Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mealybug schreef:Trekt een waar christen zijn broeder niet uit het vuur?
IS een christen zo zelfzuchtig dat alles waar hij persoonlijk geen last van heeft, verder niets kan schelen?
rotterdam schreef:
Prachtig geformuleerd "uit het vuur trekken", dat denken ze in de GGiN van jou ook en zo wordt het dus van beide kanten touwtrekken.
mealybug schreef: De GgiN kom ik niet eens in , met mijn gezichtsbeharing.
OF zie jij ze el eens op marktplaatsen staan?
laat staan dat ze op kruispunten , wegen en stegen mensen dringen ''in te gaan''.
Goeden en slechten.
Nee zeggen ze, ''het aanbod is slechts voor de uitverkorenen''.
noah schreef:Ik ben het helemaal met je een Mona...je hebt je laatste stukje mooi omschreven. Ik praat niet die ouderwetse taal, maar ik versta hem wel. En wat geeft het hoe iemand zijn woorden omschrijft, uit wat voor cultuur of kerkelijke achtergrond. Als het goed is zou de liefde tot God ons moeten verbinden. En dat is hier op dit forum lang niet altijd te vinden.
Maar ik kan het wel relativeren. Mensen die gekwetst zijn in hun persoonlijk / kerkelijk en geloofsleven kunnen vaak heftiger reageren. Dan zijn er de mensen die nog erg op zoek zijn, ze komen met de feiten en willen anderen en zichzelf overtuigen. En de mensen met overtuigingsdrang, die het belangrijk vinden dat Iedereen hetzelfde vind of denkt dan hij of zij.. zo lees ik meestal mee (ik plaats de mensen in hokjes en vakjes haha). En daarom reageer ik weinig, omdat ik wel achter mijn identiteit sta, wel blij ben met het kerkverband waar ik zit, en helemaal niet zit te wachten op mensen die daar van alles over vinden en menen:-). Ik zoek verbinding... en die vind ik meestal wel in jou reacties dus Thanks.
Een theologische interpretatie van de ggin neem ik aan?rotterdam schreef:'het aanbod is slechts voor de uitverkorenen" ; wat wil je hiermee zeggen ?
Dit is een theologische interpretatie, niets meer maar ook niets minder.
naamloos schreef:want ontharen bij vrouwen is een zonde heb ik begrepen.
Ja vind ik ook, ik zal het doorgeven zodra ik haar weer zie.Jbkb schreef:Onzin.
Jbkb schreef:In de GGiN is dat geen zonde, laat staan dat men over zulke zaken praat.
Nou, dan zal het laatstelijk wel verschillen, ik haal het echt niet uit m'n duim.Jbkb schreef:In de GGiN is dat geen zonde, laat staan dat men over zulke zaken praat.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten