Refolutie op tv

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Refolutie op tv

Berichtdoor Lalage » 05 aug 2022 19:24

POW heeft laatst een tweeluik uitgezonden over reformatorische jongeren: https://www.npostart.nl/refolutie/POW_05403922
Ik heb het eerste deel gezien. Daar is geen nieuws bij, maar wel weer boeiend om een inkijkje in de refowereld te krijgen. Rutger Castricum kan vervelend zijn, maar hier niet. Misschien is hij wat milder geworden.

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Refolutie op tv

Berichtdoor Gtn » 05 aug 2022 21:25

Hoewel ik me meer Christen voel als refo, ben ik wel uit die wereld afkomstig. Ik vind dat deze afleveringen een mooie inkijk geven in de refo-wereld. Ik vind het positief dat voor jongeren gekozen is die voor hun overtuiging staan. Dat wij ons niet meer terugtrekken in onze bubble, juich ik van harte toe. Je leest het al, ik praat nog steeds over 'ons' en 'wij'. Eens een refo, altijd een refo?

Persoonlijk heb ik het gevoel dat refo en evangelisch naar elkaar toe aan het groeien zijn. Dat kan ik alleen maar als positief duiden. Het beste van 2 werelden. Meer openheid, meer (aandacht voor) geloofszekerheid, meer verdraagzaamheid. Minder oordelen, minder hete hoofden en koude harten, minder orthoxie om de orthodoxie (ik ben zeker niet tegen orthodoxe standpunten, mits ze maar doordacht tot stand komen!).

Hoewel de kerk krimpt in NL, ben ik positief gestemd voor de kerk.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten