Hindoeïsme

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Anoniem_89

Re: Hindoeïsme

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 jul 2014 12:26

ineke-kitty schreef:Hoe dan ook, dat vette mannetje brengt helemaal geen "verlichting" , in tegendeel, noch ook het Hindoeïsme.
De Bijbel noemt het heel simpel afgoderij, en dienen van Baal, of hoe het "beestje" ook een naam heeft.

Ik kan zo moe worden van jouw reacties.
Je hoeft er niet in te geloven, maar respecteer andere mensen met hun geloof/levenswijze.
Jij doet dat niet, dus zullen ze ook geen respect hebben voor ons, of ons geloof ](*,)
Hoe wil je ooit iemand over Jezus vertellen als je ze belachelijk maakt.
Ik heb nu al geen respect voor je, hoe zou een ongelovige/andersgelovige dat gaan doen?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 12:38

anoniem

Ik heb jouw respect niet nodig, noch van mensen die aan afgoderij doen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 jul 2014 12:47

Anoniem_89 schreef:
Ik kan zo moe worden van jouw reacties.
Je hoeft er niet in te geloven, maar respecteer andere mensen met hun geloof/levenswijze.
Jij doet dat niet, dus zullen ze ook geen respect hebben voor ons, of ons geloof ](*,)
Hoe wil je ooit iemand over Jezus vertellen als je ze belachelijk maakt.
Ik heb nu al geen respect voor je, hoe zou een ongelovige/andersgelovige dat gaan doen?

Ik moet denken aan Paulus die in zijn geest geprikkeld werd door al die afschuwelijke afgodsbeelden, maar vriendelijk zei: Ik zie dat u een buitengewoon respect voor LOL ik wou zeggen afgoden, godheden heeft. Ineke Kitty is gewoon eerlijk, ik denk er net zo over, maar dat zeg je meestal niet. Dat was wel lachen, we waren een keer bij een oude vriend van m'n ex, die was eerst christelijk en toen iets dergelijks geworden, hele dag erover gepraat, over 'het zijn', maar wat ie nou was weet ik nog niet, erg vaag in ieder geval. Ik ben jou en jij bent mij.
Moet je dan respectvol gaan doen over die godsdienst? Hij hield m'n ex voor de gek dat ie 'het zijn' niet begreep, zo van: Wat ben je toch een domoor. 'Nou ik zal het nog een keer heel simpel uitleggen. Het zijn..' 'Ja ik ben er .'
M'n ex zei gewoon: Joh maar als je nu eens je vergist en het is gewoon een demoon die je kwaad wil doen, wat dan? Ja nou nee dat had ie toch liever niet. Zal ik ff bidden dan? Ja doe maar. Hoppa, hij joeg die demonen gewoon z'n huis uit in Jezus' Naam, net zo makkelijk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 15 jul 2014 14:24

ineke-kitty schreef:anoniem

Ik heb jouw respect niet nodig, noch van mensen die aan afgoderij doen.

En dat zeggen die hindoes en boeddhisten ook over jou.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 14:58

anoniem

als je zo moe wordt van mijn reacties, zou je je eigen oproep om mij te negeren moeten nakomen, en niet meer op mijn reacties reageren.
Scheelt je een hoop vermoeidheid.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 jul 2014 15:33

1 Kor.
19 Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen, ben ik de slaaf van iedereen geworden om zo veel mogelijk mensen te winnen. 20 Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen. 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus. 22 Voor de zwakken ben ik zwak geworden om hen te winnen. Ik ben voor iedereen wel íets geworden, om in elke situatie althans enkelen te redden. 23 Ik doe alles voor het evangelie om ook zelf aan de beloften ervan deel te krijgen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”