Deelnemers voor interview gezocht

Open voor alle onderwerpen en meningen
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

saskiakemmeren
Verkenner
Verkenner

Deelnemers voor interview gezocht

Berichtdoor saskiakemmeren » 04 jun 2021 10:57

Beste lezer,

Wij zijn vier eerstejaars antropologie studenten aan de Universiteit Utrecht. Dit blok doen wij een onderzoek naar groepsgevoel op Refoweb. Hiervoor zijn wij op zoek naar deelnemers van Refoweb die bereid zijn met ons te praten over hun ervaringen met deze website. We zouden dit graag doen via een online (Teams, Zoom etc) of fysiek interview dat ongeveer een uur zal duren. Heb je interesse en zou je ons willen helpen, reageer dan op dit berichtje of stuur een mailtje naar s.a.kemmeren@students.uu.nl. Voor eventuele vragen kun je op ons dezelfde manier bereiken.

Hopelijk tot snel!

Vriendelijke groeten,

Saskia Kemmeren
Lotte van Hasselt
Lobke Machiela
Jens Tijssen
Laatst gewijzigd door saskiakemmeren op 09 jun 2021 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.

saskiakemmeren
Verkenner
Verkenner

Re: Deelnemers voor interview gezocht

Berichtdoor saskiakemmeren » 09 jun 2021 12:16

Interview is met personen uit alle leeftijdsgroepen. Iedereen heeft zijn eigen ervaring met de fora op deze website.
Laatst gewijzigd door saskiakemmeren op 09 jun 2021 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

saskiakemmeren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor saskiakemmeren » 09 jun 2021 20:27

Wij zien uit naar jullie reacties.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 09 jun 2021 21:38

Toch maar even een reactie, omdat jullie vasthoudend zijn. :-) Ik denk dat ik nog de jongste deelnemer van het forum ben, terwijl ik me in 2012 als jongere aanmeldde. In tegenstelling tot de ondertitel van het forum ("Christenlijke jongerencommunity") zitten er hier nauwelijks jongeren. (Er zitten hier vooral onwrikbare 35+-ers met vastgeroeste meningen. ;-) ) In de forumhoogtijtagen waren er wel jongeren, maar de huidige generatie houdt zich denk ik niet meer bezig met fora zoals deze. Op zich zou ik wel op jullie verzoek in willen gaan, maar dan liever via e-mail of de berichtenmogelijkheid van dit forum. Het is mogelijk om een privébericht te sturen; als je op dit aanbod in wilt gaan kun je mij er eentje sturen.

(Een welgemeend en toch ook een beetje sarcastisch) succes met het vinden van respondenten!
Subscriptum meum in lingua Latina ut honorem ab vobis excitet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2021 08:36

Pcrtje schreef:Toch maar even een reactie, omdat jullie vasthoudend zijn. :-) Ik denk dat ik nog de jongste deelnemer van het forum ben, terwijl ik me in 2012 als jongere aanmeldde. In tegenstelling tot de ondertitel van het forum ("Christenlijke jongerencommunity") zitten er hier nauwelijks jongeren. (Er zitten hier vooral onwrikbare 35+-ers met vastgeroeste meningen. ;-) ) In de forumhoogtijtagen waren er wel jongeren, maar de huidige generatie houdt zich denk ik niet meer bezig met fora zoals deze. Op zich zou ik wel op jullie verzoek in willen gaan, maar dan liever via e-mail of de berichtenmogelijkheid van dit forum. Het is mogelijk om een privébericht te sturen; als je op dit aanbod in wilt gaan kun je mij er eentje sturen.

(Een welgemeend en toch ook een beetje sarcastisch) succes met het vinden van respondenten!

:-) Mooi verwoord hoor. Klopt denk ik wel. Ik heb me in 2002 aangemeld, was toen 20 en vond het leuk om over christelijke dingen en gezellige dingen te praten. Er was toen ook wel meer een communitygevoel, er waren veel meer actieve deelnemers, er was een chatbox waar je kon kletsen en er waren af en toe meetings, vriendengroepen die soms afspraken, ik heb nog met een paar jongens en meisjes een weekend in Limburg gezeten en tegen wat bergen op gefietst en zo. Toen was het meer een jongerencommunity maar we vergrijzen hier harder dan een katholieke kerk.... :mrgreen: Er zijn nog wat mensen over van de oude garde en wat nieuwe mensen bij maar de gemiddelde leeftijd is best hoog en heeft niet zoveel met jongeren meer te maken :-) We zijn druk met werk, gezin en eigen netwerk, het tijdstip van elkaar op MSN ontmoeten en irl afspreken is een beetje voorbij. De laatste keer dat ik een refowebber in het echt heb gezien was denk ik op mijn bruiloft, 11 jaar geleden. Maar ja, tijden veranderen... het was in ieder geval wel een leuke tijd.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Erik1960
Mineur
Mineur

Berichtdoor Erik1960 » 10 jun 2021 09:53

Marnix schreef::-) De laatste keer dat ik een refowebber in het echt heb gezien was denk ik op mijn bruiloft, 11 jaar geleden.

Maar gelukkig zijn jullie nog wel bij elkaar... :D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2021 10:12

Erik1960 schreef:Maar gelukkig zijn jullie nog wel bij elkaar... :D

Daarom juist. :lol:
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

saskiakemmeren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor saskiakemmeren » 11 jun 2021 16:08

Marnix schreef::-) Mooi verwoord hoor. Klopt denk ik wel. Ik heb me in 2002 aangemeld, was toen 20 en vond het leuk om over christelijke dingen en gezellige dingen te praten. Er was toen ook wel meer een communitygevoel, er waren veel meer actieve deelnemers, er was een chatbox waar je kon kletsen en er waren af en toe meetings, vriendengroepen die soms afspraken, ik heb nog met een paar jongens en meisjes een weekend in Limburg gezeten en tegen wat bergen op gefietst en zo. Toen was het meer een jongerencommunity maar we vergrijzen hier harder dan een katholieke kerk.... :mrgreen: Er zijn nog wat mensen over van de oude garde en wat nieuwe mensen bij maar de gemiddelde leeftijd is best hoog en heeft niet zoveel met jongeren meer te maken :-) We zijn druk met werk, gezin en eigen netwerk, het tijdstip van elkaar op MSN ontmoeten en irl afspreken is een beetje voorbij. De laatste keer dat ik een refowebber in het echt heb gezien was denk ik op mijn bruiloft, 11 jaar geleden. Maar ja, tijden veranderen... het was in ieder geval wel een leuke tijd.

Wat ontzettend leuk om te horen allemaal! Staat u misschien open voor een interview?
Groetjes,
Saskia en co

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2021 21:54

saskiakemmeren schreef:Wat ontzettend leuk om te horen allemaal! Staat u misschien open voor een interview?
Groetjes,
Saskia en co

Ik ben allereerst wel benieuwd wat jullie willen onderzoeken en waarom, welke vragen jullie precies proberen te beantwoorden voor ik kan zeggen of ik dat wil en of het zinvol is. Ook omdat ik niet tot bij reformatorische flank hoor en ook omdat, zoals we al bespraken, het community-gevoel iets van 15 jaar terug was en totaal niet meer actueel. Ik hoor het graag, je kan me ook een prive-bericht sturen of een mail via mijn profiel.
C.S. Lewis

Terug naar “[Religie] - Open forum”