Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
basubachs schreef:ik zal eerlijk zijn als christelijke norm,maar ik vergeef mensen niet meer als ze aan mijn lichaam hebben gezeten,wie dat verkloot voor me mag de Hell in....laat god maar over hun oordelen want mijn oordeel zal wraakzuchtig zijn.
ik ga mensen niet vergeven die de wijsheid van god niet aangehoord en tot waargenomen hebben.
een dronken lap gaat maar eerst de geboden na leven......voor ik hem ga vergeven voor zijn dwaasheid.
"ik draag genoeg littekens van andere liever draag ik me eigen"
ben db bd schreef:wat ik hier ook even toe zou willen voegen, dat is dat in mijn Bijbel vergeving wel altijd aan berouw is gekoppeld.
(kan ook wel bij onkunde, dus feitelijke onschuld)
Waar geen berouw plaats vindt, is 'vergeving' voor mij een goedkope manier van 'onder het vloerkleed vegen.'
(Dat laatste meen ik schrikbarend veel op dit forum tegen te komen.)
ben db bd schreef:wat ik hier ook even toe zou willen voegen, dat is dat in mijn Bijbel vergeving wel altijd aan berouw is gekoppeld.
(kan ook wel bij onkunde, dus feitelijke onschuld)
Waar geen berouw plaats vindt, is 'vergeving' voor mij een goedkope manier van 'onder het vloerkleed vegen.'
(Dat laatste meen ik schrikbarend veel op dit forum tegen te komen.)
Faramir schreef:En hoe zit het dan met Jezus aan het kruis (en zovele martelaren) die vragen om de vergeving van de zonde die hun beul begaat? Veelal heeft/had die geen berouw.
En hoe zit het dan met Jezus aan het kruis (en zovele martelaren) die vragen om de vergeving van de zonde die hun beul begaat? Veelal heeft/had die geen berouw.
Ronald schreef:
Beste basubachs,
Aan je woorden te zien ken je een hoop leed. En dit gaat aan mijn hart. En wat een leed is er op deze aarde. Wat een littekens zijn er niet toegebracht aan elkaar. Het enige wat wij kunnen is ons en andere nog meer littekens toe brengen, doordat de wrok ons gaat overheersen. Wij kunnen onze littekens niet weghalen, ook niet al zouden wij ons wreken op de ander. De Heere Jezus Christus alleen kan ons leven weer helen.
De Heere Jezus heeft voor onze gebrokenheid en zonden de straf gedragen op het kruis. Hij die geen zonde gedaan heeft, werd als een zware misdadiger veroordeeld. En dat heeft Hij gewild, zodat vijanden (mensen die niet naar Hem vragen), weer verzoend zouden worden met God.
Door deze daad van Christus wil Hij ons vergeving schenken. Ga met je gebrokenheid en zonden naar Hem toe, want Hij kan je leven vernieuwen (helen). Dat is mijn wens, maar bij jou ligt de keuze.
Sommige mensen moeten zoveel lijden verwerken. En volgens mij ben je daar één van. Ik hoop zo dat je mag vertrouwen op de Heere Jezus Christus en dat Hij je van deze "halve" hel (aarde) zal verlossen, zodat je na je sterven eeuwig bij Hem mag wonen, waar gerechtigheid wonen zal en waar Hij (Gods Zoon) zal heersen vanuit Zijn liefde. Waar wij (als mensen) weer zullen beantwoorden aan Zijn doel. Zodat wij Hem daar eeuwig zullen lofprijzen. In de hemel, waar geen leed meer zal zijn. En waar alle tranen zullen afgewist worden.
Ik hoop je daar graag te zien. Dat je de vreugde van Zijn offer mag ontvangen.
ben db bd schreef:bij degenen welke de Heere kruisigden, was het toch heel duidelijk dat ze zich niet bewust waren wie ze aan het vermoorden waren? Dat valt dus onder onbekend, dus onschuldig. Die mannen waren gewoon soldaat en werden uitbetaald om te executeren; geen hoogwaardige arbeid, maar ook op Gods bevel vaak in het OT uitgevoerd.
De soldaten waren niet schuldig ? Dus ? Christus bidt een zinloos gebed ?
U maakt vreemde capriolen om uw dogma staande te houden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten