Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor antoon » 16 okt 2012 18:24

Haha...dit is lachwekkend!!! Als ik jouw logica doortrek dan weet Flavius dus ook meer van het ontstaan van de sterren simpelweg omdat hij er in tijd dichterbij stond. Moet ik je nog uitleggen waar je hier volledig mank gaat of begrijp je het zo wel Antoon?

het gaat erom of jij het wel begrijpt, wat je nu praat is gewoon onzin.
als ik weet tijd heb kom ik erop terug

antoon

Berichtdoor antoon » 07 dec 2012 09:53

"Wij kunnen niet alles geloven dat de oude geschriften ons vertellen", zei Thomas Levy van de Universiteit van Californië, die het onderzoek samen met Mohammad Najjar van de Jordaanse organisatie Vrienden van de Archeologie leidde. "Maar dit onderzoek laat archeologische en wetenschappelijke gegevens en de Bijbel samenvallen."
http://www.deondernemer.nl/wetenschap/256250/Mijnen-van-Salomon-ontdekt.html
goed om in overweging te nemen bij argwaan twegen de bijbelse chronologie

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 07 dec 2012 11:20

antoon schreef:Ben je nu hier, ik ga uit van historici die het kunnen weten dat analyseer en bereken ik, het komt zeer goed overeen met de bijbelse chronologie, nomaals het is een aanname maar wel een aanname die bulkt van de argumenten, niet alleen rekenkundig maar ook op persoonlijk vlak zijn er talloze matches

2188 Egypte opgericht volgens Constantinus Manasses, kan ook rond 2209 geweest zijn (21 jaar veschil in beoordeling van regering Nebukadnesar) ik houd 2209 aan als de meest waarschijnlijke

Berekening 1 Van de oprichting van Egypte tot dat Josef voor Farao staat 1737 (Bijbelse chronologie)
18e jaar van Farao Djoser 1737 (volgens bijbelse chronologie)
Optelling van de 1e 2e en 3e Dynastie
01e Dynastie 297 jaar
02e Dynastie 146 jaar
03e Dynastie 35 jaar tot 18e jaar Djoser)
Totaal 478 jaar Tijdspanne volgens deze 3 Dynastien, heeft dus maar een verschil van 6 jaar met de tijdspanne vanaf de oprichting van Egypte tot het bijbelse ankerjaar 1737
want 2209 - 478= 1731

Berekening 2 Van de oprichting van Egypte tot de uittocht 1513 (Bijbelse chronologie)
2209 - 1513= Tijdspanne is dan 696 jaar
Optelling 1e 2e 3e en 12e Dynastie
01e Dynastie 297 jaar
02e Dynastie 146 jaar
03e Dynastie 068 jaar
12e Dynastie 183 jaar
Totaal een tijdspanne van 694 jaar wat een verschil van amper 2 jaar inhoudt
want 2209 - 694= 1515

De berekeningen kloppen, de 1 2e 3e en 12 e dynastie volgden elkaar waarschijnlijk op en anderen waren contemporain

Flavius Joshepus De oude geschiedenis van de Joden isbn 978 90 263 2100 9
Boek VIII Hoofdstuk 6 Blz. 605
Dat nu waren de dingen waarmee Salomo zich in die tijd bezighield. Ten behoeve van hen die op zoek zijn naar een antwoord op de vraag waarom alle koningen van de Egyptenaren vanaf Menes, de koning die Memphis had gebouwd; hij leefde lang voor onze voorvader Abraham, die door een periode van meer dan 1300 jaar van Salomo gescheiden wordt faraos genoemt werden.., een naam ontleent

Ook hier heb je weer gelijk @Antoon je kent je studies in tegenstelling tot de mensen van de aapleugen en vijanden van God en de mensen vervuld van haat.Maar inderdaad deze berekingen zijn verschillende keren gemaakt en ze blijken totaal te kloppen goed dat je dit even heb neergezet in deze draad d:)b d:)b d:)b 8>)
VERITAS VOS LIBERABIT.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 09 dec 2012 18:25

antoon schreef:Berekening 1 Van de oprichting van Egypte tot dat Josef voor Farao staat 1737 (Bijbelse chronologie)
18e jaar van Farao Djoser 1737 (volgens bijbelse chronologie)

