Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Ik heb deze video gisteren bekeken en vind hem ijzersterk vooral de straat genezingen, maar ondanks de ontmaskering zullen toch nog veel mensen dit soort bijeenkomsten blijven bezoeken.
Nina schreef:Wij als volgelingen van Jezus zijn dat kwijt geraakt, dus is het niet vreemd dat mensen elkaar meenemen om te laten zien hoe ze dat aanpakken. Het is dus niet zo zeer een cursus, maar meer elkaar er mee bekend maken. Zo liepen de discipelen ook eerst jaren mee met de Heer en zagen ze hoe Hij zieken genas. Ik heb ook wel eens boeken gelezen en avonden mee gemaakt over evangelisatie. Niets mis mee hoor.
Ik denk dat je er goed aan doet je eerst ergens in te verdiepen, voordat je iemand verkettert. Op de site van The Last Reformation kan je onderaan de Pioneer School aanklikken, daar staan zo'n 20 lessen van Torben. Het kan natuurlijk best zijn dat je na het zien van die lessen tot de conclusie komt dat je een aantal dingen anders ziet, maar dat is geen grond om iemand zo negatief weg te zetten. Ik ken genoeg predikanten die soms een Bijbeluitleg hebben waarvan mijn tenen krommen, maar dat is geen reden om ze te bestempelen als dwaalleraren.
krid schreef:Ik ken Torben, het is een hele gewone jongen die mensen tot Jezus brengt. Zoals de Bijbel duidelijk maakt bevestigt Jezus de verkondiging van Zijn Woord door tekenen en wonderen. Misschien is het dwaas deze tekenen (geschenken!) af te wijzen?!
Jezus geeft alle gelovigen (dus niet slechts de apostelen!!) de opdracht zieken te genezen. De Gaven zijn om elkaar op te bouwen, elkaar te bemoedigen en om de wereld te bereiken (evangelisatie). Zelfs Jezus, maar ook Zijn volgelingen, ook niet-apostelen, werden bespot en vervolgd. Het waren zelfs ouderlingen die Stefanus terecht wezen. De discipelen spraken Jezus aan op het feit dat "anderen die zij niet kenden" tekenen deden. Wat antwoordde Jezus? Laat ze!
I.p.v. kritiek leveren zou men beter de straat op kunnen gaan en Zijn Evangelie verkondigen. Aanvaard elkaar in de Liefde van Jezus Christus, verkondig Zijn Evangelie, laat de Heilige Geest Zijn werk doen - veroordeel elkaar niet!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 431 gasten