Dat heb ik gedaan.. Letterlijk zoals je zegt. Echter niet tijdens een dienst. De man in kwestie was een Moslim met een voorliefde voor muziek en geluid die op bezoek in nederland was. Ik had hem naar een kerk meegebracht en we waren hem aan het uitleggen hoe alles daarbinnen werkte en legden bepaalde symboliek uit. Maar zodra hij de kans kreeg begon hij te zingen. Hij bleek gefascineerd door de akoestiek We dachten alleen in de kerk te zijn. Maar zodra hij begon kwam een dame uit een zij deurtje rennen en vroeg hem of hij daar onmiddelijk mee wilde ophouden. Het was een christelijke kerk geen moskee. Ze was werkelijk verontwaardigd. Mijn vriend schrok hier nogal van en heeft zijn excuses aangeboden. En vervolgens is hij een aantal psalmen die hij kende gaan zingen om zo het christendom respecterend toch met het geluid te spelen. Ook daar was de dame niet van gediend. Hoewel ik denk dat ze toch verrast was dat hij psalmen kende. Ik was het! Ik heb hem maar verteld dat hij dat zingen maar helemaal moest stoppen. Hij vroeg nog of God er een bezwaar tegen zou hebben.. Waarop ik zei "Nee, maar God is vandaag niet de baas in deze kerk, dat is op zondag." Toen heb ik mijn excuses aangeboden.
De man was een sufi hij zou zonder problemen bidden in een kerk of synagoge. Hij citeerde in onze aanwezigheid net zo vaak uit de bijbel als uit de Koran. Eerlijk is eerlijk Sufi's zijn wel rare jongens in dat ze als moslims bijzonder open staan naar andere religies. Dus misschien is het een slecht voorbeeld. Maar ik wilde je het voorval niet onthouden.
Ik vind het een mooi voorbeeld en ik hoop ik dat je begrijpt dat ook ik geen enkel probleem met moslims heb, maar het verschil is dat ik geloof in de zoon van Allah en dat is voor de meesten een no go area! Heb je het daar wel eens met je vriend over gehad?