Teus schreef:Als je op iemand wil passen, moet je op hem letten wat hij doet.
Volgens mij heb ik ooit een verhaal gehoord over een splinter en een balk.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Erik1960 schreef:Volgens mij heb ik ooit een verhaal gehoord over een splinter en een balk.
Ik denk dat je de reactie van de GB niet goed gelezen hebt. Want de kerk wordt niet gebouwd door klimaatmarsen (het klimaat trouwens ook niet), maar door de verkondiging van het Evangelie en niks anders. Dat is wat de GB vanouds vertelt en als je kijkt naar waar de kerken in de PKN nog vol zitten, dan hebben ze daarin simpelweg gelijk.Prisma23 schreef:Wel een karakteristieke GB reactie; gisteren was alles beter, de ontwikkelingen van vandaag en morgen zijn afkeurenswaardig.
Doet mij denken aan politieke partijen als NSC en BBB. Zij kunnen uitleggen wat zijn niet willen maar daar kun je geen toekomst mee bouwen.
Zo ook de GB, altijd reactief en afwijzend op wat er binnen de PKN gebeurd. Eigen initiatieven van de GB staan mij niet bij. Maar daarmee bouw je niet aan de kerk en geef je geen ruimte voor de Geest.
Maar mogelijk ben ik te somber en zijn er wel initiatieven van de GB die de kerk bouwen, maar zie ik deze niet. Ik laat mij graag corrigeren.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten