Reformatorische visie?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

darren
Mineur
Mineur

Berichtdoor darren » 01 jan 2008 01:44

Het met geweld beeindigen van een leven, zeker een mensenleven, vind ik een perversie die volledig tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid indruist. Met de mensen die zulke grove wraakgevoelens koesteren wil ik in het dagelijkse leven niets te maken hebben. Zelfs een massamoordenaar ga je niet vermoorden, tenzij je niet anders kunt om nog andere levens te redden. Je kunt zo iemand de kans geven boetedoening te verrichten en hem de kans geven tot het verkrijgen van spijt en wroeging.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re:

Berichtdoor Spreeuw » 27 mei 2014 18:36

darren schreef:Het met geweld beeindigen van een leven, zeker een mensenleven, vind ik een perversie die volledig tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid indruist. Met de mensen die zulke grove wraakgevoelens koesteren wil ik in het dagelijkse leven niets te maken hebben. Zelfs een massamoordenaar ga je niet vermoorden, tenzij je niet anders kunt om nog andere levens te redden. Je kunt zo iemand de kans geven boetedoening te verrichten en hem de kans geven tot het verkrijgen van spijt en wroeging.

Dat is met Moammar al-Qadhafi niet gebeurd...

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Re: Reformatorische visie?

Berichtdoor moderngelovige » 27 mei 2014 21:51

Jammer dat het weer zo ontaardt in een welles-nietes, voor-tegen.
Er zijn argumenten voor en tegen het SGP-standpunt.
Omdat het voor mij bedtijd is, om 04u45 loopt de wekker weer af, maak ik er geen lang verhaal van.

Wil ik nog wel ter overdenking meegeven:
‘Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn’ Lucas 23:43.
De moordenaar kon en heeft de straf niet ontlopen. Maar werd behouden!
Dat mis ik dan weer helemaal in deze discussie

Terug naar “[Religie] - Open forum”