Bambi schreef:En ik zal het gedichtje opslaan, als reminder voor de volgende keer, aan mijn fout nu
Het staat in je Psalmbijbel, 4, vers 4.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bambi schreef:En ik zal het gedichtje opslaan, als reminder voor de volgende keer, aan mijn fout nu
Bambi schreef:Bedankt meiden, ik ben er weer uit, voorlopig.
Liet mijn vertrouwen even varen en dat werkt averechts. Bedankt voor jullie medeleven, dat deed me wel goed, ook al liet ik dat niet blijken
En ik zal het gedichtje opslaan, als reminder voor de volgende keer, aan mijn fout nu
Prisma23 schreef:@Bambi,
Dat klinkt weer een stuk beter!
An50 schreef:Ik mis het allerbelangrijkste
Het sinterklaas feest is ROOMS!!
Waarom doen reformatorische mensen hier aan mee?
Ik kom niet uit de kerk, ga er ook niet naar toe, wel gedaan, maar om deze tweeslachtigheid, zie je mij er niet meer
wat een toneel spel.
Het doet mij erg zeer
Van niemand begrip, op enkele ware gelovigen na dan.
Nóóit de vergelijking gezien van Sinterklaas En onze Heere Jezus?
Een mijter met een kruis.
Een staf
Een boek waar alles in staat opgetekend, wat je gedaan heb.
De roede.
De zwarte pieten, die je meenemen als je stout geweest bent.
Ga zo maar door.
Ik kocht pas een christelijk boekje bij een christelijke boek winkel
Ze vroegen me: is het voor kerst of sinterklaas?
Ik wist niet wat ik hoorde,
Dus vroeg ik, stel het is voor sinterklaas, wat moet ik dan vanavond als ik naar bed gaat, en m'n knieën buigt zeggen?
Dank u Heere, dat ik van sinterklaas het boek gekregen heb
Van Made, de bijna christen ontdekt.
Niemand gaf antwoord.....
Wel eens het martelaren boek gelezen?
Ik wel, dan gruwel je, van deze comedie.
Wat onderscheid ons nog van de wereld
Straks een groene quirlande op het orgel?
Welnee man. Het Sinterklaasfeest is Nederlands! Dat er hier en daar onderdelen zijn die aan de Roomse kerk kunnen doen denken... tja, wat dan nog? Er zijn zo veel dingen die Roomsen ook hebben, zelfs eerder dan Protestanten. Dan is een orgel ook Rooms. En de Bijbel.An50 schreef:Ik mis het allerbelangrijkste
Nee, hèhè, omdat het in die context zo'n stupide vraag is.An50 schreef:Ik kocht pas een christelijk boekje bij een christelijke boek winkel
Ze vroegen me: is het voor kerst of sinterklaas?
Ik wist niet wat ik hoorde,
Dus vroeg ik, stel het is voor sinterklaas, wat moet ik dan vanavond als ik naar bed gaat, en m'n knieën buigt zeggen?
Dank u Heere, dat ik van sinterklaas het boek gekregen heb
Van Made, de bijna christen ontdekt.
Niemand gaf antwoord.....
Gebruik jij gewoon de dagen van de week? Dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag? Die dagen zijn vernoemd naar heidense goden! En de wereld gebruikt ze ook! Hypocriet van je!An50 schreef:Wat onderscheid ons nog van de wereld
Straks een groene quirlande op het orgel?
Marnix schreef:Het sinterklaasfeest is niet Rooms. Sint Nicolaas ook niet want die leefde maar een eeuw of twee na de apostelen dus alle christenen waren lid van dezelfde algemene christelijke kerk. Van waaruit later mensen ook hier het evangelie kwamen brengen.
Natuurlijk is er ergens wel een link omdat Sint Nicolaas heilig werd verklaard en de protestanten zich later afsplitsten maar de katholieke kerk van toen was ook anders dan die in de tijd van Sint Nicolaas was.
Verder kan je heel dramatisch erover doen maar het is gewoon een kinderfeest, soms een familiefeest waarbij je elkaar cadeaus geeft, meer niet. En ja, het is niet echt, het is inderdaad toneelspel. Ik heb er wel weer van genoten en ja, ik kan God ook danken na zo’n dag en mijn kinderen idem dito.
Maar als je niet naar de kerk gaat, waarom maak je er dan zo druk om?
An50 schreef:Ik mis het allerbelangrijkste
Waarom doen reformatorische mensen hier aan mee?
An50 schreef:Ik zie het al, hete hoofden en koude harten.
An50 schreef:...Wat onderscheid ons nog van de wereld...
An50 schreef:Verder laat ik het zo
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten