homoseksualiteit

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: elbert, henkie, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: homoseksualiteit

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2026 19:57

Tonny schreef:Ook daar zitten nog wel wat 'losse eindjes', dingen die we nog niet helemaal begrijpen en/ of elkaar tegenspreken. Zolang je daar eerlijk over mag zijn, net als de onopgeloste mysteries rondom de evolutietheorie, kan dat best interessant worden.
Christenen sluiten evolutie natuurlijk niet in z'n totaliteit uit :wink:

Natuurlijk, wetenschap is nooit "af", maar we moeten wel eerlijk zijn over wat die "eindjes" behelzen. Bij wijze van spreken is 1000 + 1000 = een waarde tussen de 1999,99 en 2000,01. Daar zou je over kunnen steggelen, maar het is absoluut niet -78.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 aug 2026 08:17

Mortlach schreef:Natuurlijk, wetenschap is nooit "af", maar we moeten wel eerlijk zijn over wat die "eindjes" behelzen. Bij wijze van spreken is 1000 + 1000 = een waarde tussen de 1999,99 en 2000,01. Daar zou je over kunnen steggelen, maar het is absoluut niet -78.

haha, dat is wel een heel slecht voorbeeld Mortlach, niemand zal beweren dat 1000 + 1000 geen 2000 is, tenzij je niet in ons tientallig stelsel rekent natuurlijk ;-) Juist in de wiskunde worden dingen bewezen en die zijn dan zo, in tegenstelling tot andere takken van wetenschap.

Bij de pride heb je volgens mij weleens wat uitspattingen met bloot die voor mij ook niet zo hoeven, maar zo lang ze netjes de rommel opruimen, moeten ze dat maar lekker doen. Er zijn overigens ook genoeg queer mensen die deze manier van feestvieren helemaal niet zo ligt, die gaan er dan niet heen. Ook prima.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 aug 2026 13:52

Lalage schreef:haha, dat is wel een heel slecht voorbeeld Mortlach, niemand zal beweren dat 1000 + 1000 geen 2000 is, tenzij je niet in ons tientallig stelsel rekent natuurlijk ;-) Juist in de wiskunde worden dingen bewezen en die zijn dan zo, in tegenstelling tot andere takken van wetenschap.

Dat weet ik. Het was dan ook naar een voorbeeld. Ik kon zo gauw geen beter verzinnen. Alhoewel, ik geloof dat het zoiets is als beweren dat het Noord-Amerikaanse en Europese continent 3 centimeter uit elkaar liggen.

Bij de pride heb je volgens mij weleens wat uitspattingen met bloot die voor mij ook niet zo hoeven, maar zo lang ze netjes de rommel opruimen, moeten ze dat maar lekker doen. Er zijn overigens ook genoeg queer mensen die deze manier van feestvieren helemaal niet zo ligt, die gaan er dan niet heen. Ook prima.

Hoe lang geleden was dat? Het is tegenwoordig allemaal wat "gezinsvriendelijker" en daardoor is er minder frictie en meer acceptatie, maar ergens is het ook jammer. Het betekent toch weer dat we niet onszelf mogen zijn omdat de "normies" dan overstuur raken.

Als er op Pride iemand zou opduiken met van voetzolen tot kruin in lichaamsbedekkend latex, dan zou ik me in eerste instantie zorgen maken of die persoon wel genoeg water drinkt en op de hitte let, niet zozeer dat een ouder dat aan een kind zou moeten uitleggen. "Waarom doet die persoon dat? Geen idee, zullen we het samen gaan vragen?"

En er zullen altijd mensen zijn die het nooit zullen accepteren, dus je aan die lui proberen aan te passen is een ontzettend slecht idee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”