Als hindu, Jezus aangeroepen in een droom

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Noah88
Verkenner
Verkenner

Als hindu, Jezus aangeroepen in een droom

Berichtdoor Noah88 » 14 okt 2014 08:50

Heb ruim 2 jaar me verdiept in verschillende oosterse godsdienste maar vooral de filosofie van het hindoeïsme, ik zette ook ongeveer 500 gesprekken van goeroes op verschillende download sites , ik was een verspreider van leugens/dwaarlereren/wetteloze eigenlijk, en kreeg op een nacht een droom dat ik zon verlichtingsboekje aan het lezen was en dat ik ineens achterover viel ergens de diepte in, tijdens het vallen kreeg ik ook steeds meer pijn en angst in mn lijf, ik kon niet zien waar ik in viel, wel dat er een roepstem uit mn lichaam kwam, help Jezus.

Ik ben toen bekeerd naar het christendom, heb alles onderzocht hoe het zit met de bijbel en wat zonde dan precies is en welke zonde ik dan had,die allemaal bij God beleden, en ben later nog keer aangevallen , en toen kwam weer de roep uit mn lichaam, ook Help Jezus.

Kan het zijn dat de Heilige Geest die enorme roep naar Jezus deed, de stem kwam uit het middenste van mn lichaam.

Heb nu al meer dan 20 keer Jezus aangeroepen als ik problemen had en Jezus leeft echt, hij heeft me iedere keer gehoord en geholpen, Hij is ook super liefdevol, geen mens is zo trouw als Hem.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Re: Als hindu, Jezus aangeroepen in een droom

Berichtdoor johannes1 » 14 okt 2014 10:38

Kan het zijn dat de Heilige Geest die enorme roep naar Jezus deed, de stem kwam uit het middenste van mn lichaam.

JA dat kan inderdaad. Als je bekeringsverhalen leest van ex-moslims zie je dat ook regelmatig dat in een droom de Heilige Geest hen tot inkeer brengt. Of door simpel lezen van de bijbel. De Heilige Geest werkt op verschillende manieren en tot ieder op Zijn eigen manier.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Roady
Mineur
Mineur

Berichtdoor Roady » 19 okt 2014 12:04

Noah88 schreef:Ik ben toen bekeerd naar het christendom, heb alles onderzocht hoe het zit met de bijbel en wat zonde dan precies is en welke zonde ik dan had,die allemaal bij God beleden, en ben later nog keer aangevallen , en toen kwam weer de roep uit mn lichaam, ook Help Jezus.

Heb nu al meer dan 20 keer Jezus aangeroepen als ik problemen had en Jezus leeft echt, hij heeft me iedere keer gehoord en geholpen, Hij is ook super liefdevol, geen mens is zo trouw als Hem.

Wat een mooi getuigenis!
Wat bijzonder dat God Zich in een droom aan jou heeft laten zien in de vorm van een stem die roept.
En wat gaaf dat je de ware aard van Jezus hebt leren kennen en dat Hij laat zien dat het Hindoeisme geen waarheid noch leven brengt.

Heb je intussen ook al die gesprekken met die goeroes verwijderd van die sites?
En heb je je huis al gereinigd van alles wat nog met die oosterse religies te maken heeft?

Ik wens je veel heil en zegen toe in je wandel met de Getrouwe!
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Noah88
Verkenner
Verkenner

Ervaren dat Jezus redder is. God geeerd daarna.

Berichtdoor Noah88 » 01 jan 2015 18:26

Toen ik ruim 2 jaar geleden tot geloof kwam , raakte ik in die tijd snel mn angsten kwijt en kreeg ik rust, ook mn wrok kon ik door gebed bij God brengen, was echt een wonder dat ik door te bidden een heleboel beschadiging kwijt raakte, ik was zo rustig en relaxt geworden dat ik het heel graag wilde doorgeven .
Ik had veel boekjes over vergeving gedownload en ging dat verspreiden, op het moment dat ik hoogmoedig ging worden over wat ik deed , kwam er een kracht in mij op om te bidden en tijdens dat gebed riep ik het uit, Jezus help mij, red mij , erge harde roep binnen in mij met herhalingen.het kwam niet van mij omdat ik stiekem voor mn eigen eer bezig was, ook kwam er een enorme liefde omhoog om God te eren.

Wat ik die dag ervaren heb, dat het niet om mij gaat en alles van mij niks is als ik niet Jezus heb als redden en ook dat ik niet voor mn eigen eer moest bezig zijn voor het koninkrijk van God, de bijbel heeft het ook doe goede dingen zodat God de eer krijgt.

Een andere keer dat ik probeerde uit te rekenen hoeveel ik bereikt had hoorde ik een stem die op een hele gave manier zei dat ik echt een probleem /grote schuld heb, ook de focus veranderde van ik ik ik , veranderde in Focus op wat Jezus gedaan had voor mij fouten/zonde.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 01 jan 2015 22:14

prachtig verhaal!
zo blijf je je hele leven lang leren hoor. En iedere keer kom je wel weer wat tegen dat afgebroken moet worden. Daar groei je van naar God en de Heere Jezus toe.
Zelf ben ik voor m'n gevoel al oud, maar ik leer nog iedere dag.
Zo is het leven een voorbereiding voor de nimmer eindigende eeuwigheid.
Eigenlijk hier al heel boeiend, toch?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 02 jan 2015 17:46

Wanneer mensen verhalen een droom te hebben gehad waar Jezus op een of andere manier in verscheen komt er altijd een belangrijke vraag in mij op: waarom zijn er ook tal van christenen die zich bijvoorbeeld bekeren tot de Islam op basis van een droom waarin Mohammed zich openbaarde? Voorbeelden genoeg, hier en hier bijvoorbeeld. Of zijn dromen met de Profeet van Allah in werkelijkheid verleidingen van Satan? :-k

"Is een openbaring in een droom een betrouwbare kenbron?" zou prof. Herman Philipse vragen.
"Een libelle zweeft over het water..."

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 jan 2015 18:54

@Pcrtje

Daar heb je een goed punt. Het is mogelijk voor God dat Hij dromen geeft. Maar de duivel zal het God na willen doen, en ook dromen geven.

Ik denk dat je de uitkomst, van wat de droom bewerksteligd, als eikpunt kan nemen, bij wie de droom vandaan kwam, of is gekomen.

Ik kan onmogelijk geloven ,dat God iemand een droom zou geven, om Moslim te worden. Jezus is de weg, de waarheid, en het Leven, en niemand komt tot de Vader, dan door Hem.
Laatst gewijzigd door xsidd op 02 jan 2015 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 02 jan 2015 18:57

xsidd schreef:@Pcrtje

Daar heb je een goed punt. Het is mogelijk voor God dat Hij dromen geeft, maar de duivel zou de duivel niet zijn, als hij het God na zou willen doen.

Ik denk dat je de uitkomst, van wat de droom bewerksteligd, als eikpunt kan nemen, bij wie de droom vandaan kwam, of is gekomen.

En hier begrijpt xsidd Pcrtje denk ik niet.
Ik zeg het maar even om teleurstellingen te voorkomen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 jan 2015 18:58

@Gravo

Wat bedoel je? Ik had mijn reactie gewijzigd, en nu staat er iets anders dan je geciteerd hebt...

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 02 jan 2015 19:54

xsidd schreef:@Gravo
Wat bedoel je? Ik had mijn reactie gewijzigd, en nu staat er iets anders dan je geciteerd hebt...

Ik was misschien even te snel met mijn reactie.

Maar wat ik bedoelde: ik denk dat Pcrtje vraagtekens zet bij ál die verhalen over dromen.
Dus ook bij de verhalen die hindoe's vertellen over de verschijning van Jezus in hun droom.
En die vraagtekens krijgt hij, omdat er in alle religieuze tradities van dat soort verhalen de ronde doen. Vergelijk het verhaal dat sommige tot de islam bekeerde christenen vertellen.
Maar laat Pcrtje verder voor zichzelf spreken.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 jan 2015 20:09

@Gravo

Begin citaat"Ik was misschien even te snel met mijn reactie.

Maar wat ik bedoelde: ik denk dat Pcrtje vraagtekens zet bij ál die verhalen over dromen.
Dus ook bij de verhalen die hindoe's vertellen over de verschijning van Jezus in hun droom.
En die vraagtekens krijgt hij, omdat er in alle religieuze tradities van dat soort verhalen de ronde doen. Vergelijk het verhaal dat sommige tot de islam bekeerde Christenen vertellen.
Maar laat Pcrtje verder voor zichzelf spreken."Einde citaat.

