Wim2600 schreef:
Toch niet. Nu doe je precies alsof (poging tot) moord niet erg is, en ongestraft zomaar moet kunnen gebeuren. Ik denk dat er maar heel weinig mensen het met zo'n standpunt eens zouden zijn.
Nog even voor alle duidelijkheid: er zijn mensen - en ik ben daar één van - die vanuit hun levensvisie abortus en euthanasie niet zien als moord. Abortus niet, omdat ze een niet-levensvatbare foetus niet beschouwen als een mens (en ook niet geloven in het bestaan van een 'ziel'). Euthanasie niet, omdat ze vinden dat iedereen mag beschikken over zijn of haar eigen levenseinde (en omdat ze niet geloven dat er een God bestaat die beslist over leven en dood).
Dit impliceert echter niet dat zulke mensen - waaronder ik dus - geen moreel besef hebben, en niet gekant zijn tegen het pijn doen of doden van een medemens. Een baby als een stuk afval in een glasbak gooien is een afschuwelijke, gruwelijke en moreel verwerpelijke daad. Ook in de ogen van iemand woor wie er geen God bestaat.
Ik snap best dat iemand die niet gelooft in een ziel/geest geen bezwaren ziet in de morning after pil of met 6 weken of zo als je nog niks ziet, maar het mag tot 23 weken of zo, daar zien ook atheïsten van in dat het moord is, vooral als ze zelf in zo'n kliniek hebben gewerkt.