Verschil in opvoeding tussen jongens en meisjes

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

InezenElske
Verkenner
Verkenner

Verschil in opvoeding tussen jongens en meisjes

Berichtdoor InezenElske » 08 okt 2014 08:11

Hallo,
Wij (Elske en Inez) zitten in VWO6 en voor ons profielwerkstuk zijn wij bezig met het verschil in opvoeden tussen jongens en meisjes.Het zou ons erg helpen als u deze enquête in zou willen vullen.
Als u de enquête over uw dochter in wilt vullen, klik dan op onderstaande link:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=201914

Als u de enquête over uw zoon in wilt vullen, klik dan op onderstaande link:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=201902

Als u meerdere zoons of dochters heeft, wilt u de enquête dan op één van uw kinderen invullen of anders de enquête meerdere malen invullen.
Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes Elske en Inez

johannes1
Moderator
Contacteer:

Re: Verschil in opvoeding tussen jongens en meisjes

Berichtdoor johannes1 » 24 okt 2014 12:40

Zit er verschil tussen de opvoeding? Ervaringsdeskundige wat denken jullie?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2014 14:07

Misschien ligt dat aan je visie daarop. Als je vindt dat een vrouw een goede moeder en huisvrouw moet worden die haar man moet behagen, kinderen baren, voor ze koken enz. kan ik me voorstellen dat je meisjes anders opvoedt dan jongens. Je leert ze iets andere dingen dan jongens die in de grote boze wereld carrière moeten gaan maken. Als je vindt dat jongens in bomen horen te klimmen en te voetballen en meisjes met poppen moeten spelen voed je de een misschien ook net iets anders op dan de ander. Meisjes leer je om niet alleen in het donker naar huis te fietsen, jongens laat je wat meer los.

Allicht zijn er wat verschillen.... maar in deze tijd waarin beiden naar school gaan, een opleiding doen en zo zijn de verschillen denk ik een stuk minder groot dan vroeger en is de opvoeding meer gelijk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 okt 2014 18:40

InezenElske schreef:Als u meerdere zoons of dochters heeft, wilt u de enquête dan op één van uw kinderen invullen of anders de enquête meerdere malen invullen.
Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes Elske en Inez

Als je alle andere kinderen gaat meerekenen, kun je net zo goed het CBS inschakelen want dit zal ernstig uit de klauwen lopen. Hele plaatsen als op Urk, Staphorst, Veluwe.. tja dan ben je nog wel even bezig met verwerken. 8-[

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 28 okt 2014 22:00

Dat is lekker gauw gedaan; de enquêtes zijn niet (meer?) geactiveerd.

Kijk, ja jullie zijn meisjes begrijp ik. Ja, meisjes voedde ik eerder op als jongens.
Kijk, tegen de jongens zei ik altijd: 'als jij 18 bent, dan moet je toch eens even met mij komen kouten, uh, over de bloemetjes en de bijtjes en zo. (verschil in watermerken ook wel)'

Maar tegen mijn dochtertje welke dat zo aanhoorde, riep ik dan: 'maar jij moet al komen praten als je 12 bent !!'
Maar ik geloof het al eens eerder te hebben verteld, dat doen ouwe mensen nou eenmaal (vaakmaal bedoel ik eigenlijk); toen mijn dochtertje 12 was en op de middelbare school zat, 'de Willem' heet die bij ons, keurig christelijk hoor, toen leerde ik dat (ik kleur er nog van) uh, de condooms voor homo's dikker moeten zijn als voor hetero's. :( :|

Ik heb niet door durven vragen als zelf nog Victoriaans op te zijn gevoed: 'pappa, wat is een ruin?' antw.: 'Dat is een paard waarbij twee kliertjes zijn weggehaald.'
'en wat is een kluns?' 'Dat is een ezel waarbij 2 kliertjes zijn weggehaald'. En zo leerde ik ook over een os en zelfs nog over de kamerling, een soort schatbewaarder, (minister van financiën, zei iemand, maar die bewaart niet, die maakt meer op dan er in komt!) van de koningin van Ethiopië.

Bij mij zijn een keer twee kliertjes in mijn keel weggehaald, dat was ook opvoeding geloof ik, want dat hoorde gewoon zo. Bij mijn zus niet. Eigenlijk zal ik sindsdien ook wel een kluns of zo zijn, vrees ik.

Terug naar “[Religie] - Open forum”