Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:@ Jan, ik zal een bijbel meenemen en kijken of ik het kind van twee kan vermanen met wat stevige teksten.
mohamed schreef:@ Jan, ik zal een bijbel meenemen en kijken of ik het kind van twee kan vermanen met wat stevige teksten.
meribel schreef:en anders dus wat ferme klappen ( met dezelfde bijbel? ...even een stevig model uitzoeken dan )
jaapo schreef: En het op grond van bepaalde Bijbelteksten de kinderen hardhandig opvoeden, vind ik volkomen belachelijk en zeker niet christelijk. Voor een deel van de mensen geldt, dat ze dat later, als ze ouder zijn, als een boemerang terugkrijgen.
Trajecto schreef:
Oei oei...![]()
Ik dacht dat vrede op aarde en in de mensen een welbehagen anders ging...
meribel schreef:en anders dus wat ferme klappen ( met dezelfde bijbel? ...even een stevig model uitzoeken dan )
jaapo schreef: En het op grond van bepaalde Bijbelteksten de kinderen hardhandig opvoeden, vind ik volkomen belachelijk en zeker niet christelijk. Voor een deel van de mensen geldt, dat ze dat later, als ze ouder zijn, als een boemerang terugkrijgen.
Mortlach schreef:Ach, zo lang je driejarige meisjes maar niet zo hard slaat als driejarige jongetjes, dan is het allemaal zo erg niet, toch?
mohamed schreef:Het viel mee vandaag, alleen ligt het eten me nu als een blok beton op mijn maag.
Jan schreef:Dit onderwerp kenmerkt zich door ondankbaarheid. Als minste de ondankbaarheid als iemand vanuit Gods Woord degelijk advies geeft.
Marloes1g schreef:Volgens mij ben jij een 'beroepsklager'.
mohamed schreef:Het viel mee vandaag, alleen ligt het eten me nu als een blok beton op mijn maag.
Lalage schreef:Moet je maar geen dierlijk voedsel eten ;p ik heb nergens last van.
Wel jammer was dat wij (met schoonfamilie) in een restaurant belandden waar de muziek te hard stond en we zaten in de buurt van een box. Bovendien zat naast onze tafel de deur naar het rookhok. Ik vond het dus vreselijk, daar ga ik niet meer heen. Het is ook altijd wel wat met kerst, maar mijn schoonmoeder kost het teveel energie als we bij haar thuis eten en iedereen roept dat het er toch om gaat dat de kinderen vermaakt worden. Ik vind het toch een beetje jammer dat voor mij dan ook 45 euro wordt neergelegd, terwijl ik het meeste voedsel dat daar bereid wordt niet eet (om diverse redenen) en ik vooral blij ben als we weer naar huis kunnen...
Nu ben ik aan het broeden op een plan voor volgend jaar: dat wij zelf koken of dat we met z'n allen iets leuks gaan doen, zoals we met mijn familie gisteren naar een kasteel zijn geweest.
Jan schreef:Wat een spot en haat voor Gods Woord en dat nog wel van mensen die beweren God lief te hebben...
Wat een schade doen jullie je eigen ziel steeds aan met dit soort respectloos gedrag..
Dit onderwerp kenmerkt zich door ondankbaarheid. Als minste de ondankbaarheid als iemand vanuit Gods Woord degelijk advies geeft. Maar vooral ook de ondankbaarheid door van kleine ergernissen een probleem te maken. Door het zelfs maar te noemen. De ondankbaarheid van klagen terwijl er zegen in overvloed is. Hoeveel duizend maal beter zijn al jullie situaties vergeleken met mensen wiens familie kapot geschoten is op dit moment? Denk je dat zij zouden klagen om eten wat zwaar op de maag is gevallen? Om slecht opgevoede kinderen? Om een restaurant waar de muziek te hard stond of er mensen in de buurt aan het roken waren?
Wat een totaal on-Christelijk onderwerp is dit! Ga jullie schamen en daarna je zegeningen tellen. En getuig daarvan!
Ik getuig hierbij van mijn grote dankbaarheid aan de God van hemel en aarde. Dankbaar dat ik nog familie heb! Ik ben dankbaar dat ik nooit honger hoef te lijden! Ik ben uiterst dankbaar dat ik gezond ben en dat er geen kogels om mijn oren vliegen. Ik ben geweldig dankbaar dat ik veilig mag wonen en mijn familie geen geweld wordt aangedaan. Ik ben heel dankbaar dat er geen ebola epidemie is in mijn omgeving. En ik ben vooral dankbaar voor de Zoon die bereid was om vrijwillig te lijden en te sterven voor onze zonden!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten