de refowereld in het nieuws

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Dummy
Sergeant
Sergeant

Re: de refowereld in het nieuws

Berichtdoor Dummy » 07 mei 2015 13:15

StillAwake schreef:Ik moet zeggen dat de karikaturen vaak dichter bij de werkelijkheid liggen dan dat de gekarikaturiseerde mensen zouden willen...
Zo ook hier.

Dat is maar de vraag. Hoe eerlijk ben je als je een karikatuur schetst van iemand? Dichtbij komen is niet hetzelfde als de werkelijkheid vertellen. En volgens mij is dat in zulke programma's gewoon laakbaar.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 mei 2015 14:18

Dummy schreef:Dat is maar de vraag. Hoe eerlijk ben je als je een karikatuur schetst van iemand? Dichtbij komen is niet hetzelfde als de werkelijkheid vertellen. En volgens mij is dat in zulke programma's gewoon laakbaar.

Daar heb je wel gelijk in Dummy, gewone mensen zijn kennelijk niet interessant genoeg in een dergelijk programma. Er zijn wel uitzonderingen hoor, die een eerlijk portret schetsen van iemand.
Alles wat negatief is wordt uitvergroot, in bovengenoemd programma notabene door de personen zelf!
Alsof het alleen maar kommer en kwel, hel en verdoemenis is in sommige kerken.
En knappe jongen dan die zich hieraan ontworsteld heeft, hij oogst bewondering.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 mei 2015 10:48

Dummy schreef:Dat is maar de vraag. Hoe eerlijk ben je als je een karikatuur schetst van iemand? Dichtbij komen is niet hetzelfde als de werkelijkheid vertellen. En volgens mij is dat in zulke programma's gewoon laakbaar.

Als je een karikatuur schetst is dat wellicht laakbaar (hoewel ik dat betwijfel).
Het vervelende is alleen dat de karikaturen vaak wél op de realiteit gebaseerd zijn.

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 08 mei 2015 13:20

Misschien is het vrijwel onmogelijk om geen karikatuur te maken van iets waar je zelf anders over denkt. Ik zie het tenminste overal om me heen gebeuren: linkse politici maken een karikatuur van rechte denkbeelden en omgekeerd gebeurt dat net zo.
Refo's maken een karikatuur van niet-bevindelijke christenen/katholieken/alles wat niet reformatorisch is, en kerkverlaters/buitenkerkelijken maken vaak een karikatuur van alles wat met de kerk te maken heeft.
We doen het (bijna) allemaal en we zijn er ook bijna allemaal gevoelig voor dat er door de ander een verkeerd beeld van ons neergezet wordt.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 11 mei 2015 11:45

StillAwake schreef:Als je een karikatuur schetst is dat wellicht laakbaar (hoewel ik dat betwijfel).
Het vervelende is alleen dat de karikaturen vaak wél op de realiteit gebaseerd zijn.

Dat is niet vervelend, zolang je de realiteit maar eerlijk neerzet.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mei 2015 12:13

tulp schreef:Misschien is het vrijwel onmogelijk om geen karikatuur te maken van iets waar je zelf anders over denkt. Ik zie het tenminste overal om me heen gebeuren: linkse politici maken een karikatuur van rechte denkbeelden en omgekeerd gebeurt dat net zo.
Refo's maken een karikatuur van niet-bevindelijke christenen/katholieken/alles wat niet reformatorisch is, en kerkverlaters/buitenkerkelijken maken vaak een karikatuur van alles wat met de kerk te maken heeft.
We doen het (bijna) allemaal en we zijn er ook bijna allemaal gevoelig voor dat er door de ander een verkeerd beeld van ons neergezet wordt.

wijze woorden!

Terug naar “[Religie] - Open forum”