_Sjors_ schreef:
Om dezelfde reden als alle andere atheïstische leiders, veelal communistisch. Kijk bv maar eens naar wat Pol Pot gedaan heeft en zo zijn er nog anderen. Er zijn er al veel zoals Hitler langsgekomen hoor. En deze mensen handelen maar om 1 reden: eigenbelang waarbij het doel de middelen heiligt. Als waarheid als relatief wordt beschouwd krijg je nu eenmaal dit soort acties. En daar zijn de zwaksten dan als eersten de dupe van.
Haha... Wat dacht je hiervan! Als de waarheid als absoluut wordt beschouwd heb je alle reden om te moorden. Dat heeft de christelijke wereld laten zien. En de moslims laten het thans ook zien.
Tot op vandaag zijn het rijke christelijke lobbyisten die in Afrika wetten doorzetten om homoseksualiteit strafbaar te stellen, zelfs tot de dood! Omdat de Bijbel!
Je hebt verschrikkelijke mensen en goede mensen. Godsdienst verandert daar niets aan, helaas. En het christendom kent tal van mogelijkheden om minderheden de marginaliseren of zelfs te doden...
http://www.latimes.com/opinion/op-ed/la ... story.html
Update: het spijt me dat ik over homoseksualiteit begin. Dat is niet direct het onderwerp van het topic, maar voor mij ligt dit na aan mijn hart. Ik ben dolblij dat ik in Nederland ben opgegroeid en in de UK leef en mezelf kan zijn. Maar dat ging vanuit mijn reformatorische opvoeding niet zonder moeite. Voor mij is een link tussen Gods opdracht tot volkerenmoord en de geschiedenis van de kerk over de vervolging van homoseksuelen snel gelegd. En niet zonder reden: het is nog steeds aan de orde van de dag, en het wordt gerechtvaardigd met bijbelteksten, Gods plan en de absolute waarheid die christenen in pacht menen te hebben...