de gereformeerde (gemeente) kerk (ganger) in verwarring (Evangelist van Dooijeweerd)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

MoesTuin
Generaal
Generaal

de gereformeerde (gemeente) kerk (ganger) in verwarring (Evangelist van Dooijeweerd)

Berichtdoor MoesTuin » 17 nov 2015 12:24

In Oktober 2015 was hierover een bijeenkomst te beluisteren op onderstaande link

https://www.youtube.com/watch?v=r0wk0MBOw9g

Is dit herkenbaar, leeft deze verwarring en hoe moet hiermee omgegaan worden.
Er zijn gezien de vraagstellingen grote onduidelijkheden, hoe komt dat, wordt dit onderschat en onderkent, hoe dient men hier mee om te gaan binnen de kerkelijke gemeenten waar dit aan de orde is.

Op zich is het een zegen dat Evangelist van Dooijeweerd dit aan de orde stelt zo open en de Heere Jezus Christus hierbij als leiddraad voor het totale geloofsleven hanteerd, wat de enige Waarheid ook is.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

jaapo
Kapitein
Kapitein

Re: de gereformeerde (gemeente) kerk (ganger) in verwarring (Evangelist van Dooijeweerd)

Berichtdoor jaapo » 17 nov 2015 17:37

Uit een soort nieuwsgierigheid, maar gaandeweg ook interesse, de link geopend. Verrast! Eerst al door de inleider en daarna door de evangelist, die ik het eerste kwartiertje gevolgd heb. Toen heb ik hem uitgezet, maar niet, omdat ik er verder niets meer over wilde horen. Ik hoor bij de PKN, dus eigenlijk moet ik me van commentaar onthouden. Maar het is mij uit het hart gegrepen. Nu de vraag: heeft de topic-opener kritiek op Van Dooijeweert of is hij het er juist mee eens? Is er echt verwarring binnen de Geref. Gemeente over zulke dingen, of wordt de kerk juist in verwarring gebracht? Ik heb meerdere zendingspredikanten horen spreken en preken. Allemaal vallen ze op, door hun oecumenische gezindte. En je komt met het evangelisatiewerk in den vreemde ook niet ver met het verdedigen en dichttimmeren van de eigen hokjes.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

jaapo
Kapitein
Kapitein

Re: de gereformeerde (gemeente) kerk (ganger) in verwarring (Evangelist van Dooijeweerd)

Berichtdoor jaapo » 18 nov 2015 23:05

En toen bleef het oorverdovend stil. De mensen uit het filmpje hebben zeker een zenuw geraakt? Zo,n pijnscheut in je zelfgenoegzaamheid kan heilzaam werken. Al met al geen antwoord op mijn vragen en geen reactie op de topic-opener. Tja....
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 19 nov 2015 11:25

Iedereen is denk ik sprakeloos van de ontdekking dat het Woord van de Heere God zo ontzettend eenvoudiger is, dan in sommige gemeentes vanaf de kansels in de kerk verkondigd wordt.

"Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden" "Handelingen 16 vers 31"

Van harte eens en aanbevolen de link van Evangelist van Dooijeweerd, van het begin tot het eind, het beluisteren waard en hetgeen gezegd wordt in het hart bewaren en de roep van Christus ter harte nemen, deze oproep is ook voor jou / u
het is een oproep "Bekeert U!"

Het gaat verder niet om de eigen kerkelijke gemeente, nee het moet alles overstijgen, het gaat om het Koninkrijk van God.

De Heere Jezus zegt;

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2015 11:42

jaapo schreef: Al met al geen antwoord op mijn vragen en geen reactie op de topic-opener. Tja....

MoesTuin schreef:Iedereen is denk ik sprakeloos

MoesTuin schreef:Is dit herkenbaar, leeft deze verwarring en hoe moet hiermee omgegaan worden.

jaapo schreef:Toen heb ik hem uitgezet, maar niet, omdat ik er verder niets meer over wilde horen. Ik hoor bij de PKN, dus eigenlijk moet ik me van commentaar onthouden.

Tja...

MoesTuin schreef:Het gaat verder niet om de eigen kerkelijke gemeente, nee het moet alles overstijgen, het gaat om het Koninkrijk van God.

Je hebt zelf het antwoord inmiddels gegeven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 20 nov 2015 16:00

Chaya schreef:Je hebt zelf het antwoord inmiddels gegeven.

Zeker, durf jij ook?
Wat een geslotenheid is er toch in een een enkele gemeente rondom dit onderwerp, het is diep triest.
Maar de Heere Jezus bevrijdt en werkt bevrijdend!
Gelukkig worden meer en meer de ogen hiervoor geopend!
De Heilige Geest werkt gewoon door, ook als mensen de muren hoog proberen te houden, dit gaat ze niet lukken.....

De Heere Jezus zegt;

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 16:07

MoesTuin schreef:Zeker, durf jij ook?

Jawel hoor, maar eerstens herken ik het niet zo en tweedens ben ik geen lid van deze kerken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 20 nov 2015 20:07

Chaya schreef:Jawel hoor, maar eerstens herken ik het niet zo en tweedens ben ik geen lid van deze kerken.

Ik dacht dat je tot de Gereformeerde Gezindte behoorde Chaya, heb je de link wel beluisterd?
tegelijk opvallend dat je het niet herkent omdat je meestal een scherpe blik hebt op vele zaken :D

De Heere Jezus zegt;

Terug naar “[Religie] - Open forum”