Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 06 jun 2023 16:08

benefietdiner schreef:Vraagje Raymond60: Constateer ik dat je op de lijn zit van 'Zac Poonen' Christian Fellowship Church, Bangalore ?? https://nederlands.cfcindia.com/nl


Geen idee wie dat is, nee dus ik volg alleen de Bijbel en de Gever daarvan, geen kerk of groep, religie en of personen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor benefietdiner » 06 jun 2023 17:28

Raymond60 schreef:Geen idee wie dat is, nee dus ik volg alleen de Bijbel en de Gever daarvan, geen kerk of groep, religie en of personen.
Heb niemand je geholpen om tot die gedachtegang te komen die je hier proclameer. Je schreef eerde, in de topicstart, dat je anders was.

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 06 jun 2023 19:19

benefietdiner schreef:Heb niemand je geholpen om tot die gedachtegang te komen die je hier proclameer. Je schreef eerde, in de topicstart, dat je anders was.


Ja zeker, in de eerste plaats de HG.
En vervolgens alleen overeenkomstig met de Bijbel via archeologen, professoren, en andere geschoolden.
Maar pas toen ik een daadwerkelijke keuze maakte niet meer op menselijke overleveringen, tradities en waarheden te vertrouwen.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Pcrtje » 06 jun 2023 21:19

Raymond60 schreef:En vervolgens alleen overeenkomstig met de Bijbel via archeologen, professoren, en andere geschoolden.
Dat je dit zegt is op zich wel belangwekkend. Even concreet, heb je een opleiding gevolgd? Of heb je die professoren, archeologen en andere geschoolden op een andere manier weten te raadplegen? En welke dan? Heb je namen van deze (gerenommeerde) geleerden? Heb je hun standpunten ook kritisch met de consensus vergeleken?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Prisma23 » 06 jun 2023 22:30

Afbeelding

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 07 jun 2023 08:04

Pcrtje schreef:Dat je dit zegt is op zich wel belangwekkend. Even concreet, heb je een opleiding gevolgd? Of heb je die professoren, archeologen en andere geschoolden op een andere manier weten te raadplegen? En welke dan? Heb je namen van deze (gerenommeerde) geleerden? Heb je hun standpunten ook kritisch met de consensus vergeleken?


Ik heb beide gedaan, maar dat is niet relevant. Ik ken mensen die drs zijn, 1000 X meer weten dan ik, Hebreeuws leven en praten, hun hele leven religieus zijn en nog niet de essentie van de Bijbel kennen. Zonder de Heilige Geest kan je nog zoveel weten qua kennis en Gods Woord compleet missen. Of dat ze (grote) delen wel zien maar onbegrijpelijk toch andere dingen hebben die ze vasthouden en hun relatie met God ernstig verstoren.

Om die reden geef ik geen namen of gelezen boeken behalve de Bijbel, daar ik al velen de fout heb zien ingaan om juist interesse te hebben in hetgeen wat onbijbels is.
Tevens neem ik mensen om die reden het ook niet kwalijk, de theologische en of wetenschappelijke leerstoffen corresponderen niet met geloof, men zegt dan dat geloof niets met wetenschap te maken heeft. Ik zeg dat echte wetenschap 100% met Bijbels geloof te maken heeft. het is het bewijs van onzichtbare dingen. Theologie samen met geloof? je krijgt al in week 1 te horen dat Mozes de Torah nooit kan hebben geschreven! en Yeshua zegt wie Mozes niet gelooft zal Hem ook niet geloven en dat heb ik vele vele malen al in de praktijk gezien, zelfs bij mensen die eerst "gelovig" waren enthousiast aan de studie begonnen en deze ook afmaakte e zelfs een functie betrokken, maar in werkelijkheid de Bijbel niet geloofde.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor benefietdiner » 07 jun 2023 09:40

Raymond60 schreef:Ik heb beide gedaan, maar dat is niet relevant. Ik ken mensen die drs zijn, 1000 X meer weten dan ik, Hebreeuws leven en praten, hun hele leven religieus zijn en nog niet de essentie van de Bijbel kennen. Zonder de Heilige Geest kan je nog zoveel weten qua kennis en Gods Woord compleet missen. Of dat ze (grote) delen wel zien maar onbegrijpelijk toch andere dingen hebben die ze vasthouden en hun relatie met God ernstig verstoren.

