Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Janvanverweg schreef:Dat de paus de plaats van Jezus inneemt (plaatsvervanger op aarde) laat zien wie in de rkk de heer is. een geheel ander geloof dus.
encyclo.nl schreef:Opzoeken: PLAATSBEKLEDER
PLAATSBEKLEDER
1) Hij legt tegels op het erf 2) Persoonsbenaming 3) Stadhouder
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... BEKLEDER/1
synoniemen.net schreef:stadhouder
in het woordenboek is voor stadhouder 1 omschrijving gevonden:
stadhouder, m. (-s), landvoogd ; bestuurder. Ook Stedehouder.
stadhouder komt niet voor als trefwoord.
stadhouder is 4 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
bestuurder (zn) : beheerder, bewindhebber, bewindsman, bewindvoerder, directeur, gemachtigde, gezagsdrager, gouverneur, heerser, leider, manager, menner, regeerder, regelaar, regent, stadhouder, voerder, voerman
landvoogd (zn) : beheerder, bestuurder, onderkoning, stadhouder
plaatsvervanger (zn) : stadhouder
vazal (zn) : stadhouder
synoniemen.net schreef:plaatsbekleder komt niet voor als trefwoord.
plaatsbekleder is 1 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
plaatsvervanger (zn) : plaatsbekleder, remplaçant, substituant, substituut
Faramir schreef:Edit:
Laat ook maar zitten, het heeft weinig zin om met verdwaasde personen te praten.
Heer vergeef het hem want hij weet niet wat hij doet.
Faramir schreef:Edit:
Laat ook maar zitten, het heeft weinig zin om met verdwaasde personen te praten.
Heer vergeef het hem want hij weet niet wat hij doet.
de dochters zijn inderdaad vaak van hetzelfde hout gesneden als hun moeder.antoon schreef:Maar niet alleen het Katholieke geloof dient steeds onderzocht te worden of het klopt met de schrift, ook andere geloofsrichtingen
de dochters zijn inderdaad vaak van hetzelfde hout gesneden als hun moeder.
hierarchie, synodes,curatorium...heeft allemaal niets meer met de samenkomsten (versus ''erediensten'' ) te maken zoals Paulus het ons het leert in 1 Cor 14:26 en context.
begon het allemaal niet met Ignatius, de uitvinder van Bisschoppen, die boven de ouderlingen moesten staan, later kwamen er nog wat rangen en standen bij, met uiteindelijk de paus...
Janvanverweg schreef:
als iemand een plaats bekleed dan neemt hij diens plek in. tja dat is natuurlijk anders dan vervangen. vervangen is tijdelijk![]()
leuk dat je naar wiki verwees, daar staan nog meer grappige titels die te groots zijn voor een mens. wat aanmatigend
boer schreef:
...
Is de feilbare paus trouwens niet onfeilbaar volgens de RK leer?
En onfeilbaar komt wel in de buurt van zondeloos, geloof ik, toch?
Janvanverweg schreef:@ meribel,
misschien moet je je vraag aan mij wat verduidelijken. ik heb geprobeert het te beantwoorden, maar als ik er langs heen praat, dan heb ik je kennelijk niet goed begrepen.
of ik kan bewijzen dat de bijbel Gods woord is? Nee, niet aan niet wederom geborenen. maar hen die Christus kennen en Gods koninkrijk zien hebben daar geen 'bewijs' meer voor nodig; ze hebben Jezus die aan hun de bijbel bevestigd.
is dat aanmatigend? ja dat is het. Jezus en debijbel zijn aanmatigend en veroordelend! ze maken scheiding tussen wedergeborenen en verlorenen.
Janvanverweg schreef:@ meribel,
misschien moet je je vraag aan mij wat verduidelijken. ik heb geprobeert het te beantwoorden, maar als ik er langs heen praat, dan heb ik je kennelijk niet goed begrepen.
of ik kan bewijzen dat de bijbel Gods woord is? Nee, niet aan niet wederom geborenen. maar hen die Christus kennen en Gods koninkrijk zien hebben daar geen 'bewijs' meer voor nodig; ze hebben Jezus die aan hun de bijbel bevestigd.
is dat aanmatigend? ja dat is het. Jezus en debijbel zijn aanmatigend en veroordelend! ze maken scheiding tussen wedergeborenen en verlorenen.
Schaam ik me voor dit harde evangelie? nee, geenszins. door alles met de mantel der tolerantie te bedekken laten we mensen heel liefdevol naar de hel gaan. door ze te confronteren met hun heidense weg beden we hen een alternatief voor die weg. zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
en let wel, ik schrijf over het intituut rkk. de mensen die daarbij behoren zie ik vooal als mens die tot geloof moet komen. maar zo zie ik ook de kerkmensen uit de refo evangelische en charismatische hoek.
(Echt geloof blijkt uit het leven. geloof dat compromissen toelaat of eer en glorie van God aan anderen toebedeeld is geen geloof in Christus als Heer. er kan er maar een je Heer zijn.
Dat de paus de plaats van Jezus inneemt (plaatsvervanger op aarde) laat zien wie in de rkk de heer is. een geheel ander geloof dus.
1. zich aan·ma·ti·gen (wederkerend werkwoord; matigde zich aan, heeft zich aangematigd) onbevoegd iets doen: hij matigt zich over alles een oordeel aan
2. aan·ma·ti·gend (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) brutaal, pretentieus
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten