Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
... schreef:@Wilsophie: Er zijn ook een heleboel mensen die God's Woord prima begrijpen, maar toch niet geloven. Kijk bijvoorbeeld naar de mensen die opgegroeid zijn in een gelovig gezin, de Bijbel dus begrijpen, daar preken over gehoord hebben, maar toch niet geloven wat er in de Bijbel staat... Misschien wel niet willen geloven!
No true Scotsman fallacyTeus schreef:Ik heb het over een waar gelovige en niet zomaar een gelovige.
Teus schreef:Als je opgegroeid ben in een gelovig gezin wil niet zeggen dat je de bijbel begrijpt.
De bijbel begin je pas echt te begrijpen als je gelooft in het verlossingswerk van Jezus Christus en daardoor de Heilige Geest ontvangt.
Oppervlakkig zou je hem kunnen begrijpen maar zonder waar geloof heeft het dat ook geen enkel nut.
Een ongelovige kan nooit de bijbel begrijpen zoals als een waar gelovige.
Ik heb het over een waar gelovige en niet zomaar een gelovige.
... schreef:@Wilsophie: Er zijn ook een heleboel mensen die God's Woord prima begrijpen, maar toch niet geloven. Kijk bijvoorbeeld naar de mensen die opgegroeid zijn in een gelovig gezin, de Bijbel dus begrijpen, daar preken over gehoord hebben, maar toch niet geloven wat er in de Bijbel staat... Misschien wel niet willen geloven!
Wilsophie schreef:Ik ken die mensen niet, jij wel blijkbaar.
GapWim schreef:
="Teus
Als je opgegroeid ben in een gelovig gezin wil niet zeggen dat je de bijbel begrijpt.
De bijbel begin je pas echt te begrijpen als je gelooft in het verlossingswerk van Jezus Christus en daardoor de Heilige Geest ontvangt.
Oppervlakkig zou je hem kunnen begrijpen maar zonder waar geloof heeft het dat ook geen enkel nut.
Een ongelovige kan nooit de bijbel begrijpen zoals als een waar gelovige.
Ik heb het over een waar gelovige en niet zomaar een gelovige.
="JHMEn zo blijft de profetie van Jesaja van kracht.
="JHMEn zo blijft de profetie van Jesaja van kracht.
Wilsophie schreef:Dat is waar, al is dit rechtstreeks van toepassing in eerste instantie op het volk Israël.
mohamed schreef:Alhoewel ik best begrijp wat JHM wil zeggen ben ik het niet met hem eens, want die profetie van Jesaja is vervuld in de eerste eeuw (Luk 16,16) en absoluut niet in GapWim.
mohamed schreef:Alhoewel ik best begrijp wat JHM wil zeggen ben ik het niet met hem eens, want die profetie van Jesaja is vervuld in de eerste eeuw (Luk 16,16) en absoluut niet in GapWim.
JHM schreef:Ik ben het met je eens, in de link naar de profetie staat ook in wie de profetie tot vervulling kwam. Daarom heb ik bewust niet gezet dat de profetie tot vervulling kwam maar van kracht blijft, ik gebruikte de profetie als spiegel.
Wilsophie schreef:Ik ken die mensen niet, jij wel blijkbaar.
GapWim schreef:
JHM schreef:En zo blijft de profetie van Jesaja van kracht.
Ik ben gelovig opgevoed, ik ken en begrijp de bijbel en de spirituele waarde die velen erin plaatsen ... Maar deel niet in het geloof daarrond.
GapWim schreef:
(...)
Ik ben gelovig opgevoed, ik ken en begrijp de bijbel en de spirituele waarde die velen erin plaatsen ... Maar deel niet in het geloof daarrond.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten