Hier gelukkig wat minder last van gedwongen ''uniformiteit'' en regels.
kleurrijke moskeen zelfs.
En mijn huis mag ik ook verven in de kleur die ik mooi vind.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
EenVasteBurcht schreef:Dat het iets anders is dan de originele moskees in Marokko is leuk, maar het is en blijft nog altijd geen Nederlandse moskee. Het gebruik van baksteen zou bijvoorbeeld al helpen, en iets anders verzinnen voor de minaretten (of gewoon geen minaretten want is helemaal geen essentiëel onderdeel van een moskee). En dan kun je best een leuke tekst in het arabisch eropzetten, zoals bij mijn voorbeeld van de Al-Hijramoskee, maar het moet gewoon neit teveel vloeken met het straatbeeld.
Spreeuw schreef:Vind ik ook. Maar stel je eens voor dat er in Saudi-Arabië een kerk gebouwd wordt (wat helaas niet mogelijk is omdat christenen daar erg verdrukt worden), hoe zou deze er qua vorm dan uit moeten zien (zodat deze kerk het straatbeeld niet teveel ontsiert)? Ik denk namelijk dat je het als christen niet leuk vindt dat een kerk in moskeevorm gebouwd moet worden.
Spreeuw schreef:Stel je eens voor dat er in Saudi-Arabië een kerk gebouwd wordt (wat helaas niet mogelijk is omdat christenen daar erg verdrukt worden), hoe zou deze er qua vorm dan uit moeten zien (zodat deze kerk het straatbeeld niet teveel ontsiert)?
Jvslooten schreef:Hier een mooi voorbeeld:
Dat is, of beter gezegd: dat WAS een kerk, die prima in het straatbeeld van SA past lijkt mij.
Klopt. Overige stond deze voormalig kerk model voor praktisch iedere moskee die later in Turkije werd gebouwd. En van daar waaierde de karkestieke koepelmoskee uit over de islamitische wereld en sinds kort ook over west-europa.Spreeuw schreef:Die minaretten zijn er zeker later bijgebouwd? Lijkt me dat ze er nog niet waren toen het nog een kerk was...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten