DeLange schreef:Hele gebieden betekend toch iedereen in dat gebied?
Ja
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
DeLange schreef:Hele gebieden betekend toch iedereen in dat gebied?
HeiligBoontje schreef:Soms wel; maar ik wil onderwerpen, gedachtegangen, keuzes, etc. graag begrijpen. Hoe meer iets (argument/motivatie) afwijkt van wat ik beschouw als "normaal" of "logisch" hoe interessanter het is om de "waarom" achter iets of iemand te begrijpen. Het is een bepaalde mindset denk ik; niet neerleggen bij het eerste het beste antwoord maar eerst willen snappen -waarom- dát antwoord hét antwoord is. En dat is niet eens zozeer omdat mensen kunnen liegen. Het komt aanzienlijk vaker voor dat we ongemerkt onjuiste informatie oppikken (óf omdat we het verkeerd begrepen, onjuist interpreteren, uberhaupt interpreteren, het niet goed hoorden), of dat nu door onszelf komt (niet goed gehoord hebben) of door een ander (verkeerd uitgelegd). Kan ik overigens nog aan toevoegen dat we inmiddels in het "informatietijdperk" leven en begrippen als "populisme" en "fake news" simpelweg bijna eisen dat iedereen kritisch met informatie omgaat; ongeacht de betrouwbaarheid van een bron (ook de betrouwbaarste, eerlijkste, hardst werkende journalisten maken wel eens een foutje).
Kortom: reden genoeg, wat mij betreft, om op een kritische wijze met (nieuwe) informatie om te gaan
coby6 schreef:Ja
DeLange schreef:Ik acht het en der niet als onmogelijk, maar onder invloed van de antichrist zullen daarna wel velen weer afvallen.
coby6 schreef:Nee dan is het zwart of wit volgens mij, alhoewel, hij zag wel mensen die het opgaven, omdat ze geen afgehakt hoofd wilden. Wat een droom. Hij is erdoor tot bekering gekomen. We moeten ons nu echt gereed maken voor wat ook maar komt. Opname voor of na de grote verdrukking, ik weet het niet meer. Maar gereed moet je wel altijd zijn en waakzaam.
Veendam schreef:Helemaal geen opname..... Vader ik bidt u niet dat u hen van deze wereld wegneemt, maar dat U hen verlost van de boze.
K80 schreef:Ik geloof niet dat we in de laatste dagen zitten hoor.
Wel zitten we weer in korter wordende dagen. Jammer dat het zo snel donker wordt en weer later licht.
Zomaar ff tussendoor.
coby6 schreef:Nee dan is het zwart of wit volgens mij, alhoewel, hij zag wel mensen die het opgaven, omdat ze geen afgehakt hoofd wilden. Wat een droom. Hij is erdoor tot bekering gekomen. We moeten ons nu echt gereed maken voor wat ook maar komt. Opname voor of na de grote verdrukking, ik weet het niet meer. Maar gereed moet je wel altijd zijn en waakzaam.
Veendam schreef:Helemaal geen opname..... Vader ik bidt u niet dat u hen van deze wereld wegneemt, maar dat U hen verlost van de boze.
K80 schreef:Ik geloof niet dat we in de laatste dagen zitten hoor.
Wel zitten we weer in korter wordende dagen. Jammer dat het zo snel donker wordt en weer later licht.
Zomaar ff tussendoor.
coby6 schreef:Je hebt die droom van Ken Peters. Dat is duidelijk opname voor de verdrukking. Maar er was er nog 1, van Tommy Hicks en die zag dat de bruid zonder vlek of rimpel werd in de grote verdrukking en de eindtijdoogst binnen haalde en toen die perfect was, was de opname en daarna de dag der wrake. Ze kunnen niet allebei kloppen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten