De doop in de Heilige Geest

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

De doop in de Heilige Geest

Berichtdoor Boerin » 23 sep 2014 12:03

Ben je gedoopt in de Heilige Geest? Iedereen die christen is heeft de Heilige Geest. Niemand kan zeggen 'Jezus is Heer' tenzij door de Heilige Geest. Maar heb je ook de doop in de Geest ontvangen? Dat is een aparte gebeurtenis en gebeurt niet automatisch als je gered wordt.
Voordelen: Je kunt door de Geest de werkingen des lichaams doden. Hoe kun je doen wat God zegt in Zijn Woord, vrijkomen van zonde waar je aan vast zit en waar maar geen doorbraak in komt, al wil je het graag, als je niet gedoopt bent in de Geest? Jezus werd pas op latere leeftijd gedoopt in de Geest. Lijkt me duidelijk dat Hij de Geest wel had, LOL. De discipelen hadden ook de Geest voordat ze de doop in de Geest ontvingen, want daarvoor had Hij al op ze geblazen en gezegd: Ontvang de Heilige Geest.
Hier een hele goeie studie erover van Andrew Wommack:
http://vergadering.nu/wommack/wommack02 ... -de-hg.htm
Als je wedergeboren wordt is je geest in een keer totaal heilig. Alleen heb je nog een onvernieuwd verstand dat vernieuwd moet worden door het Woord, gevoelens en emoties en een wil die niet in een keer compleet heilig zijn. Je ziel moet geheiligd worden. Je kunt niet heilig worden in al je wandel, als je niet gedoopt bent in de Geest. Hij kan je genezen van wonden in je ziel en volkomen vrijzetten ervan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor

Re: De doop in de Heilige Geest

Berichtdoor xsidd » 23 sep 2014 13:50

#Boerin

Begin citaat"Als je wedergeboren wordt is je geest in een keer totaal heilig. Alleen heb je nog een onvernieuwd verstand dat vernieuwd moet worden door het Woord, gevoelens en emoties en een wil die niet in een keer compleet heilig zijn. Je ziel moet geheiligd worden. Je kunt niet heilig worden in al je wandel, als je niet gedoopt bent in de Geest. Hij kan je genezen van wonden in je ziel en volkomen vrijzetten ervan."Einde citaat.

Dat je niet heilig kan worden, als je niet gedoopt ben betwijfel ik. Mijn opa , was, en is een kind van God, en zat in de Ger.Gem.. Nou zeker, dat die man geheiligd was. Regelmatig gebruikte God, hem om dingen te zeggen...

Zo bad ik eens, toen ik naar mijn opa ging, tot God waarom gaat sommige dingen zo verschrikkelijk, moeilijk en moeizaam in mijn leven. Bij mijn opa aangekomen, koffie gehad, en we spraken over zaken, en ineens zonder aanleiding kijkt hij me aan. En zegt : Cees, God vergist zich nooit want Hij kan zichzelf niet vergissen.

Wekelijks ging ik naar hun toe, en op het laatst, op zijn sterfbed kwam ik bij hem, en zei niets, maar verwachte een antwoord van God opnieuw door hem heen. Ik verwachte dat, en zei niets. Ineens verbreekt mijn opa het stilzwijgen, en zegt. Cees moet niet op mijn vertrouwen, maar op Hem. En hij wees met zijn vinger naar boven toe.

Ik was eigenlijk niet van plan dit te zeggen, maar het loopt nu zo.. Mijn opa werd 93, en hij stierf op zijn verjaardag. Wat voor groter kado, kon hij krijgen op zijn verjaardag, dan dat hij naar de hemel mocht gaan?

Ik hoop dat je ziet, dat ook al is iemand niet specifiek gedoopt, diegene wel gebruikt word door Hem. En ook dat diegene geheiligd is in de leven,door Gods Geest.

Groet:)
Laatst gewijzigd door xsidd op 23 sep 2014 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 sep 2014 14:08

Ja goeie, dacht ik later toen ik het al getypt had. Had die vader van Corrie ten Boom de doop in de Geest gehad? Die had toch een behoorlijk Goddelijk karakter. Als iets bij mij zo werkt zegt natuurlijk niets over een ander. Ik kreeg geen doorbraken voordat er de doop in de Geest was en gebed was geweest voor genezing en bevrijding ook, maar ja, dat heeft niet iedereen nodig. LOL, zal het volgende keer even checken met de Schrift voor ik wat opschrijf. En wat te denken van de oudtestamentische gelovigen overigens.
Zach91

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 sep 2014 14:32

#Boerin

Ik ben ook als volwassene gedoopt, door onderdompeling. Na die doop ervoer ik het alsof er een soort doorzichtige wand tussen mij en de wereld was gekomen.En ook die aantrekkingskracht van de wereld, was vrijwel verdwenen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 sep 2014 14:46

xsidd schreef:#Boerin

Ik ben ook als volwassene gedoopt, door onderdompeling. Na die doop ervoer ik het alsof er een soort doorzichtige wand tussen mij en de wereld was gekomen.En ook die aantrekkingskracht van de wereld, was vrijwel verdwenen.

Oh geweldig! Ik dacht dat de doop er nooit zoveel toe deed, want toen ik gedoopt werd in water had ik verwacht omhoog te komen en in een keer verlost te zijn van dwanggedachten waar ik toen mee zat, maar dat gebeurde niet. Gebeurde later toen ik een Woord kreeg van de Heer: Ik verklaar je vrij in Mijn liefde. Maar ik las laatst dat er mensen compleet bevrijd worden nadat ze gedoopt zijn in water, stond ik van te kijken.
Ik bedoelde eigenlijk de doop of vervulling met de Geest.
Zach91

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 sep 2014 15:05

#Boerin

Ja ik heb ook verhalen gehoord, dat mensen ineens bevrijd werden, en worden tijdens hun doop. Ik heb dat zelf niet zo ervaren.

Terug naar “[Religie] - Open forum”