Om die reden geef ik geen namen of gelezen boeken behalve de Bijbel, daar ik al velen de fout heb zien ingaan om juist interesse te hebben in hetgeen wat onbijbels is.
Tevens neem ik mensen om die reden het ook niet kwalijk, de theologische en of wetenschappelijke leerstoffen corresponderen niet met geloof, men zegt dan dat geloof niets met wetenschap te maken heeft. Ik zeg dat echte wetenschap 100% met Bijbels geloof te maken heeft. het is het bewijs van onzichtbare dingen. Theologie samen met geloof? je krijgt al in week 1 te horen dat Mozes de Torah nooit kan hebben geschreven! en Yeshua zegt wie Mozes niet gelooft zal Hem ook niet geloven en dat heb ik vele vele malen al in de praktijk gezien, zelfs bij mensen die eerst "gelovig" waren enthousiast aan de studie begonnen en deze ook afmaakte e zelfs een functie betrokken, maar in werkelijkheid de Bijbel niet geloofde.

Ben je dan niet een einzelgänger.

Het meest complete beeld van de Kerk als het lichaam van Christus wordt beschreven in de brief aan Efeze. Het is opvallend dat Paulus in deze brief altijd verwijst naar christenen in het meervoud. Hij richt zich eigenlijk nooit tot individuele christenen (zie Efeze 1:3-12). Als je de hele brief leest, zien we dat dit voortdurend zo blijft. De brief bevat geen beloften of gebeden voor individuen. Pas in de laatste zes verzen vinden we een uitzondering: Paulus vraagt daarin gebed voor zichzelf.

De focus op het gezamenlijke lichaam van Christus vindt een climax in Efeze 6:10-18 waar Paulus het heeft over geestelijke oorlogvoering. In vers 12 staan alle sleutelwoorden in het meervoud, zowel de woorden die gaan over Gods volk als die over de vijandige troepen: 'Want wij hebben de strijd tegen de overheden, machten, machthebbers en de geestelijke boosheden'.

Geestelijke strijd is dus geen conflict tussen verschillende individuen, maar een oorlog tussen tegengestelde legermachten. Hierin is geen plaats voor 'einzelgängers' die hun eigen doelen najagen.
Om te overwinnen, is een beheerste en gezamenlijke actie van Gods volk nodig; samenwerkend als leden van één lichaam.

Hoe sta je hier hierin??

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 07 jun 2023 12:57

benefietdiner schreef:Ben je dan niet een einzelgänger.

Het meest complete beeld van de Kerk als het lichaam van Christus wordt beschreven in de brief aan Efeze. Het is opvallend dat Paulus in deze brief altijd verwijst naar christenen in het meervoud. Hij richt zich eigenlijk nooit tot individuele christenen (zie Efeze 1:3-12). Als je de hele brief leest, zien we dat dit voortdurend zo blijft. De brief bevat geen beloften of gebeden voor individuen. Pas in de laatste zes verzen vinden we een uitzondering: Paulus vraagt daarin gebed voor zichzelf.

De focus op het gezamenlijke lichaam van Christus vindt een climax in Efeze 6:10-18 waar Paulus het heeft over geestelijke oorlogvoering. In vers 12 staan alle sleutelwoorden in het meervoud, zowel de woorden die gaan over Gods volk als die over de vijandige troepen: 'Want wij hebben de strijd tegen de overheden, machten, machthebbers en de geestelijke boosheden'.

Geestelijke strijd is dus geen conflict tussen verschillende individuen, maar een oorlog tussen tegengestelde legermachten. Hierin is geen plaats voor 'einzelgängers' die hun eigen doelen najagen.
Om te overwinnen, is een beheerste en gezamenlijke actie van Gods volk nodig; samenwerkend als leden van één lichaam.

Hoe sta hier hierin??


