My Solar System 2.04 (rechtermuisknop > openen in nieuw tabblad)
Op bovenstaande website kun je zelf spelen met de wetten van het heelal. Daarin vind ik het interessant om te proberen een planeet uit haar baan te laten gaan, naar een dichtere baan om de 'zon'. Op dezelfde manier vermoed ik dat God dat ook zal gaan doen met de aarde.
Hierdoor zal het eerst erg heet worden op de aarde, maar naar verloop van tijd zal zich een tropisch, paradijselijk klimaat ontwikkelen, omdat het verdampte water een beschermende laag zal vormen om de aarde heen!
Hieronder enkele Bijbelteksten die daar vast wel naar verwijzen:
Jesaja 13:13Daarom zal ik de hemel doen sidderen, en de aarde zal lostrillen van haar plaats om de verbolgenheid van de HEERE van de legermachten, en om de dag van Zijn brandende toorn.
Jesaja 24:1,6,18-201 Zie, de HEERE maakt het land leeg en verwoest het; het oppervlak keert Hij ondersteboven, Hij verspreidt Zijn inwoners.
6 Daarom verteert de vervloeking het land en moeten zijn inwoners boeten. Daarom zullen de inwoners van het land verbrand worden, zodat er weinig stervelingen zullen overblijven.
18 En het zal gebeuren dat wie vlucht voor het beangstigende geluid, neervallen zal in de valkuil; en wie opklimt uit het midden van de valkuil, gevangen zal worden in de strik. Want de sluizen in de hoogte worden geopend en de fundamenten van de aarde zullen beven.
19 Scheuren, openscheuren zal de aarde, splijten, opensplijten zal de aarde, vervaarlijk wankelen zal de aarde,
20 hevig waggelen zal de aarde, als een dronkaard. Zij zal heen en weer slingeren als een nachthutje, haar overtreding zal zwaar op haar drukken, zij zal neervallen en niet meer opstaan.
Jesaja 30:26-2726 Dan zal het licht van de volle maan zijn als het licht van de gloeiende zon, en het licht van de zon zal zevenmaal sterker zijn, net als het licht van zeven dagen, op de dag dat de HEERE de breuk van Zijn volk zal verbinden en de wond die het is toegebracht, zal genezen.
27 Zie, de Naam van de HEERE komt van ver, Zijn toorn brandt - de last is zwaar - Zijn lippen zijn vol gramschap, Zijn tong is als verterend vuur.