Staat onze regering ver(der) van het Christendom dan ooit?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Staat onze regering ver(der) van het Christendom dan ooit?

Berichtdoor Chaya » 20 okt 2015 10:26

Een citaat UIT DIT INTERVIEW op CIP:

"We weten niet hoe de toekomst van ons land eruit komt te zien, maar verdrukking kun je niet uitsluiten. Een regering die niets meer kent en begrijpt van het christendom kan het begin zijn van vervolging"

Wat vinden jullie van deze stelling?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Staat onze regering ver(der) van het Christendom dan ooit?

Berichtdoor Mortlach » 20 okt 2015 11:23

"kan.. zijn". Het is inderdaad een theoretische mogelijkheid.

Maar in werkelijkheid zorgen zaken als scheiding van kerk en staat en grondwettelijke vrijheid van geloof zo'n vervolging wel in de weg. Het is dus mogelijk, maar niet bepaald plausibel. Tenzij je als christen 'niet altijd alles precies krijgen zoals je het wilt' al 'vervolging' vindt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 20 okt 2015 11:46

"We weten niet hoe de toekomst van ons land eruit komt te zien, maar verdrukking kun je niet uitsluiten. Een regering die niets meer kent en begrijpt van het christendom kan het begin zijn van vervolging"

Men heeft de opmaat gelegd voor
revolutie, of
staatsgreep, of
burgeroorlog, of
islamisering
Dit proces is al decennia aan de gang en heeft volgens mij weinig of niets te maken met de bestaande kerken.
Het is natuurlijk niet te hopen dat de pleuris uit gaat breken, echter het laatst genoemde "islamisering" behoort onderhand tot de nabije werkelijkheden, tenminste als de ingeslagen weg zo doorgaat.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 20 okt 2015 14:26

Het klinkt logisch iemand die veel zeggenschap in een organisatie heeft en veel naar geluisterd wordt het steeds meer voor het zeggen krijgt.
Op die manier sluipt satan binnen en zonder Jezus Christus gaat het gewoon door.
Als de overheid en de bevolking niet vecht en bidt, zelfs stimuleert en gekant is tegen Israël, denk er om dat dat voor God zwaar telt, en heel klein deel van de bevolking maar bidt dan wordt het lastig, tenzij God een wonder doet. Anderzijds, wat ik vaak lastig vind, het is volgens Gods plan, weet vaak niet wat ik moet bidden en krijg van God er weinig verheldering in.

*deel verwijderd door moderator vanwege off topic*
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 20 okt 2015 15:35

Moderator schreef: off topique-smile

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 20 okt 2015 15:56

Toch moet ik elke dag vechten tegen satan, we hebben de taak om te volharden tegen het kwaad. Je wilt het om aan God trouw te kunnen zijn of je wilt het om de wereld te verbeteren, dat is het verschil. De wereld verbeteren is niet aan mij, mag er voor bidden, hoewel dat dat vaak moeilijk is, maar als ik het gevecht niet aanga gaat het ten koste van mijn relatie met God. De Heere Jezus was zelfs in gevecht met satan maar Hij is Overwinnaar en ik mag overwinnaar in Hem zijn.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2015 16:13

Is dat de schuld van de moslims die hier komen wonen of is dat de schuld van de Nederlanders die het enkel leuk vinden om over hun eigen cultuur te schreeuwen in de immigratie gesprekken? Indien Nederlanders hun eigen cultuur in de praktijk gingen uitoefenen, gingen kijken naar de wortels van die cultuur en die serieus nemen dan zou er geen kerk gesloten hoeven worden. Dan kwamen we zelfs kerken tekort. Helaas hebben veel Nederlanders zich afgekeerd van de eigen cultuur in daad en breken het het liefst tot op de grond toe af. De zelfhaat zit diep en men zal pas realiseren wat het verloren heeft en wat die plaats heeft ingenomen wanneer het te laat is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 okt 2015 17:45

Yoshi schreef:Is dat de schuld van de moslims die hier komen wonen of is dat de schuld van de Nederlanders die het enkel leuk vinden om over hun eigen cultuur te schreeuwen in de immigratie gesprekken? Indien Nederlanders hun eigen cultuur in de praktijk gingen uitoefenen, gingen kijken naar de wortels van die cultuur en die serieus nemen dan zou er geen kerk gesloten hoeven worden. Dan kwamen we zelfs kerken tekort. Helaas hebben veel Nederlanders zich afgekeerd van de eigen cultuur in daad en breken het het liefst tot op de grond toe af. De zelfhaat zit diep en men zal pas realiseren wat het verloren heeft en wat die plaats heeft ingenomen wanneer het te laat is.

Wacht, ik zou naar de kerk moeten om mijn cultuur in stand te houden? Ik ben dolblij dat vrijheid van (andermans) geloof ook deel van die cultuur uitmaakt. Dat heeft niets met zelfhaat te maken.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2015 19:24

Mortlach schreef:Wacht, ik zou naar de kerk moeten om mijn cultuur in stand te houden? Ik ben dolblij dat vrijheid van (andermans) geloof ook deel van die cultuur uitmaakt. Dat heeft niets met zelfhaat te maken.

Je moet niets. En jouw niet geloven zal weinig met zelfhaat te maken hebben, maar grote groepen Nederlanders vertonen tekenen van zelfhaat, het niet willen investeren in de eigen cultuur enz enz. De culturele banden verdwijnen en het individualisme neemt daar de plaats voor in. Het individualisme is vervolgens een makkelijke prooi voor groepen die wel waarde hechten aan de culturele banden en niet het individualisme nastreven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 okt 2015 19:34

Yoshi schreef:Je moet niets. En jouw niet geloven zal weinig met zelfhaat te maken hebben, maar grote groepen Nederlanders vertonen tekenen van zelfhaat, het niet willen investeren in de eigen cultuur enz enz. De culturele banden verdwijnen en het individualisme neemt daar de plaats voor in. Het individualisme is vervolgens een makkelijke prooi voor groepen die wel waarde hechten aan de culturele banden en niet het individualisme nastreven.

Ik denk toch echt dat op de momenten die er echt toe doen, Nederlanders ineens allemaal wél samen schouder aan schouder zullen staan en dat het met dat 'makkelijke prooi' dus wel meevalt.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2015 19:38

Op dat moment is het te laat. En zullen de verliezen ontzettend hoog zijn.
Het Nederlandse volk is weinig weerbaar heeft veel van haar vechtersmentaliteit verloren in de laatste decennia.
Over het algemeen zijn we een volgzaam volkje geworden wat wel mee buigt met de situatie ook al is die situatie verre van wenselijk.

Andere Europese volkeren staan daar heel anders in, die hebben die mentaliteit om te overleven nog wel, die zullen snel te mobiliseren zijn indien nodig.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 21 okt 2015 15:45

Wat vinden jullie van deze uitspraak c.q. oproep van Angela Merkel?
Bang voor islamisering? Ga naar de kerk!
Angela Merkel roept Duitse christenen op zelfbewust te zijn. Dat is volgens haar belangrijk nu Duitsland veel vluchtelingen met een islamtische achtergrond opvangt. Wie bang is voor islamisering, moet volgens Merkel gewoon weer eens de kerkbank inschuiven.

Ik merk bij onze premier nooit iets van een persoonlijke religieuze overtuiging, maar zou het wenselijk zijn als onze regeringsleiders ook iets dergelijks zouden zeggen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Terug naar “[Religie] - Open forum”