Abortus besproken in het licht van bijbel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Abortus besproken in het licht van bijbel

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2016 19:34

Mortlach schreef:Wat details zouden wenselijk zijn. Om welke kliniek gaat het, bijvoorbeeld. Nu heeft het gewoon teveel weg van een verzonnen anekdote om de tegenpartij verdacht te maken.

Ja joh, dat helpt echt en ook het bekend maken van de redenen waarom.
Wat is een mensenleven waardt, tenslotte? Als iemand geleeft heeft, veel knuffels en bloemen, als het "voortijdig en onterecht? beëindigd wordt.
Hoe hypocriet.
Als het nog niet geleefd heeft, niets. Slechts weefsel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 mei 2016 19:38

Mortlach schreef:
Ook al zo'n nietszeggend cijfertje.

Dat mag je vinden. Mij zegt het vrij veel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2016 20:08

Chaya schreef:Ja joh, dat helpt echt en ook het bekend maken van de redenen waarom.

Dan niet, maar dan doe ik het dus echt gewoon af als een volledig verzonnen voorval.

Wat is een mensenleven waardt, tenslotte? Als iemand geleeft heeft, veel knuffels en bloemen, als het "voortijdig en onterecht? beëindigd wordt.
Hoe hypocriet.
Als het nog niet geleefd heeft, niets. Slechts weefsel.

Ik weet niet hoe behulpzaam het is voor het gesprek om mij een karikatuur in de schoenen te schuiven, maar goed.

Wat een leven waard is, daar kun je erg cynisch over zijn. Ik las laatst een boek over de Narco's, de drugsmaffia in Mexico. Waar je vroeger nog een koffer met geld nodig had om je rivaal professioneel te laten omleggen, kun je dat tegenwoordig blijkbaar door een paar jongeren in de favela's voor omgerekend 25 dollar laten doen. Dat even terzijde.

Wat is een mensenleven waard? Dat is natuurlijk niet in woorden uit te drukken - maar het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen over hun eigen lichaam en toekomst is dat evenmin. En in bepaalde gevallen gaat het een helaas ten koste van het ander.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”