Dat je iets te snel bent ,maakt niet uit :) Als een droom leid tot de Levensvorst Jezus Christus, mag je toch aannemen dat God het is, die die droom heeft gegeven?

De tegenstander van God, breekt zijn eigen rijk, echt niet af. En de tegenstander zal NOOIT een mens tot de Ware Jezus Christus willen leiden.

Wel word Gods werk nageaapt door de tegenstander. En daarom moet ik er wel bij vermelden, dat er in de New Age beweging een Jezus was, die zichzelf prachtig voordeed maar in werkelijkheid een gevallen engel was, die een mooi uiterlijk aannam. En Paulus zegt het volgende.

2 Korinthe 11:4 Want als er iemand komt die een andere Jezus predikt, die wij niet gepredikt hebben, of als u een andere geest ontvangt dan die u ontvangen hebt, of een ander Evangelie, dat u niet aangenomen hebt, dan verdraagt u dat best.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 03 jan 2015 18:11

Gravo schreef:Maar wat ik bedoelde: ik denk dat Pcrtje vraagtekens zet bij ál die verhalen over dromen.
Klopt.

Gravo schreef:Maar laat Pcrtje verder voor zichzelf spreken.
Ik vind het niet erg als anderen meedoen of een beetje 'in plaats van' gaan reageren. Sowieso ben ik lang niet elke dag op Refoweb te vinden...
"Een libelle zweeft over het water..."

jopieyo
Verkenner
Verkenner

Bloed van Jezus op foute gedachten

Berichtdoor jopieyo » 08 jan 2015 16:53

Heb in mn leven heel veel naar foute muziek geluisterd en verkeerde beelden ook, had daardoor veel problemen met terug komende fantasie en ook scheldwoorden/schuttingtaal.
Heb nu intens gevraagd om het bloed van Jezus op alle foute woorden(ik noemde ze allemaal op) en op de fantasie die ik had, daarna zijn ze niet of nauwelijks meer terug gekomen, werkt echt goed als je in geloof gaat bidden en je echt van vuile gedachten af wil, er ontstaat ook een betere connectie met God als je je hart en verstand schoon maakt.

Jan
Kapitein
Kapitein

Re: Bloed van Jezus op foute gedachten

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 18:01

19 en spreek onder elkaar met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen, en zing voor de Heere en loof Hem in uw hart,
20 en dank altijd voor alle dingen God en de Vader in de naam van onze Heere Jezus Christus.

15 En laat de vrede van God heersen in uw harten, waartoe u ook in één lichaam geroepen bent; en wees dankbaar.
16 Laat het woord van Christus in rijke mate in u wonen, in alle wijsheid; onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart.
17 En alles wat u doet met woorden of met daden, doe dat alles in de Naam van de Heere Jezus, terwijl u God en de Vader dankt door Hem.

23 en dat u vernieuwd wordt in de geest van uw denken,
24 en u bekleedt met de nieuwe mens, die overeenkomstig het beeld van God geschapen is, in ware rechtvaardigheid en heiligheid.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Noah88
Verkenner
Verkenner

Meer zelfvertrouwen na vergeving, beter wereldbeeld

Berichtdoor Noah88 » 17 jan 2015 14:00

Toen ik net tot geloof kwam werd ik er op gewezen dat ik nog veel woede en wrok had, het kwam in grote mate naar boven en ik ging ook bidden dat ik veel mensen iets wilde aandoen, het is door gebed helemaal weggenomen, ook andere verslavingen gingen weg door gebed, door vergeving ging ik weer beter naar de wereld kijken en kreeg ik meer vertrouwen in de mensen en in mezelf, als iemand je iets aandoet , doet dat iets met je vertrouwen , dat is toen helemaal weer rechtgezet, in die tijd had ik een groot geloof en heb ik ook veel gekregen, het is enorm belangrijk om geloof te hebben en alles bij God te brengen, we kunnen het niet op eigen kracht.

Kwam nog fotootje tegen in een boekje

Afbeelding

Terug naar “[Religie] - Open forum”