Mrsokie!!
Ik heb het hier over het gelovige standpunt tov het a-theistische-=?zgn- objectieve- ??????standpunt ten aanzien van de islam...
Het lijkt er echter op dan een hoop mensen die spirituele strijd het liefst vervangen door een wereldlijke strijd, en dat is jammer
.
door jouw boedistisch denken kun je je ook heel moeilijk een voorstelling maken vanhet islamitischc denken. kijk bijv naar de website van een ex muslim --- die de westerse samenleving waarschuwt voor wat er in de islamitische wereld speelt. en waarom hij de islam en jihad vaarwel heeft gezegd.
http://www.shoebat.com/maar ja dat is volgens jou dus niet objectief want de man gelooft nu in de Tenach en het NT Hij heeft wel zelf die keuze durven maken, met het gevolg dat er nu een 10 miljoen dollar geldprijs op zijn hoofd staat>
dan kom je tot de konklusie dat niets in dit geval in feite objectief is want Het ligt er idd aan vanwelke hoek je de dingen bekijkt .
Misschien een "objektieve " site
http://www.dutch.faithfreedom.orgbestaat ook i h
engelshttp://www.news.faithfreedom.org/Ik heb bewust voor miijn waarheid gekozen.
daarom zeg ik expres steeds bij VOOR MIJ speelt dit ....of IK GELOOF zus of zo
Omdat het allemaal spirituele aangelegenheden zijn is "de waarheid "voor een ieder anders!!!
De vraag is dan heeft men ooit de gelegenheid gakregen om alles te onderzoeken ,en of iemand de drang gehad om op zoek te gaan.....om iets te vinden
En ik denk dat je er ook behoorlijk naast zit als je zegt Mohammed de gebedsrichting veranderde omdat de joden niet wilde luisteren.......
ahum"
. Jerusalem is also considered the first direction of prayer (qibla) established by Muhammad. For the first 18 months after fleeing from their enemies in Mecca, Muhammad and his followers prayed toward the temple in Jerusalem (Beit al-Maqdis) in reverence for its Jewish and Christian connections with God. But once the Jews and Christians of Muhammad’s acquaintance rejected him as the new prophet, his followers were required to pray toward Mecca."
"
Net zoals je door de bijbel wordt aangeraden niet te veel na te denken, maar "te geloven als een kind." Als het aan het christendom zou liggen zou er waarschijnlijk ook bijzonder weinig kritisch onderzocht worden, alleen is die houding sinds de Verlichting compleet onhoudbaar en trekt niemand zich daar wat van aan. "
Dat is dus typisch weer een heel naive en foute uitleg van het Woord van de BIjbel
hiermee wordt bedoeld dat de boodschap van Jezus zelfs door kinderen begrepen kon worden .Het geloof is niet moeilijk. Wij hoeven ons niet aan allerlei regeltjes en meet moeilijke religieuze filosofieen bezig te houden. Het Geloof is niet ingewikkeld> Religie is dat wel!
quote:
Met een simpel "Wij hebben gelijk, en de rest niet" kun je tegenwoordig niet meer aankomen. ik ga er even, naief misschien, van uit dat we we allemaal in vrede met elkaar willen samenleven. Andere geloven, hoe vals je ook denkt dat ze zijn, zijn wel een feit en de vraag is maar net of je niet meer schade aanricht dan goed doet als je die geloven gaat bestrijden......
nee maar je kunt ook als samenleving te lang je mond houden en de kans bestaat dat de westerse democratische waarden zullen worden ondergesneeuwd..
Hoewel Moslims bijv geen kritiek mogen hebben op de onfeilbarheid vanhun religie zijn ze wel vaak nieuwschierig en ik vind het zeker een goede zaak dat er discussies komen.
Als dit op een opbouwende manier gebeurt kan het zijn dat mensen aan het denken worden gezet en zelf op zoek gaan en kritisch worden bij het onderzoeken van hun eigen geloof in vergelijk met het geloofsbeleven van anderen. Ik zal ook nooit er toe over gaan om iemand zijn geloof af te kraken of de grond in te boren of te beweren dat wat ik geloof de waarhied is, maar ik zou hen meer uitvragen over bepaalde dingen en ook bepaalde dingen voorleggen die ik anders zie. en waarmee ik problemen heb ......
"De waarheid " iets wat ieder voor zich bepaalt.
en wat een mens gelukkig maakt. Voor a-theisten zit de waarheid in henzelf .... maar "de waarheid ?"
Het is geen moeten het is een keuze.
Dus geen religie a vs religie b maar een geloof en een relatie met het hogere...... Hier zul je toch even op terug moeten komen hoor. Ik heb geen flauw idee wat je hier wilt zeggen...
..
Ik bedoel dat het begrip " de Waarheid" voor sterfelingen iets heel abstracts is. Iedereen zal dit voor zichzelf uit moeten maken.daar behoor je vrij in te worden gelaten.
Als je kiest om te geloven, dan is het een persoonlijk besef en een veilig gegeven dat bij het begrip God als Schepper er toch een absolute waarheid blijk te bestaan > Dat is Hijzelf! gemanifesteerd aan ons door Zijn Woord.