Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Dit is de wet voor het volk Israël dus niet voor de heidenen of andere volkeren.
Dus dat je de wet mist is helemaal logisch want dat doet niet ter zaken en onder de wet versta je slechts de 10 geboden?
Wilsophie schreef:Je geeft jezelf antwoord, maar ik zou dan willen vragen: 'waarom is een onschuldige speurtoch of dropping niet overdag en St> Maarten alleen een feestje is met lampionnetjes dus in het donker .
En waarom moeten wij met Kerst de kaarsjes aan steken? Kun je mij dat beantwoorden?
Bartje schreef:de Speurtocht is zo bedoeld dat je verschillende dingen moet vinden voor je terug mag komen.
de Dropping is s' avonds of s' nachts om zo de mensen het moeilijker te maken om het terrein te herkennen om zo hun weg terug te vinden.
over St. Maarten geef u ook u zelf een antwoord.
en dan nog kerst.
dat is van oudsher een heidens feest, ook wel het lichtfeest genoemd omdat men dan viert dat de kortste dag is geweest en daarna steeds weer langer licht wordt.
waar wil je heen met deze vragen?
waar wil je heen met deze vragen?
er schiet mij net iets binnen, waarom is dat feest altijd in het donker en nooit overdag?
Wilsophie schreef:Om jouw vraag te beantwoorden.
Nicodemus kwam ook in de nacht tot Jezus en het pakte heel positief uit.
Bartje schreef:dat doe ik ook![]()
maar nu terug naar de vraag van deze topic.
zet alles nu eens in het licht van de Bijbel.
kan dat feest wel in licht van de Bijbel bestaan?
er schiet mij net iets binnen, waarom is dat feest altijd in het donker en nooit overdag?
Mortlach schreef:Je moet natuurlijk helemaal niets. Maar het wordt een probleem als je gaat zeggen dat anderen het ook niet mogen.
Ondertussen is Halloween gewoon weer voorbij. Het kind hier is 's avonds de straat op gegaan verkleed als wolf, hartstikke leuk. Ze heeft er geen nachtmerries of depressie of leerproblemen aan overgehouden, voor zover ik het kan beoordelen. Wel gek, want tegen al die zaken werd toch naarstig gewaarschuwd!
Mortlach schreef:Je moet natuurlijk helemaal niets. Maar het wordt een probleem als je gaat zeggen dat anderen het ook niet mogen.
Faramir schreef:Ondertussen is Halloween gewoon weer voorbij. Het kind hier is 's avonds de straat op gegaan verkleed als wolf, hartstikke leuk. Ze heeft er geen nachtmerries of depressie of leerproblemen aan overgehouden, voor zover ik het kan beoordelen. Wel gek, want tegen al die zaken werd toch naarstig gewaarschuwd!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten