Berichtdoor Johan100 » 17 feb 2016 17:27
Het doet er helemaal niet toe verder, want die wetten gelden niet meer, dat was alleen in het oude testament.
De Joden zijn Gods verbondsvolk en hebben theoretisch gezien dezelfde God, alleen niet met erkenning van de Messias. Die belofte ligt er nog om in vervulling te gaan. Dan spreek je over orthodoxe Joden, Messias-belijdende Joden weer wel. de eerste christengemeenten bestonden uit o.a voornamelijk Joden, zij hebben het evangelie gebracht aan de heidenen. De islam,arabieren is van een geheel andere orde, die zijn uiteindelijk voortgekomen uit Ismael, jawel die ook de belofte kreeg een groot volk te worden, maar zich wel door de geschiedenis heen tegen Israël gekeerd hebben,de nakomelingen van Izak en daarmee de God van Israël. Rond het jaar 600 is de islam dus uiteindelijk pas gesticht door mohammed, gedeeltelijk een samenraapsel van het jodendom en het christendom en veel meer extra's een vals geloof verzonnen door satan direct of indirect, waar Jezus een profeet is en geen God en Zaligmaker vind satan het prima. Dat noemt men dus o.a antichrist. Maar God werkt ook onder Arabieren, ik heb er genoeg getuigenissen van gelezen die Jezus erkenden. Er zijn misschien ex-moslims die 'ons' nog voor gaan straks. Maar de islam is een slaafse godsdienst, een geest van dienstbaarheid, zij menen door o.a goede dingen te doen en zich aan hun wetten te houden, ramadan te houden en mekka een keer te bezoeken in het paradijs te komen. zij kennen geen geestelijke vrijheid en geestelijk leven, het is alles dode werken. dat zijn we allen van nature, de een denkt zalig te worden door op de oude waarheid te leunen, de ander weer door iets anders en die leunt op zijn waterdoop en zo zijn wij in principe, als we al aan godsdienst doen. Ik heb niets tegen moslims, het zijn mijn naasten net zo goed als ieder ander, wij allen uit Adam, maar wel de ideologie, wat mij betreft mag dat wel een paar onsjes minder (hier in Nederland) wat wel weer een (in)direct gevolg is van de kerkverlating natuurlijk tenminste zo zie ik het..
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.