

Familie Bos schreef:Tjonge jonge, wat een laag niveau...
Je weet best dat als je een christen bent dat je die dingen dan niet doet.

Ik vind die vraag/opmerking zeer reëel. En als antwoord geef jij er een drogreden op, namelijk die van de 'no true Scotsman'.
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Ook christenen gaan in de fout. En fouten maken maakt je echt meer of minder christen. Vervolgens kunnen we vergeving krijgen voor die fouten als we oprecht berouw tonen.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Jerommel » 08 nov 2009 23:00

Faramir schreef:
Rachid van Mourik schreef:Ik verzin het niet hoor, dat is nu eenmaal de leer..

Even voor de duidelijkheid; het is de persoonlijke visie van Familie Bos.
Dat wil niet per definitie zeggen dat het ook geleerd wordt in bepaalde kerken/gemeenten.
Net zoals in de islam heb je ook in het christendom verschillende stromingen die erg verschillend over bepaalde zaken kunnen denken.

Neenee, het is de leer van Jezus Christus en de apostelen.
Dat wil niet per definitie zeggen dat het ook geleerd wordt in bepaalde kerken/gemeenten.
De kerkvaders hebben heel wat gesleuteld aan de apostolische leer, claimen een soort erfrecht zelfs.
En zo begonnen de dwalingen...
Rachid van Mourik schreef:Bewijs wat je zegt jerommel.
Ja, dat zou beter zijn, maar ik heb m'n koraan niet meer, laat staan dat ik de verzen zou kunnen terugvinden als ik 'm nog wel had.
Verder is dat wel wat familie Bos zei.
Nee, het is jouw ridiculisering van wat Bos zei.[quote]

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Familie Bos » 08 nov 2009 23:01

Een fout maken is wel iets heel anders dan opzettelijk iemand vermoorden om zo de genade van God uit te buiten (doordat je er van uitgaat dat door het offer van Jezus je moord vergeven is).
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten