Rachab de hoer

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

onesimoes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Rachab de hoer

Berichtdoor onesimoes » 08 jan 2016 12:03

Nog een vraag: Wat denk je dat Rachab in de dagen deed tussen het vertrek van de verspieders en de dag dat Jericho verwoest werd en zij veilig zijn?

QrQd
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor QrQd » 08 jan 2016 12:33

_Sjors_ schreef:
Dat staat behoorlijk stom om voorgaande vragen weg te zetten als oppervlakkig. Zeg, Rachab, hoe komt het dat u niet met Jericho bent omgekomen, maar een plaats hebt gekregen in het geslachtsregister van de Heer Jezus? Omdat ik in geloof de verspieders heb verborgen in mijn huis en het rode snoer uit mijn venster heb gehangen.
En wil een mens, ook al ben je hoer, aan het oordeel ontkomen, dan heeft hij/zij niets anders te doen dan te geloven in het bloed (rode snoer) van Jezus Christus, dat op Golgotha vloeide en dat het voor ieder die erachter schuilt, een ‘waarborgteken’ is dat het oordeel hem niet zal treffen: ”Als Ik Zijn bloed zie, zal Ik u voorbijgaan”. Jezus schaamt Zich niet voor u! Als u de Bijbel goed leest kunt u soortgelijke parabellen op verschillende plekken in het OT terugvinden.

Klinkklare taal. Daar is niks oppervlakkigs aan!

Dat was helemaal niet de bedoeling. Ik heb echt wel wat gedaan met deze antwoorden en heb er sowieso al 2 vragen uitgehaald.
Het moet eigenlijk zo zijn: Zijn er nog MEER vragen die eigenlijk best diep gaan maar het wel waard zijn om te bespreken?
Snap je?
Jij ook bedankt voor je toevoeging!

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 08 jan 2016 13:01

QrQd schreef:Dat was helemaal niet de bedoeling. Ik heb echt wel wat gedaan met deze antwoorden en heb er sowieso al 2 vragen uitgehaald.
Het moet eigenlijk zo zijn: Zijn er nog MEER vragen die eigenlijk best diep gaan maar het wel waard zijn om te bespreken?
Snap je?
Jij ook bedankt voor je toevoeging!

Geen probleem. Succes met de discussievoering!

Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

gebakerd
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gebakerd » 26 jan 2016 14:57

Afgelopen donderdag was er in Capelle aan den IJssel een mooie Bijbellezing over Rachab als moeder van Christus.
Zie hier de link, het is de preek met titel:
20160121 Ds Silfhout Bijbellezing Jozua 2 vers 11 Rachab

http://www.gergemcapelle-elim.nl/index. ... eluisteren

Aanrader!
---
"Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet" (Job 36:26)

Terug naar “[Religie] - Open forum”