Marnix schreef:Vraag voor Nina: als die moslima bij je komt eten, zet je dan varkensvlees op tafel? Of als jij bij haar eet, kom je dan in de verleiding om tot Allah te bidden?
Volgens mij kan je beter vrienden zijn dan vage kennissen want vrienden houden rekening met elkaar. Los van de theologische discussie dat vlees eten en alcohol op zich geen zonde is. En het is al helemaal niet hoe christenen zich onderscheiden, het overgrote deel van de christenen eet vlees en drinkt alcohol… die vermijdt je dus ook? Ik denk niet dat het goed is om vriendschap af te laten hangen van je eigen gewoonten.
Je zult het antwoord wel weten Marnix, natuurlijk stoot ik mijn gasten niet voor het hoofd, en bied ik ze halal vlees aan. Tegelijkertijd bidden wij, net zoals anders, hardop aan tafel, en horen onze gasten wat wij bidden. Toen we het laatst over gebed hadden, en ik vertelde dat ik voor hen bid, ontroerde dat mijn moslimvriendin.
Mijn vriendin weet dat ik wel alcohol drink. Het kwam een keer ter sprake tijdens een gesprek, ze gaf toen aan dat ze er geen probleem mee heeft als ik alcohol drink in haar gezelschap, maar dat zij het zelf niet zal nemen. Prima toch?