woutersebel schreef:Hartelijk dank. Zeker artikel 8 is een hele duidelijke beschrijving vindt ik. Helaas zullen we waarschijnlijk moeten onderkennen dat er hele boeken over geschreven kunnen worden, zoals eerder al in dit topic werd aangegeven. En dan nog is het uitzoeken welke boeken er correct zijn en welke niet. Ach ja, alles neemt zijn tijd.
Klein vraagje; als ik het goed begrijp, hanteert God de vader dus de regel dat hij eigenlijk ook hetgeen is wat hij creëert en bestuurt.
Dit hoewel ze toch eigen ideeën, kennis en intelligentie hebben? Praten we dan eigenlijk tegen onszelf als we tegen elkaar praten? En in hoeverre is er dan nog sprake van autonomie?
Ik snap je vraag niet. Vader, Zoon en Geest zijn drie en tegelijktijd vormen ze ook een eenheid. Als de relatie volmaakt is zijn de personen autonoom en zorgt dat vervolgens niet voor conflicten. Bijvoorbeeld: Mijn vrouw en ik zijn autonoom en tegelijkertijd vormen we een eenheid. En soms maakt te een een beslissing zonder dat eerst te overleggen voor de ander, of samen waardoor het impact op de ander heeft maar ze kennen elkaar en weten wat de ander wil en wat niet.
Maar deze zinnen snap ik niet:
God hanteert de regel dat hij eigenlijk is wat hij creeert en bestuurt. (geen idee hoe je dat bedoelt)
Praten we dan tegen onszelf als we tegen elkaar praten (nee maar ik snap ook niet hoe je daarbij komt)
Hopelijk kan je een en ander verduidelijken want onze gedachten zijn duidelijk verschillende kanten opgegegaan nu