De bouw van megakerken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: De bouw van megakerken

Berichtdoor Spreeuw » 01 aug 2014 21:32

EenVasteBurcht schreef:Niet heel erg originele namen overigens.

De namen van de GGiN en de OGGiN op Urk zijn wel wat "origineler":

GGiN: Menorahkerk
OGGiN: Jachin Boazkerk

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 01 aug 2014 22:12

Die namen vind ik best wel origineel hoor.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 aug 2014 22:55

Noem het dan HD (High-Definition) kerk.
Wat meer vernieuwende kerk..
N.a.v. Mat 28:19 waar staat dat we mensen tot discipelen moeten maken.
De discipelen van Jezus, deden wat Hij deed, net als de uitzending van de 72...

1 Joh. 2
6 Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden.

Doen wat Jezus deed...

Zou een prachtig getuigenis zijn voor de wereld.
Demonen uitdrijven, zieken (geestelijk en lichamelijk) genezen, visioenen zien, elkaar bemoedigen en er voor elkaar zijn.

Het avondmaal met elkaar vieren..

Dan zal Jezus zoals Hij zei dat HIJ het Licht van de wereld is écht schijnen! :D
Dóór de kerk heen zullen we als vuurtorens in de wereld zijn!

Waar mensen weten dat daar iets bijzonders is.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 aug 2014 23:49

Spreeuw schreef:Ja, er zijn toch maar liefst 6 CGK-kerkgebouwen in gebruik op Urk:

Eben Haëzerkerk
    Ichthuskerk
    Immanuëlkerk
    Maranathakerk
    Pniëlkerk
    De Schuilplaats

Ja dat klopt.. uit praktische overwegingen.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 02 aug 2014 00:44

Hoewel ik er niks mee te maken heb (ik hoor bij de pkn), heeft het me indertijd zeer onaangenaam getroffen, die twee megakerken in Barneveld, min of meer met de rug naar elkaar toe gebouwd. Van twee zo nauw verwante kerken, GG en GGiN, zou je toch denken, dat ze in deze tijd toch iets samen hadden kunnen doen. Dan was er ook veel geld beschikbaar gebleven voor andere christelijke doeleinden. Ik vind het echt vreselijk, zoiets. Voor mijn gevoel meer een mega monument wat aan de verdeeldheid herinnert, dan een teken van hoop en geloof. Maar goed, bij mij is de oecumene met de paplepel ingegoten, dus voor zulke zaken heb ik totaal geen begrip. Ik heb ook geen idee, of het Gode welgevallig is, of juist helemaal niet.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 02 aug 2014 09:43

Demonen uitdrijven, zieken (geestelijk en lichamelijk) genezen, visioenen zien, elkaar bemoedigen en er voor elkaar zijn.

Dan zal Jezus zoals Hij zei dat HIJ het Licht van de wereld is écht schijnen! :D

Dit gebeurt genoeg in de pinksterkerken, en ook wel in de evangelische kerken. En mensen komen daar inderdaad op af, het zijn juist deze kerken die groeien.

Maar het moet natuurlijk wel bijbels geschieden, hè. Zo mag in tongen spreken zonder dat dit ter opbouw van de gemeente is (ie. dat het wordt vertaald) niet van de Bijbel, en gebeurt dit in de pinksterkerken volop. Daarnaast zijn er helaas toch zoveel misstanden in de charismatische hoek geweest.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 02 aug 2014 09:46

jaapo schreef:Hoewel ik er niks mee te maken heb (ik hoor bij de pkn), heeft het me indertijd zeer onaangenaam getroffen, die twee megakerken in Barneveld, min of meer met de rug naar elkaar toe gebouwd. Van twee zo nauw verwante kerken, GG en GGiN, zou je toch denken, dat ze in deze tijd toch iets samen hadden kunnen doen. Dan was er ook veel geld beschikbaar gebleven voor andere christelijke doeleinden. Ik vind het echt vreselijk, zoiets. Voor mijn gevoel meer een mega monument wat aan de verdeeldheid herinnert, dan een teken van hoop en geloof. Maar goed, bij mij is de oecumene met de paplepel ingegoten, dus voor zulke zaken heb ik totaal geen begrip. Ik heb ook geen idee, of het Gode welgevallig is, of juist helemaal niet.

Uiteraard is verdeeldheid Gode niet welgevallig.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 aug 2014 20:42

EenVasteBurcht schreef:Dit gebeurt genoeg in de pinksterkerken, en ook wel in de evangelische kerken. En mensen komen daar inderdaad op af, het zijn juist deze kerken die groeien.

Maar het moet natuurlijk wel bijbels geschieden, hè. Zo mag in tongen spreken zonder dat dit ter opbouw van de gemeente is (ie. dat het wordt vertaald) niet van de Bijbel, en gebeurt dit in de pinksterkerken volop. Daarnaast zijn er helaas toch zoveel misstanden in de charismatische hoek geweest.

Klopt, toch hoop ik stiekem een beetje dat zoiets ook in refo-kerken zal gebeuren.
Zie; Hans Maat die lid is van de PKN.

Ben het helemaal met je eens dat dit wel bijbels moet gebeuren.
Er is inderdaad ook veel mis in de charismatische richting, helaas wel :(
Als ik in zo'n gemeente kom toets ik alles aan het Woord, ik wil zelf ook zeker weten of het wel zuiver is wat men daar doet.
Zouden al die misstanden niet te maken hebben met veel geestelijke strijd?
Zo denk ik meestal.

Terug naar “[Religie] - Open forum”