Lichtzwaard schreef:Ook hier heb je weer gelijk @Antoon je kent je studies in tegenstelling tot de mensen van de aapleugen en vijanden van God en de mensen vervuld van haat.Maar inderdaad deze berekingen zijn verschillende keren gemaakt en ze blijken totaal te kloppen goed dat je dit even heb neergezet in deze draad

Nee, Djozer regeerde 800 jaar eerder. En dat is dus bevestigd door precieze dateringen. En Antoon weet dat. Dus komt hij met allerlei broodjes aap, en verdwijnt snel als het hem te heet onder de voeten wordt.

antoon weet ook allang dat de geschiedenis van Egypte veel en veel eerder begint. De eerste dynastiën al 3300 voor christus. De geschiedenis van Egypte bewijst zelfs dat er helemaal nooit een wereldwijde zondvloed heeft plaatsgevonden. antoon weet dat.

Tot 3500 zijn er slechts sporen van eenvoudige dorpscultuur. Tussen 3500 en 3300 ontstonden enkele steden; er was sociale stratificatie (= verschillen in sociale status); er waren contacten met het buitenland, met name Mesopotamië; en er was een begin van centralisatie van staatsmacht.

Nergens in de geschiedenis van Egypte is er plaats voor welke vloed dan ook. Antoon weet dat ook al heel lang.

-Dynastie 0, ook wel Naqada III genoemd (zie Pre-dynastieke periode (Naqada)), (ca. 3300-3032 v.Chr.)
-Vroeg-dynastieke Periode (ca. 3032-2639 v.C.) = 1e - 3e Dynastie
-Oude Rijk (ca. 2639-2216 v.C.) = 4e - 6e Dynastie
-Eerste tussenperiode (ca. 2216-2040 v.C.) = 7e - 10e Dynastie
-Middenrijk (ca. 2040-1793 v.C.) = 11e - 12e Dynastie
-Tweede Tussenperiode (ca. 1793-1550 v.C.) = 13e - 17e Dynastie
-Nieuwe Rijk (ca. 1550-1070 v.C.) = 18e - 20e Dynastie
-Derde Tussenperiode (ca. 1070-712 v.C.) = 21e - 24e Dynastie
-Late periode (712-332 v.C.) = 25e - 31e Dynastie

Antoon kan een geschiedenis die 5000 jaar begon niet manipuleren. Dat blijkt maar weer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... ude_Egypte

Of er moet in een tussenperiode ineens alle egyptenaren zijn uitgeroeid door de zondvloed en toen plotseling weer verschenen zijn, compleet met aantoonbare geschiedenis???
Ook gif is geschapen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2012 14:52

Lichtzwaard schreef:Ook hier heb je weer gelijk @Antoon je kent je studies in tegenstelling tot de mensen van de aapleugen en vijanden van God en de mensen vervuld van haat.Maar inderdaad deze berekingen zijn verschillende keren gemaakt en ze blijken totaal te kloppen goed dat je dit even heb neergezet in deze draad d:)b d:)b d:)b 8>)

Ik had niet verwacht u nog eens warm te zien lopen voor de zienswijze van Jehovah's Getuigen, niet dat ik u een strobreed in de weg wil leggen, want ik vind het nog komisch ook. Straks zien we u nog in uw steenkolen Nederlands een potje breken voor de WTG en de RKK een sekte noemen. :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2012 14:56

hettys schreef:Nee, Djozer regeerde 800 jaar eerder. En dat is dus bevestigd door precieze dateringen. En Antoon weet dat. Dus komt hij met allerlei broodjes aap, en verdwijnt snel als het hem te heet onder de voeten wordt.

Zo gaat dat met JG's, als ze geen gelijk kunnen krijgen demoniseren ze hun discussiepartner tot een afvallige en nemen de wijk. Immers, wie omgang heeft met afvalligen is een deelgenoot van hun boze werken.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 dec 2012 14:57

mohamed schreef:Straks zien we u nog in uw steenkolen Nederlands een potje breken voor de WTG en de RKK een sekte noemen. :lol:

Ik heb begrepen dat Lichtzwaard zelf RK is. Maar dat de paus de evolutietheorie accepteert is nog niet bij hem/haar aangekomen....

