Geachte ,lieve, onderzoekende mensen, neem a.u.b.dit is onder de loep..de duivel ,ofwel Satan, komt over als een engel des lichts..jezus is letterlijk een zoon van god, niet god zelf.. johannes 1 vers 1 is foutief vertaald omdat in de oorspronkelijke taal geen medeklinkers bestaan.. dus in het begin was het woord..en het woord was{EEN} god, jezus dus lijkt me een held en ik heb hem daarom erkend, ik kom van de bron net als jullie, maar zit in een andere groep, hij [jezus] is een zoon van een niet zo aardige god lijkt mij, dan is het makkelijk b,v de duivel te benoemen satan daar mooi overal de schuld van kan geven, is jezus nu nog vrij om te spreken? zit er een couppleger op de troon? johannes de doper vroeg zich dit ook af....je zou het eigenlijk niet zo duidelijk verlicht moeten zien worden maar in totale duisternis volledig op god vertrouwen en pas daarna, als je werkelijk geloofd verlichting moeten voelen, of na je tijd op aarde hier, geloof is de verzekerde verwachting van wat komen gaat, hoezo voelen wij ons dan verlicht, dan zou bijna iedreen er van overtuigd zijn, het lijkt me dus niet logisch dat we voor ons diploma kennis in onze schoot geworpen krijgen,en dus niet meer objectieve keuze makers

zijn..dus wie is nu de duivel dan...