StillAwake schreef:Dat herken ik wel, maar in veel angelsaksische landen is het meer een kinderfeest (vergelijkbaar met Sint Maarten in bepaalde hoeken van ons land).
In Nederland heb ik juist de indruk dat het een happening voor volwassenen wordt.
Ik heb in elk geval nog nooit kinderen aan de deur gehad die om snoep bedelden...
Maar wellicht is ook dat streekgebonden: in de lokale sporthal was het Halloweengebeuren in elk geval 12+ (vóór corona, ik denk in 2019)
Verschilt dus per regio, ik heb gisteren genoeg rond zien lopen in onze straat. Paar aan de deur maar in de straatapp was gedeeld wie er meededen en daar hoorden wij niet bij. En hoewel ik niet zo hou van het enge verkleden, vooral de volwassen variant met lijken, doodshoofden etcetera (bij kinderen valt het meestal wel mee) vind ik het vooral onzin omdat het een uit Amerika overgewaaide traditie is en ik niet zoveel met Amerikaanse tradities heb. Ik heb net zo goed een hekel aan babyshowers, ook al word ik daar natuurlijk niet voor gevraagd

We hebben in Nederland Sint Maarten, daar doet onze straat ook aan mee en dat vind ik leuk, dan zijn de kinderen allemaal welkom met hun lampionnetjes