Islam & Christendom, hoe moeten we met elkaar omgaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 00:51

Het is jammer dat moslims zo ontzettend gefragmenteerd en verdeeld zijn, op die manier is het afstand nemen van terreur een individuele zaak en erg lastig.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 24 jul 2007 02:46

Bevlogen schreef:Verder even over dat 'Adam = moslim' gedoe. Vanuit hun geloof geredeneerd hebben ze gewoon gelijk. Adam was de eerste mens die zich totaal overgaf aan God en daarom was hij een moslim. De hele discussie die er vervolgens ontstond over Adam als jood, Adam als christen, Adam als moslim, begrijp ik daarom totaal niet. Moslims geloven dat, wij geloven dat niet. Punt.

Punt, maar ook een goed punt.! Het zelfde geldt voor als wij (althans het merensdeels van Refoweb naar ik aanneem)geloven in de kruisdood, waarin wij geloven, maar een Moslim niet. Het zelfde geldt voor, dat de Mosllims geloven. dat de Koran is nedergedaald, waarin wij als Christenen niet in geloven. Punt is wel, in allebei de zaken is er sprake van een geloof in iets. I.p.v elkaar te bestrijden, kun je misschien beter eerst beginnen met de ander te respecteren waar hij in gelooft. Dit slecht de kloof sneller dan gelijk iets proberen te bestrijden omdat je iets niet gelooft.
Misschien is het nog wel beter, om eerst te zoeken naar punten waarin je elkaar wel kunt vinden, i.p.v gelijk naar discussiepunt te zoeken of aan te roeren?

Bevlogen schreef:@ Zahra:
Was eigenlijk benieuwd... hoe zie jij de islam? En kun je eens wat vertellen over dat geloof van jou? Waarom denk je dat de islam de waarheid verkondigd?

Nog een goede vraag. Als ik er een vraag aan toe mag voegen, zou ik vragen: "Voel jij er voor om met een aantal mensen van Refoweb, (bij interesse van 2 kanten) om eens een moskee te bezoeken?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 24 jul 2007 07:57

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.
.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jul 2007 08:02

Zahra.. ze willen geen opendag maar juist gewoon mee draaien zeg maar in een gewone dienst/ bij eenkomst of hoe jullie dat noemen.

Er zijn ook moslims die christen worden en zeggen eigenlijk het zelfde als jou alleen dan qua geloven omgedraaid. Zij ervaren de liefde van God veel meer in het christendom.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2007 09:00

Bevlogen schreef:Mwah, vind wel dat islamisten zich moeten distancieren van de radicale groepen in hun gelederen. Terrorisme gelieerd aan de islam is toch behoorlijk wijd verbreid.

Ik denk dat ik al vrij snel irritatie op ga wekken als ik elke moslim ga vragen zich te distantiëren van zaken waarop zij geen invloed hebben en waaraan zij op geen enkele wijze schuld hebben. Verder krijg ik waarschijnlijk met dezelfde vaart eenzelfde verzoek om me van Bush (als "chef van het Westen") te distantiëren.

En ik voel me niet geroepen om een dergelijke irritatie op te roepen bij mensen waar ik goed mee op kan schieten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 10:26

Optimatus schreef:
Ik denk dat ik al vrij snel irritatie op ga wekken als ik elke moslim ga vragen zich te distantiëren van zaken waarop zij geen invloed hebben en waaraan zij op geen enkele wijze schuld hebben. Verder krijg ik waarschijnlijk met dezelfde vaart eenzelfde verzoek om me van Bush (als "chef van het Westen") te distantiëren.

Waarom zou je dat verzoek krijgen? Ben jij Amerikaan en republikein? Wat is de gemene deler van jou en Bush?

Daar staat tegenover dat moslims wel een gemene deler hebben, namelijk hun religie. En uit naam van die religie komt nu eenmaal heel veel ellende voort.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jul 2007 11:20

----
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 24 jul 2007 12:35

Sabra schreef:
Optimatus schreef:

Waarom zou je dat verzoek krijgen? Ben jij Amerikaan en republikein? Wat is de gemene deler van jou en Bush?

Daar staat tegenover dat moslims wel een gemene deler hebben, namelijk hun religie. En uit naam van die religie komt nu eenmaal heel veel ellende voort.

Bush heeft anders ook een gemene deler met ons: hij is christen... ;)

@ Optimatus:
Ben ik het natuurlijk mee eens, maar landelijk mogen ze het van van mij wel doen. Net zoals een kerk zich landelijk voor of tegen iets kan uitspreken...

@ Harm-J:
Helemaal mee eens! Punt! :D

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 13:21

Bevlogen schreef:Bush heeft anders ook een gemene deler met ons: hij is christen.

Dat kan zijn, maar hij zegt niet te handelen op grond van zijn geloof.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 24 jul 2007 13:54

Sabra schreef:
Bevlogen schreef:Bush heeft anders ook een gemene deler met ons: hij is christen.

Dat kan zijn, maar hij zegt niet te handelen op grond van zijn geloof.

Daar heeft Sabra wel een punt. Ik ben niet eens met het beleid wat Bush voert. Maar Bush zegt niet dat hij handelt op basis van z'n geloof. Dat doen de meeste geweldadige moslims wel.
Afbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 24 jul 2007 14:05

reform schreef:Daar heeft Sabra wel een punt. Ik ben niet eens met het beleid wat Bush voert. Maar Bush zegt niet dat hij handelt op basis van z'n geloof. Dat doen de meeste geweldadige moslims wel.
:shock:

Google eens op Bush en uitspraken van hem.....

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 14:11

Harm-J schreef:

En dan? Wil jij beweren dat Bush op grond van christelijke opvattingen o.i.d. heeft besloten om Irak en Afghanistan binnen te vallen, om het christendom uit breiden c.q. de islam te bestrijden?

Volgens mij moet jij beter lezen of jezelf laten nakijken.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 14:19

Harm-J schreef:Google eens op Bush en uitspraken van hem.....
Bespaar ons de moeite en citeer Bush eens. Een uitspraak van Bush voor het congres waarbij hij bijbelteksten citeert om met beroep op de Bijbel een inval in Afghanistan of Irak te rechtvaardigen. Bijvoorbeeld.

Een algemene uitspraak over God Almighty telt overigens niet.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 24 jul 2007 14:30

Sabra schreef:
Harm-J schreef:

En dan? Wil jij beweren dat Bush op grond van christelijke opvattingen o.i.d. heeft besloten om Irak en Afghanistan binnen te vallen, om het christendom uit breiden c.q. de islam te bestrijden? Volgens mij moet jij beter lezen of jezelf laten nakijken.

Ik had het niet specifiek over Afghanistan en of Irak, dat is een conclusie die jij trekt, niet ik. Misschien dat jij beter moet lezen, i.p.v. gelijk te concluderen?

Citaat Bush: Moge God ons land en allen die het verdedigen zegenen.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 24 jul 2007 14:34

Harm-J schreef: Citaat Bush: Moge God ons land en allen die het verdedigen zegenen
Oow wat errug. Nu gaat hij vast Iran binnenvallen, omdat hij dit gezegd heeft.
Afbeelding

Terug naar “[Religie] - Open forum”