Het lijkt misschien op dit forum dat ik hierin alleen sta, dat komt omdat er een verschil is in de Bijbelse definitie en wereldse.
Het spreekt je aan of wat iemand anders heeft geleerd of is gewend spreekt iemand aan.

Je hebt helemaal gelijk betreffende Efeziërs en ook hier geld over welk lichaam spreekt Paulus dan?
Kan iemand eerlijk zeggen dat Paulus het hier heeft over het lichaam die het oude testament heeft afgedaan of juist gelooft en doet. Zullen we eens jouw voorbeeld van Ef. 6 in zijn geheel bekijken? en geef dan maar aan over welk lichaam hij het heeft!
ik zal wat delen in vet zetten en indien nodig voorzien van wat commentaar
1 Gij kinderen, zijt uw ouderen gehoorzaam in den Heere; want dat is recht.2 Eert uw vader en moeder (hetwelk het eerste gebod is met een belofte),
3 Opdat het u welga, en dat gij lang leeft op de aarde.=> Is een directe belofte van JHWH middels Zijn zegen die Hij geeft INDIEN je Zijn Woord gelooft en doet, en voor die dat niet doet het tegengestelde de vloek.
4 En gij vaders, verwekt uw kinderen niet tot toorn, maar voedt hen op in de lering en vermaning des Heeren. => wat is vermaning des Heren?
5 Gij dienstknechten, zijt gehoorzaam uw heren naar het vlees, met vreze en beven, in eenvoudigheid uws harten, gelijk als aan Christus; => is een direct gebod uit Torah
6 Niet naar ogendienst, als mensenbehagers, maar als dienstknechten van Christus, doende den wil van God van harte; => wat is de wil van JHWH? Zijn geboden verbreken of doen?
7 Dienende met goedwilligheid den Heere, en niet de mensen;
8 Wetende, dat zo wat goed een iegelijk gedaan zal hebben, hij datzelve van den Heere zal ontvangen, hetzij dienstknecht, hetzij vrije.
9 En gij heren, doet hetzelfde bij hen, nalatende de dreiging; als die weet, dat ook uw eigen Heere in de hemelen is, en dat geen aanneming des persoons bij Hem is.
10 Voorts, mijn broeders, wordt krachtig in den Heere, en in de sterkte Zijner macht.
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; => wat is Bijbelse waarheid? Zijn WOORD en of Zijn Levend geworden WOORD Yeshua.
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; => wil ik wel uitleggen maar nu niet.
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord. =>nog uitleg nodig?
18 Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen;
19 En voor mij, opdat mij het Woord gegeven worde in de opening mijns monds met vrijmoedigheid, om de verborgenheid van het Evangelie bekend te maken;
20 Waarover ik een gezant ben in een keten, opdat ik in hetzelve vrijmoediglijk moge spreken, gelijk mij betaamt te spreken.
21 En opdat ook gij moogt weten hetgeen mij aangaat; en wat ik doe, dat alles zal u Tychikus, de geliefde broeder en getrouwe dienaar in den Heere, bekend maken;
22 Denwelken ik tot datzelfde einde tot u gezonden heb, opdat gij onze zaken zoudt weten, en hij uw harten zou vertroosten.
23 Vrede zij den broederen, en liefde met geloof, van God den Vader, en den Heere Jezus Christus.
24 De genade zij met al degenen, die onzen Heere Jezus Christus liefhebben in onverderfelijkheid. Amen.

Ik heb maar niet alles Vet gemaakt maar dan kon wel. Er is geen verschil in oud en nieuw, alleen in het was een verbond (Abraham) en is opnieuw bekrachtigd.

Zonder weet van de Bijbelse definities en principes die net als ieder ander boek in het begin zijn vastgesteld kan je lezen wat je wilt maar nooit de bedoeling en boodschap van God zien. Hoe ik dat zeker weet? kijk maar naar de gemiddelde Joodse Bijbelgeleerde, als er mensen zijn die op de Bijbel gestudeerd hebben dan zij wel en daarbij doen ze ook nog eens de Bijbelse feesten en kennen ze Hebreeuws. En toch missen ze al duizenden jaren de boodschap van God, Waarom denk je dat moderne 'christenen' Zijn boodschap het wel zouden zien?
Hierbij nog een boodschap van Petrus voor het geval je van mij niets aanneemt, misschien wel van hem? Hij heeft het speciaal over mensen die het Woord (oude testament) van God, niet kennen en proberen Zijn leringen uit te leggen.

