Bartje schreef:heb wel eens gehoord dat de wereld aan het kantelen is en dat het daar ligt.
Onmogelijk. De kracht die daarvoor nodig is zal de planeet waarschijnlijk vernietigen, of op z'n minst extreme aardbeving veroorzaken.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bartje schreef:heb wel eens gehoord dat de wereld aan het kantelen is en dat het daar ligt.
Lock&Stock schreef:Onmogelijk. De kracht die daarvoor nodig is zal de planeet waarschijnlijk vernietigen, of op z'n minst extreme aardbeving veroorzaken.
antoon schreef:Als men precessie bedoelt is de aarde aan het kantelen maar dat is al vanaf de oudheid de aarde maakt een kantelende omloop en is na 26000 jaar weer op zijn juiste plek ten opzichte van de poolster.
De 26000 schat ik even, het kan anders zijn
Mortlach schreef:Toch schijnt het wel wat te zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles
Al is 'kantelen' een veel te dramatische omschrijving voor de doodnormale precessie van hooguit een graad.
Lock&Stock schreef:Overigens dacht ik dat Bartje doelde op een werkelijke kanteling van de Aarde in een veel kleinere tijdschaal.
Bartje schreef:heb wel eens gelezen in een blad (weet even niet meer welke) dat ''kanteling'' ook een deel invloed heeft op de tempratuur op aarde.
Bartje schreef:maar wat ik dan wel afvraag hoe kan het dat er bomen zijn gevonden op zuid-pool en zelfs een soort die wij tot vorkert niet kenden, althans kwijt zijn geraakt in de loop van de tijd.
http://www.kennislink.nl/publicaties/tropische-zuidpool-50-miljoen-jaar-geleden
Dat je ervan schrikt doet mij heel erg verbazen, aangezien dit soort discussies eerder zijn gevoerd met je (bv mbt de holle-aarde dogma). Daarnaast wied jij je eigen tuintje niet volgens je onderschrift. Daar zou ik eerst eens mee beginnenWilsophie schreef:Het is in mijn beleving weer duidelijk dat het geloof in de Schriften ondergeschikt wordt gemaakt aan allerlei stripfiguren of verhaaltjes uit de media die heel interessant lijken maar totaal geen indruk maken op mij als Bijbel gelovende Christin.
Ik schrik ervan dat ook kerkmensen hierin meegaan en zich laten verleiden tot allerlei aardse zaken die niets met geloof te maken hebben.
Veel theologe gaat er niet langer vanuit dat de BIjbel letterlijk moet worden genomen, dat wordt mij en ook Ineke stelselmatig verweten. Ook is er zoals ik lees veel twijfel aan de historische betrouwbaarheid van God Woord en lopen dezelfde mensen zichzelf noemende christenen hierin voorop.
Ik kan het over Darwin hebben over Bultmann enz... maar gebleken is dat het gezaghebbende Woord van God op velerlei wijze onderuit wordt gehaald ook door de kerkmensen.
Het gaat immers over fundamentele zaken. Sterker nog je hoeft toch geen profeet te zijn om de beweren dat de 21e eeuw steeds meer probeert om het gezag van God en Zijn Woord te ondermijnen ...juist door wetenschappers.
Het boek "God als misvatting ( The God Delusion) leert dat de Britse evolutiebioloog en overtuigd atheist Richard Dawkinds een betoog houdt over gronden tegen het geloof in een bovennatuurlijke God en dat noemt men dan een "wetenschappelijk betoog".
IN 2007 verscheen in de New York Times bestseller : "The failed Hypothesis " ( een onhoudbare hypothese van Victor J. Strenger) en dat boek laat wetenschappelijk zien dat God niet bestaat.
Zo kan ik vele voorbeelden noemen.
Waarmee ik beweer dat mede door de wetenschap Gods Woord in de afgelopen 5 eeuwen systematisch onderuit wordt gehaald. En nog steeds op een forum als deze.
En de satan is daar mede verantwoordelijk voor. En u kerkmensen ook want uw informatie is gebrekkig vanaf de kansels. Men voldoet aan wat Petrus zei, dat men de Waarheid ten onder houdt.
Bartje schreef:maar als ik het goed gelezen heb dan is uit eindelijk niet de CO2 maar de methaan (CH4) als ik het goed heb de grootste boos doener van de klimaat verandering.
en die massaal geproduceert in de vulkanen en beerputten en waar dan nog niet meer.
Bartje schreef:die jaar telling laat ik links liggen.
maar als ik het goed gelezen heb dan is uit eindelijk niet de CO2 maar de methaan (CH4) als ik het goed heb de grootste boos doener van de klimaat verandering.
en die massaal geproduceert in de vulkanen en beerputten en waar dan nog niet meer.
dus we pakken de CH4 niet aan maar CO2 omdat daar meer geld aan te verdienen is, toch?
Bartje schreef:maar wat ik dan wel afvraag hoe kan het dat er bomen zijn gevonden op zuid-pool en zelfs een soort die wij tot vorkert niet kenden, althans kwijt zijn geraakt in de loop van de tijd.
http://www.kennislink.nl/publicaties/tropische-zuidpool-50-miljoen-jaar-geleden
Maar hoe warm wordt het dan op aarde? Ik las dat het bij de polen het kwik tot de 25 graden zou stijgen, maar ook dat de stijging in de rest van de wereld minder extreem zou zijn. Zijn daar gegevens van te vinden? Ben wel benieuwd.Lock&Stock schreef:Hoe dat kan, kan je hier lezen;
http://www.kennislink.nl/publicaties/ke ... e-broeikas
Een kettingreactie rond 55 miljoen jaar geleden zorgde voor extreme opwarming. Verhoogde CO2 uitstoot veroorzaakt door toennemende vulkanische activiteiten en vervolgens de uitstoot van grote hoeveelheden methaan, een heel sterk broeikasgas, zorgden voor een extreem snelle stijging van de wereldtemperatuur. Een dergelijk rampscenario zou ook in de toekomst kunnen plaatsvinden.
Klopt, en als je de eerste zin van de intro leest "In het versterkte broeikaseffect speelt de stijging van het CO2 gehalte een dominante rol. Door de temperatuurstijging, die hiervan het gevolg is, neemt de hoeveelheid waterdamp in de atmosfeer toe. "Bambi schreef:Volgens deze link is waterdamp het grootste broeikasgas:
http://www.klimaatportaal.nl/pro1/gener ... itemid=367
alexander91 schreef: Klopt, en als je de eerste zin van de intro leest "In het versterkte broeikaseffect speelt de stijging van het CO2 gehalte een dominante rol. Door de temperatuurstijging, die hiervan het gevolg is, neemt de hoeveelheid waterdamp in de atmosfeer toe. "
alexander91 schreef: Klopt, en als je de eerste zin van de intro leest "In het versterkte broeikaseffect speelt de stijging van het CO2 gehalte een dominante rol. Door de temperatuurstijging, die hiervan het gevolg is, neemt de hoeveelheid waterdamp in de atmosfeer toe. "
Bambi schreef:CO2 gas schijnt zwaarder te zijn dan waterdamp.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 488 gasten