EenVasteBurcht schreef:Niet heel erg originele namen overigens.
De namen van de GGiN en de OGGiN op Urk zijn wel wat "origineler":
GGiN: Menorahkerk
OGGiN: Jachin Boazkerk
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
EenVasteBurcht schreef:Niet heel erg originele namen overigens.
Spreeuw schreef:Ja, er zijn toch maar liefst 6 CGK-kerkgebouwen in gebruik op Urk:Eben Haëzerkerk
Ichthuskerk
Immanuëlkerk
Maranathakerk
Pniëlkerk
De Schuilplaats
Zou een prachtig getuigenis zijn voor de wereld.
Demonen uitdrijven, zieken (geestelijk en lichamelijk) genezen, visioenen zien, elkaar bemoedigen en er voor elkaar zijn.
Het avondmaal met elkaar vieren..
Dan zal Jezus zoals Hij zei dat HIJ het Licht van de wereld is écht schijnen!
Dóór de kerk heen zullen we als vuurtorens in de wereld zijn!
Waar mensen weten dat daar iets bijzonders is.
jaapo schreef:Hoewel ik er niks mee te maken heb (ik hoor bij de pkn), heeft het me indertijd zeer onaangenaam getroffen, die twee megakerken in Barneveld, min of meer met de rug naar elkaar toe gebouwd. Van twee zo nauw verwante kerken, GG en GGiN, zou je toch denken, dat ze in deze tijd toch iets samen hadden kunnen doen. Dan was er ook veel geld beschikbaar gebleven voor andere christelijke doeleinden. Ik vind het echt vreselijk, zoiets. Voor mijn gevoel meer een mega monument wat aan de verdeeldheid herinnert, dan een teken van hoop en geloof. Maar goed, bij mij is de oecumene met de paplepel ingegoten, dus voor zulke zaken heb ik totaal geen begrip. Ik heb ook geen idee, of het Gode welgevallig is, of juist helemaal niet.
Zou een prachtig getuigenis zijn voor de wereld.
Demonen uitdrijven, zieken (geestelijk en lichamelijk) genezen, visioenen zien, elkaar bemoedigen en er voor elkaar zijn.
Het avondmaal met elkaar vieren..
Dan zal Jezus zoals Hij zei dat HIJ het Licht van de wereld is écht schijnen!
Dóór de kerk heen zullen we als vuurtorens in de wereld zijn!
Waar mensen weten dat daar iets bijzonders is.
EenVasteBurcht schreef:Dit gebeurt genoeg in de pinksterkerken, en ook wel in de evangelische kerken. En mensen komen daar inderdaad op af, het zijn juist deze kerken die groeien.
Maar het moet natuurlijk wel bijbels geschieden, hè. Zo mag in tongen spreken zonder dat dit ter opbouw van de gemeente is (ie. dat het wordt vertaald) niet van de Bijbel, en gebeurt dit in de pinksterkerken volop. Daarnaast zijn er helaas toch zoveel misstanden in de charismatische hoek geweest.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten