rotterdam schreef:
Ikke ? PATS-BOEM ? Bombarie ? Je maakt mijn dag weer goed heintje, en even een misverstand uit de weg helpen, ik wil het niet aannemelijk maken en ik wil jou helemaal niet overtuigen. Ik vind het best zo.
Dan zijn we ons beiden gelukkig bewust van dit feit. Wat ik wel blijf hopen is dat wij beiden voor rede open blijven staan. Want voor redelijke argumenten zouden wij beiden gevoelig moeten zijn. En ik vrees dat
dat 1-richtingsverkeer is. Wat nou als alle wetenschappers van weleer jouw methode gehanteerd zouden hebben: faith.
Dan hadden we geen raket naar de maan kunnen schieten, geen pc's gehad, geen antibiotica, geen medische kennis (we hadden gebeden voor de zieken), geen transportmiddelen, geen kennis m.b.t. DNA, schoon water, tomtom, elektriciteit en ga zo maar eindeloos door. Want al deze gemakken en het FEIT dat de mens almaar ouder wordt hebben we niet te danken aan faith, maar aan kennis. Betrouwbare kennis verkregen op de zorgvuldige manier die we de wetenschappelijke methode zijn gaan noemen. En met deze methode (met de uitkomsten) hebben jij en andere gelovigen moeite als het conflicteert met jullie faith. Hoe eerlijk ben je dan??
Je bent een wonderlijk mannetje, waarom, al dit gedoe op refoweb ? Heb je een missie om anderen te overtuigen ook te worden zoals jij ?
De wereld zou er stukken beter uitzien

Maar waarom heb ik elders uitgelegd.
Je weet toch wel dat op deze site heel veel lieve mensen komen? (Veel liever en veel christelijker dan ik) en die zijn allemaal voor jou aan het bidden. Wil je dat ? Of ben je heimelijk graag in de nabijheid van vrome mensen ? Hoop je dat er wat Goddelijke vonkjes via hen op jou springen ?
Ik was even bang dat je christelijk en lief als synoniem zag...En dat ze bidden voor wie dan ook. Wij weten beiden dat bidden niet werkt. Want bidden is zo'n werkelijkheidsclaim die te verifiëren is. En ken je deze al?
https://www.youtube.com/watch?v=jk6ILZAaAMIik begrijp je ook niet, je beantwoord overigens ook mijn vraag niet, ben je gelukkig ? Is het antwoord "ja" - goed zo- niks aan veranderen, is het "nee" dan is er verandering mogelijk.
Ja. Gelukkig genoeg en verwonderd over alles. Over de (meest waarschijnlijke) werkelijkheid/waarheid. En...altijd bereid jullie hiervan deel te laten nemen.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan