Niet veel begrepen? Hmmmm
Een persoonlijke relatie is m.i. niet mogelijk. Goed lezen Teus!
Je kunt natuurlijk wel geïnspireerd worden door de figuur Jezus en de verhalen daarover.
Je kunt je daarover verblijden, omdat je tot het inzicht komt dat je als bevrijd mens mag leven voor Gods aangezicht. Dan ben je alweer een heel stuk verder in je ontwikkeling van geloven.
Geloven begint meestal klein en groeit dan (als het goed is) gaandeweg het leven.
Ik zeg dus helemaal niet dat je tevreden achterover moet leunen met een beetje geloof.
Integendeel, wat denk je waarom ik meedoe aan dit forum? Maar een beetje geloof moet je ook niet verachten! Juist koesteren en laten groeien. Misschien wordt het wel een reuze boom met veel schaduw en vruchten. Wie zal het zeggen?
Ik probeer juist die vastgeroeste ideeën over alles wat samenhangt met geloven aan de kaak te stellen. Dat stuit uiteraard op weerstand, want o.a. in de refohoek wil men graag blijven hangen in de hangmat van 'het niet willen en niet kunnen'.
Ik weet dus niet of jij het wel begrepen hebt.
Beste Hubert,
Betreft een relatie met de Heere Jezus,
Laten we voor ogen nemen dat relatie verbinding betekend.
Hier op aarde kun je absoluut wel een verbinding met de Heere Jezus hebben.
De verhalen over de Heere Jezus inspireren me maar hoeft niet met een relatie te maken hebben.
De blijdschap die je noemt is niet de blijdschap die ontstaat als je relatie met Jezus goed is.
Heb je wel eens het gemis van God gehad, het allen zijn, een verlaten gevoel, op dat moment is de relatie verbroken van jou kant.
Heb je wel eens gehad dat je God nodig hebt en Zijn afhankelijkheid zoekt als je ergens alleen loopt, en dat je dan Zijn aanwezigheid voelt, alsof Hij naast je loopt?
Heb je wel eens gehad dat je verhouding dan zo is dat God zo dichtbij is dat je Zijn zorg en aanwezigheid als een deken over je heen voelt? Dat je dan uitroept “mijn Verlosser leeft”?
Dat als je iets van Hem verlangd en erom vraagt dat Hij het direct doet?
Heb je wel eens naar de Hemel gekeken terwijl je God zo nodig had en dat Hij zegt “wat kan ik voor je doen”?
Heb je wel eens mee gemaakt alsof God naast je zat?
Beste Hubert, ik had een hele goede relatie met mijn vader maar de relatie met God, mijn Hemelse Vader is vele malen beter.
Ik was druk met allerlei dingen en door de Heilige Geest voelde ik dat het niet goed was en heb het beleden en God gevraagd of Hij nummer een in mijn leven wilde zijn. God wilde dat natuurlijk en deed het ook. Het kost me mijn geld, mijn goederen en de afgoden Hubert maar God kwam ervoor in de plaats, in Zijn Majesteit. Mn wereld staat op zijn kop, echt joh, maar die Almachtige Heilige Koning openbaarde Zich als mijn Vader.
Ik had het nooit beter kunnen hebben met al die dingen die me bezig hielden.
Het waren geen foute dingen hoor maar wel bezigheden die me zodanig bezig hielden dat er minder tijd voor God was, De Heilige Geest attendeerde me erop door God. God dacht “die Teus heb iets anders nodig en gaf het.
Hubert, je zegt: Maar een beetje geloof moet je ook niet verachten! Juist koesteren en laten groeien. Misschien wordt het wel een reuze boom met veel schaduw en vruchten. Wie zal het zeggen?
Sorry joh, maar je neemt nu ook een afwachtende houding, de grootte van jou geloof is afhankelijk van jezelf. Als je oprecht prioriteiten stelt, en Gods nabijheid en Zijn vertrouwen verlangt krijg je een groot geloof. We kunnen echt niet hopen dat het komt hoor.
God zegt: Vraag van Mij en het zal je gegeven worden. God geeft alles wat Hij vindt dat goed voor je is, maar wil er wel om gevraagd zijn.
Dat er dwaalleringen zij weten we maar die kunnen wij niet aan de kaak stellen en hebben het recht daar niet toe en moeten we ook niet doen. God geeft daar geen goedkeuring over.
Gods wil is, dat we in liefde en meeleven er met ze over praten. Als ze niet willen laat je ze gaan. God zegt daarover: als ze niet luisteren, veeg het stof van je voeten en ga verder.
Als ik het goed begrijp doet je mee aan dit forum om je geloof op te bouwen.
Waarom zoek je het niet bij God en zijn woord? Wees er voorzichtig mee.
Je kunt natuurlijk wel geïnspireerd worden door de figuur Jezus en de verhalen daarover.
Je kunt je daarover verblijden, omdat je tot het inzicht komt dat je als bevrijd mens mag leven voor Gods aangezicht.
Sorry Hubert, ik blijf opmerkingen maken maar bedoel het in liefde hoor, ik probeer opbouwend te zijn.
Wij kunnen ons niet daarover verblijden, ja het kan wel maar dat is dan niet de blijdschap die God geeft. Als je verblijdt bent door het vrij zijn van zonden en dood door het werk van de Heere Jezus en mag leven voor het aangezicht van God dan is het door Jezus gegeven.
Dat is een hele andere blijdschap, ik heb in mijn leven zonder God zelden of nooit tranen van blijdschap gehad, met God in mijn leven en blijdschap door Hem gegeven, vaak.
Een persoonlijke relatie is m.i. niet mogelijk. Goed lezen Teus!
Hubert, ik heb het een paar keer gelezen maar mijn conclusie staat vast:
Gods inziens en mijns inziens is een relatie met God onontbeerlijk om een vrij en een verblijdt leven te hebben en te doen wat God wil.