15 En acht de lankmoedigheid onzes Heeren voor zaligheid; gelijkerwijs ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid, die hem gegeven is, ulieden geschreven heeft;

16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2023 15:06

Ik lees in Efeze ook:

Door die genade bent u nu immers gered, doordat u gelooft. Deze redding dankt u niet aan uzelf; ze is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden. Niemand kan zich er dus op laten voorstaan. Want Hij is het die ons gemaakt heeft tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.

Ik zie bij jou een ander beeld, want jij koppelt redding nog steeds aan daden.

Zijn die daden dan gelijk aan die van het OT? Nee want het zijn onbesnedenen. En hoe kan Paulus dan zeggen:

Want Hij is onze vrede: Hij heeft met zijn dood Joden en niet-Joden verenigd, de muur van vijandschap, die hen scheidde, afgebroken en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen

Wie verdraait er nou wat?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 07 jun 2023 15:50

Marnix schreef:Ik lees in Efeze ook:

Door die genade bent u nu immers gered, doordat u gelooft. Deze redding dankt u niet aan uzelf; ze is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden. Niemand kan zich er dus op laten voorstaan. Want Hij is het die ons gemaakt heeft tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.

Ik zie bij jou een ander beeld, want jij koppelt redding nog steeds aan daden.

Zijn die daden dan gelijk aan die van het OT? Nee want het zijn onbesnedenen. En hoe kan Paulus dan zeggen:

Want Hij is onze vrede: Hij heeft met zijn dood Joden en niet-Joden verenigd, de muur van vijandschap, die hen scheidde, afgebroken en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen

Wie verdraait er nou wat?


Wanneer heb ik dat gezegd dan?i Helemaal nergens. Ik hamer er alleen steeds op,dat Gods Woord niet is en of kan worden veranderd, ja wel door heidenen en spotters.
Genade kan niemand verdienen, het is Zijn genade dat ik gered ben, EN omdat ik gered ben doe ik nu eens wat Hij wilt en niet wat mensen willen. Weet je wel; als je het onze Vader bidt en Zijn wil DOET in plaats van zoals Yeshua zegt; mensen die alleen maar zeggen en gewoon hun eigen ding doen. Zijn genade is een gift niet een excuus om te doen wat je wilt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor benefietdiner » 07 jun 2023 16:24

Marnix schreef: Want Hij is onze vrede: Hij heeft met zijn dood Joden en niet-Joden verenigd, de muur van vijandschap, die hen scheidde, afgebroken en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen
Daar wordt de ceremoniële wetten mee bedoeld want de wet der zeden is een eeuwig durende wet (Matth. 5:17-19).

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2023 16:58

benefietdiner schreef:Daar wordt de ceremoniële wetten mee bedoeld want de wet der zeden is een eeuwig durende wet (Matth. 5:17-19).


Zeker. Dat is ook mijn punt. Er is toch geen christen die beweert dat het God liefhebben met heel hart, heel je verstand en al je krachten en je naaste als jezelf, niet meer actueel is voor zichzelf? Op dat punt ben ik het volkomen met Raymond eens. De discussie is dat hij zegt: God verandert niet dus kunnen de ceremoniele wetten dus ook nooit afgeschaft zijn, je moet dus de hele wet inclusief ceremoniele wetten, spijswetten, reinigingswetten enzovoorts houden.

Op dat punt verschillen we van mening want de Bijbel leert duidelijk dat Christus dingen heeft vervuld en afgeschaft wat heel wat anders is dan dat God zou veranderen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor benefietdiner » 07 jun 2023 17:51

Marnix schreef:Zeker. Dat is ook mijn punt. Er is toch geen christen die beweert dat het God liefhebben met heel hart, heel je verstand en al je krachten en je naaste als jezelf, niet meer actueel is voor zichzelf? Op dat punt ben ik het volkomen met Raymond eens. De discussie is dat hij zegt: God verandert niet dus kunnen de ceremoniele wetten dus ook nooit afgeschaft zijn, je moet dus de hele wet inclusief ceremoniele wetten, spijswetten, reinigingswetten enzovoorts houden.

Op dat punt verschillen we van mening want de Bijbel leert duidelijk dat Christus dingen heeft vervuld en afgeschaft wat heel wat anders is dan dat God zou veranderen.
Dat ben ik helemaal met je eens maar toch denk ik dat Raymond60 het heeft over b.v. het vrijzinnig protestantisme of ook wel het juichend christendom getypeerd.

Hij bedoeld dus mensen die zeggen tot christus te zijn bekeerd maar Christus niet navolgen in Zijn levenswandel. Mensen die zeggen Christus is mijn redder en verder basta. Zij kunnen met de wereld van goddeloosheid gewoon mee doen, Christus red mij toch wel. In die zin dus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2023 20:23

Raymond60 schreef:Wanneer heb ik dat gezegd dan?i Helemaal nergens. Ik hamer er alleen steeds op,dat Gods Woord niet is en of kan worden veranderd, ja wel door heidenen en spotters.
Genade kan niemand verdienen, het is Zijn genade dat ik gered ben, EN omdat ik gered ben doe ik nu eens wat Hij wilt en niet wat mensen willen. Weet je wel; als je het onze Vader bidt en Zijn wil DOET in plaats van zoals Yeshua zegt; mensen die alleen maar zeggen en gewoon hun eigen ding doen. Zijn genade is een gift niet een excuus om te doen wat je wilt.


Op deze punten zijn we het volledig met elkaar eens. We verschillen alleen van mening wat die wil precies is. Ik lees dan andere dingen in de Bijbel dan jij. Op dat punt komen we niet verder. We willen allebei Jezus volgen mij jij denkt dat dat op een andere manier moet dan ik. Nogmaals het verzoek: ga eens in op de teksten die ik heb genoemd? Want anders komen we niet verder.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2023 20:30

benefietdiner schreef:Dat ben ik helemaal met je eens maar toch denk ik dat Raymond60 het heeft over b.v. het vrijzinnig protestantisme of ook wel het juichend christendom getypeerd.

Hij bedoeld dus mensen die zeggen tot christus te zijn bekeerd maar Christus niet navolgen in Zijn levenswandel. Mensen die zeggen Christus is mijn redder en verder basta. Zij kunnen met de wereld van goddeloosheid gewoon mee doen, Christus red mij toch wel. In die zin dus.


Ik snap dat je dat graag zou willen maar dat is niet het geval. Je bent wat later aangehaakt in de discussie dus misschien heb je het gemist maar jij dwaalt in zijn ogen net zo goed als ik. Lees alleen de eerste pagina nog eens na. Als jij Pinksteren en Pasen viert ipv de Joodse feesten ben je ook fout volgens hem. Vervolgens gaat het verder met keizer Constantijn die het christendom de officiële godsdienst maakte en de zondag als christelijke rustdag instelde. Wat dus ook fout is volgens Raymond60 want we moeten de sabbat vieren aldus Raymond60. En ons aan alle regels houden inclusief de ceremoniele wetten.

Overigens heb ik evangelische christenen ook nooit horen zeggen dat je kan doen wat je wil als Jezus maar je Redder is. Dat is de orthodoxe karikatuur die wordt gemaakt omdat mensen naar moderne muziek luisteren, dingen doen op de rustdag waarvan orthodoxe christenen denken dat het niet mag, zich anders kleden, dat soort dingen. En dan wordt er snel gezegd: oh ja als Jezus je gered heeft kan je gewoon lekker doen wat je zelf wil. Waarmee de plank helemaal mis wordt geslagen maar goed, vaker over gehad en verder een beetje off-topic. Maar de jubelen en juichen kom ik heel veel tegen in de Bijbel dus "juichend christendom" is nogal Bijbels, mits men om de goede redenen juicht en jubelt natuurlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten