Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bevlogen schreef:Verder even over dat 'Adam = moslim' gedoe. Vanuit hun geloof geredeneerd hebben ze gewoon gelijk. Adam was de eerste mens die zich totaal overgaf aan God en daarom was hij een moslim. De hele discussie die er vervolgens ontstond over Adam als jood, Adam als christen, Adam als moslim, begrijp ik daarom totaal niet. Moslims geloven dat, wij geloven dat niet. Punt.
Bevlogen schreef:@ Zahra:
Was eigenlijk benieuwd... hoe zie jij de islam? En kun je eens wat vertellen over dat geloof van jou? Waarom denk je dat de islam de waarheid verkondigd?
Bevlogen schreef:Mwah, vind wel dat islamisten zich moeten distancieren van de radicale groepen in hun gelederen. Terrorisme gelieerd aan de islam is toch behoorlijk wijd verbreid.
Optimatus schreef:
Ik denk dat ik al vrij snel irritatie op ga wekken als ik elke moslim ga vragen zich te distantiëren van zaken waarop zij geen invloed hebben en waaraan zij op geen enkele wijze schuld hebben. Verder krijg ik waarschijnlijk met dezelfde vaart eenzelfde verzoek om me van Bush (als "chef van het Westen") te distantiëren.
Sabra schreef:Optimatus schreef:
Ik denk dat ik al vrij snel irritatie op ga wekken als ik elke moslim ga vragen zich te distantiëren van zaken waarop zij geen invloed hebben en waaraan zij op geen enkele wijze schuld hebben. Verder krijg ik waarschijnlijk met dezelfde vaart eenzelfde verzoek om me van Bush (als "chef van het Westen") te distantiëren.
Waarom zou je dat verzoek krijgen? Ben jij Amerikaan en republikein? Wat is de gemene deler van jou en Bush?
Daar staat tegenover dat moslims wel een gemene deler hebben, namelijk hun religie. En uit naam van die religie komt nu eenmaal heel veel ellende voort.
Sabra schreef:Bevlogen schreef:Bush heeft anders ook een gemene deler met ons: hij is christen.
Dat kan zijn, maar hij zegt niet te handelen op grond van zijn geloof.
reform schreef:Daar heeft Sabra wel een punt. Ik ben niet eens met het beleid wat Bush voert. Maar Bush zegt niet dat hij handelt op basis van z'n geloof. Dat doen de meeste geweldadige moslims wel.
Harm-J schreef:
Google eens op Bush en uitspraken van hem.....
Bespaar ons de moeite en citeer Bush eens. Een uitspraak van Bush voor het congres waarbij hij bijbelteksten citeert om met beroep op de Bijbel een inval in Afghanistan of Irak te rechtvaardigen. Bijvoorbeeld.Harm-J schreef:Google eens op Bush en uitspraken van hem.....
Sabra schreef:Harm-J schreef:
Google eens op Bush en uitspraken van hem.....
En dan? Wil jij beweren dat Bush op grond van christelijke opvattingen o.i.d. heeft besloten om Irak en Afghanistan binnen te vallen, om het christendom uit breiden c.q. de islam te bestrijden? Volgens mij moet jij beter lezen of jezelf laten nakijken.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten