Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2023 23:24

Pcrtje schreef:Wanneer vertrek jij eigenlijk?


Ik meen me te herinneren dat hij alleen tijd wil investeren in mensen die geïnteresseerd zijn in zijn waarheid ja :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 04 jun 2023 12:32

Marnix schreef:Ik meen me te herinneren dat hij alleen tijd wil investeren in mensen die geïnteresseerd zijn in zijn waarheid ja :-)



Zoals altijd Marnix, bijna goed.
Niet mijn waarheid maar DE waarheid.

Maar omdat het niet mijn waarheid is, en ik mijzelf niet verdedig maar Gods nooit veranderend Woord.
Kan ik heel gemakkelijk stoppen en mijn tijd ergens anders in stoppen.
En dan is het wellicht voor jullie wel gunstig, want als niemand hier wilt leren hoe en wat er in de Bijbel staat, behalve te geloven in hoe dat bijna 1700 jaar door Rome is voorgekauwd.
Dan ben ik klaar en schud ik het stof van mij af.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Prisma23 » 04 jun 2023 19:02

Afbeelding

Broeder
Sergeant
Sergeant
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 feb 2022 17:02

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Broeder » 04 jun 2023 20:12

Raymond60 schreef:Zoals altijd Marnix, bijna goed.
Niet mijn waarheid maar DE waarheid.


Dit is klassieke ketterij. Je eigen waarheid gelijkstellen aan die van God (of andersom, als je dat beter in de kraam te pas komt). Daarmee maak je jezelf goddelijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2023 20:21

Tja dat riepen de Farizeeen ook. Hou je aan al deze regels, dat is Gods waarheid, niet de mijne. En wel meer mensen die totaal niet de waarheid spraken… :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Pcrtje » 04 jun 2023 22:40

Marnix schreef:Tja dat riepen de Farizeeen ook. Hou je aan al deze regels, dat is Gods waarheid, niet de mijne.
Dat moet je me toch even aanwijzen. Waar staat dat?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2023 07:18

Pcrtje schreef:Dat moet je me toch even aanwijzen. Waar staat dat?

De meest gevaarlijke persoon in het huidige christendom is (net als in de tijd van Jezus) de farizeeër, die correct is in de leer en die "heiligheid" predikt. Maar zijn "heiligheid" is een wettische heiligheid die geproduceerd wordt door wetten en regels. En zijn "gerechtigheid" mist "de blijdschap en vrede in de Heilige Geest" (Romeinen 14:17). Zulke mensen zijn gevaarlijk, omdat ze christenen kunnen misleiden in een valse heiligheid.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2023 07:50

Pcrtje schreef:Dat moet je me toch even aanwijzen. Waar staat dat?


Door Jezus aan te spreken op genezingen op de sabbat, op het aren plukken op de rustdag enzovoorts. Op alle manieren maken ze duidelijk dat hun interpretatie van de Bijbel klopt en gelijk staat aan Gods Woord en die van Jezus niet, dat zij de rechtmatige afstammelingen van Abraham zijn. Iedere keer gaan ze naar Hem toe
Om Hem te confronteren: Volgens Mozes moet deze vrouw gestenigd worden, wat zegt u? Uit alles merk je die houding: wij hebben God aan onze kant en als je niet doet wat wij doen heb je een probleem met Hem. Dat is trouwens iets van alle tijden, het is ook een waarschuwing voor ons allemaal om daarvoor te waken want hoogmoed ligt bij ons mensen altijd wel ergens op de loer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 05 jun 2023 08:28

Marnix schreef:Door Jezus aan te spreken op genezingen op de sabbat, op het aren plukken op de rustdag enzovoorts. Op alle manieren maken ze duidelijk dat hun interpretatie van de Bijbel klopt en gelijk staat aan Gods Woord en die van Jezus niet, dat zij de rechtmatige afstammelingen van Abraham zijn. Iedere keer gaan ze naar Hem toe
Om Hem te confronteren: Volgens Mozes moet deze vrouw gestenigd worden, wat zegt u? Uit alles merk je die houding: wij hebben God aan onze kant en als je niet doet wat wij doen heb je een probleem met Hem. Dat is trouwens iets van alle tijden, het is ook een waarschuwing voor ons allemaal om daarvoor te waken want hoogmoed ligt bij ons mensen altijd wel ergens op de loer.



Wederom bijna goed.
Yeshua ging tegen deze religieuzen in omdat zij de tradities en eigen gemaakte wetjes boven het Woord van God zette, voelt en klinkt het niet bekend?
Als jullie niet begrijpen dat Yeshua Gods Woord is en als zodanig het Woord van JHWH perfect uitvoerde en dat Hij tegen Zijn volgelingen zei "gij evenzo, doe zoals ik heb gedaan", dan heb je alles gemist waar de Bijbel om draait. Maar dat laten jullie ook zo duidelijk zien, voor jullie is het gewoon een boek als ieder ander.

Grappig, Jullie laten net als religieuzen altijd doen, hier perfect zien, dat de meute niets geeft om Waarheid, maar kiezen liever de leugen, moordenaar of dief. Doen er alles aan om de wereld te overtuigen, maar ik doe niets meer met de wereld, ik volg iemand niet van deze wereld.

Benefietdiner zegt het helemaal correct betreft de farizeeër , de vraag is echter; wie de schoen past? Wie zet zijn traditie boven Gods Woord, Wie zegt te geloven maar zijn/haar vrucht zegt wat anders?

..................... dat is het stof

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2023 12:22

Benefietdiner schreef:De meest gevaarlijke persoon in het huidige christendom is (net als in de tijd van Jezus) de farizeeër, die correct is in de leer en die "heiligheid" predikt. Maar zijn "heiligheid" is een wettische heiligheid die geproduceerd wordt door wetten en regels. En zijn "gerechtigheid" mist "de blijdschap en vrede in de Heilige Geest" (Romeinen 14:17). Zulke mensen zijn gevaarlijk, omdat ze christenen kunnen misleiden in een valse heiligheid.

Raymond60 schreef:Benefietdiner zegt het helemaal correct betreft de farizeeër , de vraag is echter; wie de schoen past? Wie zet zijn traditie boven Gods Woord, Wie zegt te geloven maar zijn/haar vrucht zegt wat anders?

..................... dat is het stof
Bijzonder.

Zou je dat nader kunnen toelichten.

Persoonlijk ben ik een aanhanger van de Foederaaltheologie en vanuit dit oogpunt schreef ik het hierboven geschrevenen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor elbert » 05 jun 2023 12:39

benefietdiner schreef:Bijzonder.

Zou je dat nader kunnen toelichten.

Persoonlijk ben ik een aanhanger van de Foederaaltheologie en vanuit dit oogpunt schreef ik het hierboven geschrevenen.
Jullie zijn het schijnbaar met elkaar eens, maar om totaal verschillende redenen, waardoor jullie het eigenlijk niet eens zijn. Voor zover ik dat kan beoordelen dan. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raymond60
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 apr 2023 11:46

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Raymond60 » 05 jun 2023 14:44

elbert schreef:Jullie zijn het schijnbaar met elkaar eens, maar om totaal verschillende redenen, waardoor jullie het eigenlijk niet eens zijn. Voor zover ik dat kan beoordelen dan. :wink:


Klopt idd. waar ik doorgaans voor verweten wordt wordt niet gezien als precies datgene wat de gemiddelde religieuze doet.
Men zegt dat ik net als de farizeeën uit 'Jezus 'tijd doet, terwijl ik juist diegene ben die religieuzen zoals de Farizeeën aan de kaak stel.

Want waar ging Yeshua tegen in? tegen Gods Woord NEE volgens Hem zelf zegt Hij keer op keer tegen religieuzen: "Waarom overtreedt ook gij het gebod Gods, door uw inzetting?"Ook ik reageer alleen als het tegen Gods Woord ingaat, tegen diegene die wel zegt dat God niet veranderd, een keer ademhaalt en vervolgends zegt God heeft Zijn Woord wel veranderd??? Yeshua overtreed God geboden niet, deed Hij dat namelijk wel dan was Zijn offer voor niets geweest, gewoon zelfmoord zonder betekenis.

Dus resumerend: overal waar Yeshua tegen de farizeeën inging was tegen hun zelfgemaakte wetjes en regeltjes en traditietjes, waarom denkt iemand hier dat als Hij dat toen niet goedkeurde, dat nu wel zou doen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2023 16:03

Raymond60 schreef:Klopt idd. waar ik doorgaans voor verweten wordt wordt niet gezien als precies datgene wat de gemiddelde religieuze doet.
Men zegt dat ik net als de farizeeën uit 'Jezus 'tijd doet, terwijl ik juist diegene ben die religieuzen zoals de Farizeeën aan de kaak stel.

Want waar ging Yeshua tegen in? tegen Gods Woord NEE volgens Hem zelf zegt Hij keer op keer tegen religieuzen: "Waarom overtreedt ook gij het gebod Gods, door uw inzetting?"Ook ik reageer alleen als het tegen Gods Woord ingaat, tegen diegene die wel zegt dat God niet veranderd, een keer ademhaalt en vervolgends zegt God heeft Zijn Woord wel veranderd??? Yeshua overtreed God geboden niet, deed Hij dat namelijk wel dan was Zijn offer voor niets geweest, gewoon zelfmoord zonder betekenis.

Dus resumerend: overal waar Yeshua tegen de farizeeën inging was tegen hun zelfgemaakte wetjes en regeltjes en traditietjes, waarom denkt iemand hier dat als Hij dat toen niet goedkeurde, dat nu wel zou doen?


Waarop werd gezegd: Dat is niet zo want kijk, overal in het NT staan teksten die het tegendeel bewijzen. Dat je je niet hoeft te laten besnijden, dat reinigingswetten en spijswetten niet meer actueel zijn, dat je heidenen niet hoeft te dwingen als Joden te leven, dat alles in Christus rein is. En dat geldt zelfs Jezus als men zegt: Volgens Mozes moet deze vrouw gestenigd worden, wat vindt u? Jezus zegt niet "eens!" of "voer die wet maar uit". De praktijk van de apostelen en de eerste gemeenten laat zien dat er wel dingen zijn veranderd of liever gezegd, vervuld en volbracht door het offer van Christus. De Geest komt in mensen wonen en ze worden tempels voor God. Het evangeliie beperkt zich niet tot Israel en de tempeldienst niet meer tot Jeruzalem. Alles verandert. Dat God dezelfde blijft wil niet zeggen dat alles bij het oude blijft.

Daar ben je tot nu toe niet op in gegaan, dan kom je met wat oneliners en een oordeel, dat we kerkje willen spelen, de Bijbel niet serieus nemen en we het niet alleen aan jou maar ook aan God moeten uitleggen dat we het niet met je eens zijn. Dus toch nog een poging omdat je me recent weer wat vragen stelde: Ga daar nou eens inhoudelijk op in, dan komen we verder in deze conversatie. Wat je tot nu toe met niemand op dit forum nog lukt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor gravo » 05 jun 2023 16:52

Om het wat mij betreft even af te ronden: aan het begin van dit topic heb ik geprobeerd om een gesprek met Raymond60 aan te knopen door wat vragen te stellen.
Nu ik zie welk onveilig vuur er is ontbrand (niet in het minst bij Raymond60 zelf), zie ik van het verdere gesprek af.
Ik vind het oninteressant en zonde van mijn tijd.

En zielig, uiteraard.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kiest u voor namaak of wilt u liever het origineel?

Berichtdoor benefietdiner » 06 jun 2023 13:09

elbert schreef:Jullie zijn het schijnbaar met elkaar eens, maar om totaal verschillende redenen, waardoor jullie het eigenlijk niet eens zijn. Voor zover ik dat kan beoordelen dan. :wink:
Raymond60 schreef:Klopt idd. waar ik doorgaans voor verweten wordt wordt niet gezien als precies datgene wat de gemiddelde religieuze doet.
Men zegt dat ik net als de farizeeën uit 'Jezus 'tijd doet, terwijl ik juist diegene ben die religieuzen zoals de Farizeeën aan de kaak stel.

Want waar ging Yeshua tegen in? tegen Gods Woord NEE volgens Hem zelf zegt Hij keer op keer tegen religieuzen: "Waarom overtreedt ook gij het gebod Gods, door uw inzetting?"Ook ik reageer alleen als het tegen Gods Woord ingaat, tegen diegene die wel zegt dat God niet veranderd, een keer ademhaalt en vervolgends zegt God heeft Zijn Woord wel veranderd??? Yeshua overtreed God geboden niet, deed Hij dat namelijk wel dan was Zijn offer voor niets geweest, gewoon zelfmoord zonder betekenis.

Dus resumerend: overal waar Yeshua tegen de farizeeën inging was tegen hun zelfgemaakte wetjes en regeltjes en traditietjes, waarom denkt iemand hier dat als Hij dat toen niet goedkeurde, dat nu wel zou doen?
Vraagje Raymond60: Constateer ik dat je op de lijn zit van 'Zac Poonen' Christian Fellowship Church, Bangalore ?? https://nederlands.cfcindia.com/nl


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten