Chaya schreef:Ja joh, dat helpt echt en ook het bekend maken van de redenen waarom.
Dan niet, maar dan doe ik het dus echt gewoon af als een volledig verzonnen voorval.
Wat is een mensenleven waardt, tenslotte? Als iemand geleeft heeft, veel knuffels en bloemen, als het "voortijdig en onterecht? beëindigd wordt.
Hoe hypocriet.
Als het nog niet geleefd heeft, niets. Slechts weefsel.
Ik weet niet hoe behulpzaam het is voor het gesprek om mij een karikatuur in de schoenen te schuiven, maar goed.
Wat een leven waard is, daar kun je erg cynisch over zijn. Ik las laatst een boek over de Narco's, de drugsmaffia in Mexico. Waar je vroeger nog een koffer met geld nodig had om je rivaal professioneel te laten omleggen, kun je dat tegenwoordig blijkbaar door een paar jongeren in de favela's voor omgerekend 25 dollar laten doen. Dat even terzijde.
Wat is een mensenleven waard? Dat is natuurlijk niet in woorden uit te drukken - maar het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen over hun eigen lichaam en toekomst is dat evenmin. En in bepaalde gevallen gaat het een helaas ten koste van het ander.