BladeStraight schreef:Als christen behoor je de waarheid en de wetenschap lief te hebben. Een kop-in-het-zand houding is dus niet alleen oerstom, het is ook onchristelijk.
Verder denk ik dat juist het gedebateer over Genesis letterlijk of niet afleid van de kernwaarheid van Genesis. De waarheid is dat God de wereld geschapen heeft, dat wij Zijn kinderen behoren te zijn maar dat we dat niet zijn. De waarheid is ook dat God een plan tot behoud heeft uitgedacht en dat wij tot Hem moeten vluchten.
Ik krijg wel eens de indruk dat mensen dogmatische hardliners zijn op randzaken omdat de kern van de Bijbel hun toch wat te dichtbij komt.
En de wetenschap lief hebben betekent automatisch dat je de evolutietheorie aanhangt? Dat gevoel krijg ik op dit forum.
Gelukkig zijn er ook andere wetenschappers. Ik moet even denken aan een ID-er, die een tijdje terug een erg dik boek gemaakt had. Ik ben zijn naam even kwijt.
Wetenschap is zeker interessant, maar dan graag wel een beetje variatie. Niet die dogmatische dwangmatigheid van de evolutionisten. Daar moet ik niets van hebben. Die zijn met hun dwang nog vele malen erger dan de kerk. (Niet dat ík de kerk daarin zo erg vind, maar ik sluit even aan bij een maatschappelijk vooroordeel over de kerk.)