3parels schreef:Nou ik wilde dat ze er eens stonden, wel nadat ze zelf meegeluisterd zouden hebben naar de lezing. Dan zou je nog eens een inhoudelijk gesprek kunnen voeren. Daar zou ik zeker wel voor open staan. Waarom niet? Ben je niet bereid om verantwoording af te dragen over datgene wat je hoort, ziet en leest? Van mij mogen ze komen! Graag zelfs! Niet om elkaar te bestrijden, maar kun je elkaar vinden in de Heere Jezus? Want dat is vaak het punt. We kennen allemaal de Bijbel en we weten veel dogma's en weten veel van de leer, maar kennen we de Heere.
Intussen zijn er wel gesprekken geweest tussen de kerken en HC, dacht ik. Dat is op zich goed, om misverstanden uit de weg te ruimen.
Nee, ik zou daar niet voor open staan, althans, op zo'n moment.
Ik ben geen dwalende blinde in een kerk die de valse leer verkondigt, dat mag ik wel zeggen.
In onze kerk - en de kerken die ik bezoek - wordt volop een Bijbels Evangelie verkondigd, over het werk van onze Borg en Middelaar.
En ik luister vrij breed hoor, ook via internet.
Maar geloof is een
persoonlijke zaak 3parels!. Ik kan het jou niet geven en HC kan het ook niet aan jou geven.
Ik krijg een beetje het gevoel dat er veel zielige mensen zondag aan zondag, als blatende schapen achter elkaar aanlopen, willoos en meningloos.
Die mensen zijn er wel, zeker, maar die zitten overal.
(de term: een kerkbank verslijten en toch, onbekeerd blijven, is daarop van toepassing).
Lees deze vraag en antwoord eens:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/227 ... -heart-cryKerken lopen leeg ja, maar niet in de (uiterst) rechterflank.
Ik wil nog even reageren op deze zin van je:
We voelen ons als kerken vaak zo gearriveerd, wij doen het goed/wij weten het goed. Terwijl er geen getuigenis van ons uit gaat. We houden het evangelie voor onszelf, laten onze buren verloren gaan bij wijze van. We zijn ingedut en zien niet dat we al ver afgedwaald zijn van de leer die Paulus ons voorhoudt.
Dat geldt dan zeker niet voor onze gemeente. Wij zijn een gemeente midden in de goddeloze stad en beleggen regelmatig koffieochtenden, verkopingen waar veel mensen op afkomen. Die in de buurt wonen, of wel eens langsrijden.
Ik vind het verschrikkelijk als ik zie hoe onze buren leven, ver bij God vandaan. Maar ik kan hen geenszins overtuigen, ik mag blij zijn als ze zelf een bepaalde opmerking maken of een vraag stellen.
De meeste mensen staan welwillend tegenover religie, ze respecteren net zo goed onze islamitische buurvrouw vanwege haar hoofddoek, want jullie geloven toch allemaal in dezelfde god, is het dan.
Maar begin niet over de Heere Jezus, alleen rondom pasen misschien, als The Passion uitgevoerd, dan zitten ze voor de buis en zijn op dat moment
wel wat aangedaan. Maar het zakt weg als water in droog zand.