Neon schreef:Mijns inziens is het geloof de enige ware wetenschap.
Neon schreef:Het geloof is geen werkwoord lijkt mij. Geloven is een werkwoord omdat geloven in pas in werking treedt als het geloof ontvangen is. Daarom plaatste ik die teksten erbij, omdat dit alles de Zoon aangaat in de mens.
'Het geloof' en 'geloven' is geen van beide wetenschap. ("Het'') geloof is een (levens)overtuiging,
Je kunt er zoveel Bijbelteksten bijzetten als je wilt, maar de Bijbel zelf als 'onfeilbaar woord van God' is een geloofsaanname en geen wetenschap.
De Bijbel is waar omdat er in de Bijbel staat dat de Bijbel waar is is een cirkelredenerring en bewijst op zich niets.
Als Moslims het op hun beurt over ''het'' geloof hebben bedoelen ze wat anders dan christenen en citeren ze uit de Koran.
Dus hoe meet je het enige ware uit alle opties die er zijn? Hoe definieer je ''het'' geloof? En hoe wordt het wetenschap?
Neon schreef:Wetenschap is scheppen vanuit het weten. Als de Zoon zegt; ''Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven'', dan gaat dit over aan de ene kant het groeiproces van de Zoon in de mens, en tegelijkertijd het loslaten van alle weten wat de mens meent te weten. Het zijn haaks op elkaar werkende weten-schappen; het weten van de Schepper, en het weten van het schepsel.
Wetenschap is gebaseerd op observatie en redenering vanuit observatie, het richt zich op natuurlijke verklaringen en empirisch bewijs.
Je kunt niet eens wetenschappelijk bewijzen dat er een God/Schepper is, dus ook niet wat hij gezegd zou hebben.
Jij bent m.b.t. de wetenschap niet bezig met scheppen vanuit het weten, maar met scheppen vanuit (jouw) 'het' geloof en noemt dat vervolgens de enige ware wetenschap. Maar wie er naast zit met zijn geloofsovertuiging komt nooit bij wetenschap uit.
En op het moment dat 'geloof' wordt ingehaald door feiten is het geen geloof meer.
Mensen kunnen prima een (christelijke) levensovertuiging hebben zonder de wetenschap los te laten.