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2012 14:59

mohamed schreef:Straks zien we u nog in uw steenkolen Nederlands een potje breken voor de WTG en de RKK een sekte noemen. :lol:

Lock&Stock schreef:Ik heb begrepen dat Lichtzwaard zelf RK is. Maar dat de paus de evolutietheorie accepteert is nog niet bij hem/haar aangekomen....

Nee, hij is orthodox en die accepteren het gezag van de paus niet.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 dec 2012 15:05

Lock&Stock schreef:Ik heb begrepen dat Lichtzwaard zelf RK is. Maar dat de paus de evolutietheorie accepteert is nog niet bij hem/haar aangekomen....

mohamed schreef:Nee, hij is orthodox en die accepteren het gezag van de paus niet.

Aw check, ik dacht al, meeste RK'ers die ik ken zijn vrij relaxte mensen die in staat zijn tot normale inter-menselijke communicatie (zonder een overvloed aan smileys).. ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2012 15:16

antoon schreef:2188 Egypte opgericht volgens Constantinus Manasses, kan ook rond 2209 geweest zijn (21 jaar veschil in beoordeling van regering Nebukadnesar) ik houd 2209 aan als de meest waarschijnlijke

Alleen jammer dat de werkelijkheid rond de 2900-3000 jaar BCE ligt, gezien bijvoorbeeld de Narmer Palette.

Ach, je zit er maar 800 jaar naast...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 10 dec 2012 18:47

Lock&Stock:
Ik heb begrepen dat Lichtzwaard zelf RK is. Maar dat de paus de evolutietheorie accepteert is nog niet bij hem/haar aangekomen....

mohamed:
Nee, hij is orthodox en die accepteren het gezag van de paus niet.

@ Lichtzwaard
Klopt het, dat je (oosters) orthodox bent?
Ik dacht ook aldoor dat je katholiek was.
Nulla aetas ad discendum sera

antoon

Berichtdoor antoon » 10 dec 2012 18:53

bedankt Lichtzwaard inderddaad de bijbel krijgt steeds gelijk
Aan allen: ik presenteer geen geloof ik beschouw de mensen hier als bijbelgelovigen (de een meer de ander minder)tenzij de persoon nadrukkelijk ander vermeld zie ik hem/haar in die status
Morgen gA ik verder met het onderwerp.
TOT HORENS

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 10 dec 2012 19:35

antoon schreef:bedankt Lichtzwaard inderddaad de bijbel krijgt steeds gelijk

Hoe vaak je het ook het herhaald, het blijft onzin. De zondvloed is onwetenschappelijke onzin.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2012 22:45

antoon schreef:bedankt Lichtzwaard inderddaad de bijbel krijgt steeds gelijk
Aan allen: ik presenteer geen geloof ik beschouw de mensen hier als bijbelgelovigen (de een meer de ander minder)tenzij de persoon nadrukkelijk ander vermeld zie ik hem/haar in die status
Morgen gA ik verder met het onderwerp.
TOT HORENS

Wie probeer je te overtuigen, jezelf of anderen? Waarom zou je poëzie middels wetenschap willen verklaren? Dat de zondvloed heeft plaatsgehad geloof ik en het lijkt mij het meest logisch dat die regionaal was. Hoe dan ook, nergens in de Bijbel staat dat wij moeten geloven dat de zondvloed wetenschappelijk is. Voor mijn geloof is het van belang dat Christus is opgestaan (1 Korintiërs 15,3-4) daar draait het namelijk om!

antoon

Berichtdoor antoon » 17 dec 2012 15:24

Wat jij of men gelooft interesseert mij geen steek ik geloof de schrift van Genesis tot en met openbaring.
Jullie die met een eigen interpretatie van Genesis komen of in evo geloven zeggen in wezen dat God Jezus en de Bijbelschrijvers leugenaars zijn.

En dan dat onderzoek naar Djoser laat mij niet lachen, de oude geschiedschrijvers komen met een data die tot op het jaar met bijbelse gebeurtenissen correspondeert
Nee Ik hoef mijzelf niet te overtuigen ik heb een onbevooroordeeld onderzoek van jaren achter de rug.

Terug naar “[Religie] - Open forum”