Veilig in de kerk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Veilig in de kerk?

Berichtdoor mohamed » 29 jul 2016 22:03

mohamed schreef:Waarom is het dan opeens aan God om te beslissen?

Yoshi schreef:Dat is het natuurlijk altijd, maar ik geloof dat leden van de Kerk die sterven voor het evangelie gelijk doorgaan naar de hemel. Gelovigen die gedeeltelijk buiten de Kerk staan gun ik hetzelfde, maar ben ik minder zeker van.

Duidelijk. :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 jul 2016 22:07

Cicero schreef:Omdat ze niet bij de ware kerk gezeten hebben, dus zou het terecht zijn als ze nog een tijdje in het purgatorium hun zonden overdenken.

Yoshi schreef:De "ware" kerk is meer een protestantse term, in het katholicisme komt die niet voor.

Dat zou kunnen, maar ik weet wel dat Italië dikwijls in ontkennende vorm gesproken wordt van zij zijn geen ware christenen over bijvoorbeeld maffiosi en van goede en slechte christenen met name bij gunsten. In mijn ogen is dat hetzelfde als de claim de ware kerk, want christenen maken of breken de kerk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 jul 2016 06:13

Yoshi schreef:Dat is aan God om te beslissen, maar ik verwacht zo ongeveer hetzelfde.

Zalig zijn zij die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 jul 2016 06:14

GDK schreef:
Ik vind met name het woordje "direct" van Yoshi intrigerend.

Ik niet, en ik denk dat die 17 Kopten die onthoofd werden door IS hier ook niet van wakker lagen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”